63 liter juwel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrfrost
    • October 2012
    • 186

    63 liter juwel

    starta upp ett nytt akvarium för någon vecka sen, tanken är att det ska bo ett par kakaduaciklid par där i sen.
    får hoppas dom ska trivas där,
    kom gärna med synpunkter om akvariet
    mer bilder o info kommer när det har gått ett tag o det blir dags att köpa kakaduacilkid

  • mrfrost
    • October 2012
    • 186

    #2
    Glömde skriva att det går några svarta neon får i för att gå in akvariet
    Men dom ska jag nog flytta när dvärgarna ska in
    Men vet inte helt än vilken annan fisk som ska gå där i.

    Kommentar

    • simka
      • November 2013
      • 326

      #3
      Snyggt jobbat! Tycker det ser riktigt harmoniskt ut, kommer bli riktigt snyggt när det cyklat ordentligt! Jag kan ibland tycka att det är snyggt om sanden "omsveper" stenarna lite mer, så det inte ser ut som att stenen ligger platt uppe på sanden. Lite som tiden hade fixat i naturen

      Hur har du gjort för att "banka" upp sanden och gruset så i hörnet? Något i botten eller håller det sig på plats av sig själv?
      450L Malawi - Pågående projekt
      180L Malawi - Avvecklat
      60L Rasboror & tetror - Avvecklat

      Kommentar

      • mrfrost
        • October 2012
        • 186

        #4
        tack i hörnet har jag en rot ligger som jag har byggt med grus över bara, roten funkar som en grotta för fisken och även tänkte jag att cirkulationen ska kunna föra med sig smutsen till filtret, hoppas på att gruset inte ska lytta sig så mycket med tiden.
        ville bygga upp så naturligt som möjlig med lekgrotta till dväganrna.
        är första gången jag bygger upp ett akvarium med blandade botten substrat så ska bli kul att se hur det ser ut när det gått ett tag.

        Kommentar

        Arbetssätt...