Projekt DIY droppfilter ovanpå akvariumet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13127

    #61
    Sådär då va det dags för lite fredagsfilm igen! Den här gången är mitt diy guldfilter som visas lite närmare och jag har bara superlativ för att beskriva hur bra det här filtret verkligen är!!! Om nån undrar varför det sitter en luftslang med en knut nedstoppad i utrinningen så är det för att bryta virveln som annars blir när vatten rinner ner genom ett runt hål, knuten är för att stoppa luftslurpet som blev i slangen... Min returpump, resun king 1A är fortfarande topp 1 av alla pumpar jag testat!
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13127

      #62
      Boraras Brigittae/Merah

      Jag impulsköpte för ett par dagar sen 5st boraras till min ensamma Brigittae, som förvisso verkade mycket nöjd med det. I affären hade de 5st kvar sa de, 4 i ett kar och 1 i det bredvid. De var så fjuttiga så jag kunde inte riktigt granska dem. Jag såg sen att det är 4st Merah och 1 st Brigittae, i affären ansåg dem nog att Merah är honor och Brigittae hanar... Men mig veterligen så är det skilda arter!? Är det någon som vet hur det egentligen ligger till vore jag tacksam!
      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13127

        #63
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13127

          #64
          Ursprungligen postat av åheim
          Jag impulsköpte för ett par dagar sen 5st boraras till min ensamma Brigittae, som förvisso verkade mycket nöjd med det. I affären hade de 5st kvar sa de, 4 i ett kar och 1 i det bredvid. De var så fjuttiga så jag kunde inte riktigt granska dem. Jag såg sen att det är 4st Merah och 1 st Brigittae, i affären ansåg dem nog att Merah är honor och Brigittae hanar... Men mig veterligen så är det skilda arter!? Är det någon som vet hur det egentligen ligger till vore jag tacksam!
          24/4 Snackade med Erling på djurhobby i uppsala och han visste inte heller hur det låg till riktigt. han sa att inte heller grossisterna hade koll, när han beställde brigittae så kom det ibland merah och vise versa...
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13127

            #65
            Ja dessa små merah är minsann inte de lättaste att få på bild, det gäller att gå nära och hänga med i svängarna... Otroligt vackra med sin röda ton och på slutet kom åldringen med och numer är han helt cool och simmar i mitten av karet https://www.youtube.com/watch?v=6iQmKfFeihE
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13127

              #66
              Full fart när malarna får sina fodertabletter... Den bjässiga honan förlorade ena ögåt till en dominant guldgurami 2006. https://www.youtube.com/watch?v=e8zUR6jfh4I
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13127

                #67
                Morgonstund

                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                Senast redigerad av åheim; 01 May 2014, 15:31.
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13127

                  #68
                  ...mina boraras brigittae/merah har förresten växt till dubbel storlek på 14dgr, man undrar ju hur liiite mat de får i butiken egentligen Hos mig bjuds det på diverse olika frysfoder, frystorkad artemia, fin fin granulat mm.
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13127

                    #69
                    Kan man hitta nå gott...

                    Tycker det är riktigt trevligt att se alla leta mat bland flytväxterna, de blir ett helt annat beteénde vid matningen, annars är det ju alltid huggsexa! Kolla in de proppmätta kardinaltetrorna, ser ut som upp och nervända ahlgrens bilar !
                    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13127

                      #70
                      Tysta ner slurpljudet från avrinningen!

                      Jag körde ju med en tunn slang i avrinningsröret, men den tar ju upp en del fysisk yta från röret och minskar mängden vatten röret kan svälja. Då tycker jag själv att jag var riktigt smart när jag kom på idén att sätta en "skiljevägg" inuti röret... Jag kapade bara en tunn plastbit som smalnar av i ena änden, sen var det bara att släppa ner den i röret och vips så bryter den virveln som blir i ett runt rör!

                      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • Jesper Broman
                        • November 2012
                        • 3445

                        #71
                        Smart

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          #72
                          Jädrar vad fiffigt, men du måste vara bra mycket mer ljudkänslig än jag! Lite porlande är ju bara trevligt , bara man slipper motorljud...

                          Kommentar

                          • åheim
                            • April 2006
                            • 13127

                            #73
                            Lekte just lite kurragömma men fiskarna och gitarren är den största behållningen här Nån kanske vet vem som bänder strängarna (Om du läser inlägget Mats, vad tycker du om tekniken och känslan... för mig är han en gud!!!)
                            (Av upphovsrättsliga skäl fick det bli det betydligt sämre photobucket)
                            Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                            Mr Woods - Nu porlar det så fint, utan plastbiten så var det mer som att nån satt med ett sugrör och sög upp slatten från den godaste drinken någonsin... inte så rogivande direkt
                            Senast redigerad av åheim; 05 May 2014, 20:23.
                            Viva Leo Buscaglia

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13127

                              #74
                              Hittade lite äldre klipp på droppkaret och det hade hänt litegrann med alg och växtligheten! Speciellt javamossan!

                              30 Jan-14
                              Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                              22 Apr-14 (112 dgr senare)
                              Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                #75
                                Ursprungligen postat av åheim
                                Lekte just lite kurragömma men fiskarna och gitarren är den största behållningen här Nån kanske vet vem som bänder strängarna (Om du läser inlägget Mats, vad tycker du om tekniken och känslan... för mig är han en gud!!!)
                                (Av upphovsrättsliga skäl fick det bli det betydligt sämre photobucket)
                                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                                Mr Woods - Nu porlar det så fint, utan plastbiten så var det mer som att nån satt med ett sugrör och sög upp slatten från den godaste drinken någonsin... inte så rogivande direkt
                                Fina filmer!
                                Jag fick inte upp videon, så jag missade gitarrgodiset.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...