Bli akvarist igen :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #76
    Wow! Kononfilm! Enormt vackra ciklider!

    Kommentar

    • HeidiH
      • October 2014
      • 629

      #77
      Oj så fina filmer!

      Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

      Kommentar

      • Kvarnvik
        • February 2014
        • 113

        #78
        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Wow! Kononfilm! Enormt vackra ciklider!
        Tackar! Bildkvaliteten blir ju inte den bästa med iPad genom skitig ruta, men det är ju alltid kul med lite film :-) strax innan jag började filma stod honan helt lodrätt med huvudet neråt framför hanen. Spännande beteende :-)

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #79
          Ursprungligen postat av Kvarnvik
          Tackar! Bildkvaliteten blir ju inte den bästa med iPad genom skitig ruta, men det är ju alltid kul med lite film :-) strax innan jag började filma stod honan helt lodrätt med huvudet neråt framför hanen. Spännande beteende :-)
          Japp! Spännande!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #80
            Otroligt fint filmat. Älskar långa filmsekvenser så man verkligen ser deras beteende. Dessutom är karet tokläckert inrett.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Kvarnvik
              • February 2014
              • 113

              #81
              Jag har just gjort upp om att åka och köpa en annan forumists red backskalarer imorgon, så nu är väl det här karet snart komplett. Hur ska man kunna klara sig med bara ett... (De tvånanosen räknas ju inte ;-)

              Kommentar

              • Kvarnvik
                • February 2014
                • 113

                #82
                Tack Bluewing! Det är kul att det händer lite här i tråden, den har ju stått tyst och stilla ett bra tag.

                Kommentar

                • HeidiH
                  • October 2014
                  • 629

                  #83
                  Nanos räknas inte?! Grymt! Kan ju ha många då! Kul med scalarer!

                  Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

                  Kommentar

                  • Kvarnvik
                    • February 2014
                    • 113

                    #84
                    Ursprungligen postat av HeidiH
                    Nanos räknas inte?! Grymt! Kan ju ha många då! Kul med scalarer!

                    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
                    Hehe Bra argument för att ha många kar. Anledningen till att jag inte tycker att de räknas är att de inte rymmer de fiskar jag skulle vilja ha. Men jag såg någon annanstans här på forumet att allt under 400l är nano, så då har jag ju bara nanon
                    i det ena nanot här hemma går det körsbärsräkor och det andra är dotterns och där bor det några endlers.

                    Kommentar

                    • Kvarnvik
                      • February 2014
                      • 113

                      #85
                      Nu är åtta red backs isläppta och plötsligt känns akvariet lite mer komplett :-) Lite nya växter blev det också, så nu ligger det lite dimma i karet pga rotandet vid planteringen. Tog också ur ormhasseln för att ge scalarerna lite mer simutrymme. Den har fått en illgrön beläggning också, som jag misstänker är Canon, så det blir nog bra att den kom bort. Inte så mycket för växterna att trassla in sig i heller :-)

                      Kommentar

                      • HeidiH
                        • October 2014
                        • 629

                        #86
                        Allt under 400 som nanon... Den ska jag börja köra med Kul med tillskott i akvariet!

                        Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

                        Kommentar

                        • Kvarnvik
                          • February 2014
                          • 113

                          #87
                          Sådär, en liten film på nykomlingarna

                          måste få igång den andra lysröret i rampen också, det händer inget när man trycker på knappen. Antar att glimtändare är första grejen att testa?

                          Kommentar

                          • Kvarnvik
                            • February 2014
                            • 113

                            #88
                            Kvällsfilm http://youtu.be/ZvV1pdWHCRo Kardinalerna verkar lite nervösa, tycker jag

                            Kommentar

                            • Kvarnvik
                              • February 2014
                              • 113

                              #89
                              Hittade en corydoras sterbai död vid vattenbytet nyss :-( Den låg med magen uppåt i en växt och verkade inte ha några yttre skador, tittade till de övriga fyra och till en början verkade alla ok, men vid en närmre titt var det en som inte hängde med de andra och som verkade ha svårt att hålla sig på rätt köl, den liksom tumlade runt på sidan och och stannade till slut med magen uppåt och låg och fläntandades. Petade till den lite med håven och då simmade den iväg, tillsynes helt normal igen och nu kan jag inte avgöra vilken det var som var konstig innan. Bara att vänta och se eller?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...