Projekt DIY droppfilter ovanpå akvariumet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13119

    ...Hade idag lagt filtret på diskbänken och när jag satt tillbaka det och går tillbaka till köket så ser jag nåt smått som ligger och sprattlar i en pöl på diskbänken! Kollade på den i ett förstoringsglas och den ser precis ut som en liten räka ca 5mm stor, googlade räkdjur och den påminner också om krill och det stämmer mer överens än en räka för den har inga ben som räkan... ja stoppa tillbaks den i akvariet men fasiken va mystiskt, hur kan den dyka upp bara så där??? Någon som har nån idé...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      spännande, hoppas någon vet något

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13119

        video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


        Jag gör inget med karet nuförtiden utan det får bara puttra på och jag är nöjd som det är och alla invånare är så alerta och livskraftiga (t.o.m platyn med den medfödda "gigantiska tumören") Jag sköter om dem med mat och vattenbyten bara. Första akvariet som jag aldrig känt mig trött på, som man kan göra när det har gått ett par år. Men jag tror att jag ska dra igång en liten räkburk snart iallafall.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ser trevligt ut med platyna i alla storlekar. Snyggt med flytväxterna där rötterna hänger ner
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13119

            Ursprungligen postat av åheim
            ...Hela kvällen, natten och eftermiddagen idag så har den fläckiga pansarmalen hållit sig gömd under en bunt anubiasrötter bak i akvariet, panda malen har vart där då och då och bufflat på den och putsat den (de har ju gått nästan 9 år tillsammans så de är väl bekanta med varann) nu till kvällen lyckades pandamalen (som förövrigt gillade sitt nya hem omedelbart) locka ut den i det öppna akvariet och de följs åt hela tiden och är så söta och goa med varann och den börjar acceptera sitt nya hem och den kommer trivas ûberbra, det vet jag, för den har jättemycket bottenyta att böka runt i, massa rötter och skrymslen att söka skydd i och ett mycket välfiltrerat vatten och sin gamla pandakompis också så det kommer bli sååå bra
            Detta var 8 feb 2017 och först nu eller i förrgår har den återhämtat sig helt... Under alla dessa månader har den gömt sig så fort jag närmat mig akvariet och bara kommit fram vid kvällen och käkat (när jag gått bort från akvariet) men nu gläds jag åt att den (hon) helt har släppt den där traumatiska känslan från flytten och är framme hela tiden och helt orädd för mig, t.o.m när jag är ner med händerna och rengör glaset Jag har gett henne lite mat varje gång jag är fram till akvariet för att förstärka den positiva känslan inför mig. Det tog nästan 5 månader


            Den gamla damen i fråga
            video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

            Senast redigerad av åheim; 01 July 2017, 12:44.
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            Arbetssätt...