Projekt DIY droppfilter ovanpå akvariumet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #16
    Blev ju bra det där

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13126

      #17
      Lite film bara från idag https://www.youtube.com/watch?v=4wTr2nH8Yw8
      Senast redigerad av åheim; 23 March 2014, 14:53.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13126

        #18
        Vattenbyte!

        Det dyker då och upp frågor om hur man enklast byter vatten och därför tänker jag visa det sätt som jag tycker är smidigast och spar på ryggen! Det finns färdiga vattenbytessystem att köpa men jag tycker dem är förkastliga eftersom kranen ska spruta vatten för att få hävereffekt under urtappningen av karet och du slösar på rent kranvatten!

        Man ska alltid ha ett insugsskydd när man tömmer obevakat så inte fisk far illa, insugskyddet fyller ju också en bra funktion när man fyller då den hindrar vattnet från att virvla upp botten!
        En slangvinda är ju aldrig fel heller, jag höll på med bara en lång slang förut men slutade med det eftersom den bara veckade sig när jag skulle rulla ut den...

        Urtappning:
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


        Påfyllning:
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
        Senast redigerad av åheim; 14 March 2014, 23:46.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #19
          Åh tack gode gud, du har räddat min kväll.. mina hinkar börjar bli slitna..



















          On:t finns det ett annat sätt?
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • man nam1
            • July 2011
            • 441

            #20
            Använder samma sätt. sjukt skönt att slippa alla hinkar! Trevlig tråd förresten

            Kommentar

            • Hemi
              • February 2013
              • 180

              #21
              Åheim..jag förstår inte vad du menar ?

              "Det finns färdiga vattenbytessystem att köpa men jag tycker dem är förkastliga eftersom kranen ska spruta vatten för att få hävereffekt under urtappningen av karet och du slösar på rent kranvatten!"

              Det är ju bara att fylla slangen en gång med vatten, någon liter och sedan lägga utloppet vid golvbrunnen vid badkaret eller duschen så rinner det ju via häverteffekten av sig själv hur länge som helst vid tömning..Missuppfattar jag dig? Vad är problemet?
              Senast redigerad av Hemi; 14 March 2014, 17:24.

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13126

                #22
                Ursprungligen postat av Hemi
                Åheim..jag förstår inte vad du menar ?

                "Det finns färdiga vattenbytessystem att köpa men jag tycker dem är förkastliga eftersom kranen ska spruta vatten för att få hävereffekt under urtappningen av karet och du slösar på rent kranvatten!"

                Det är ju bara att fylla slangen en gång med vatten, någon liter och sedan lägga utloppet vid golvbrunnen så rinner det ju via häverteffekten av sig själv hur länge som helst vid tömning..Missuppfattar jag dig? Vad är problemet?
                Ja använder man den på det sättet som du säger är det ju bra. Det jag syftar på är när man använder den som det är tänkt - man fäster den på kranen och vrider på vattnet och då börjar den suga vatten ur akvariet, sen vrider du om riktningen så du fyller akvariet istället! Det sitter en sån här på bytessystemet http://www.guldfisken.se/beta/catalo...a373d27a9fe13a


                Använder man den som en vanlig slang är det ju lite galet att slänga dem pengarna på den för att få lite slang och en krankoppling http://www.guldfisken.se/beta/catalo...a373d27a9fe13a
                Senast redigerad av åheim; 14 March 2014, 17:32.
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Hemi
                  • February 2013
                  • 180

                  #23
                  Less is more;-)

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13126

                    #24
                    Japp(; I den här hobbyn fåt man försöka vara ekonomisk så man inte blir blåst på massa onödigt lull lull
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      #25
                      Ursprungligen postat av åheim
                      .... Om du inte tyckte att det hade ett informativt värde är det bara att gå vidare utan att passera gå Och ja det finns många sätt att flå en katt
                      jag skojar med dig, lugn i bussen med tanke på hur många som frågar så var det ju klockrent
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13126

                        #26
                        Nu har kardinaltetrorna gått i 1½ månad och har snart vuxit ikapp mina glödbandtetror. Jag njuter varje gång jag går förbi karet och ser det blå gnistrandet, de ger en krispig känsla över karet och ja jag tycker dem är så oerhört vackra
                        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                        Senast redigerad av åheim; 23 March 2014, 22:31.
                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13126

                          #27
                          Medetativ akvaristik

                          Ja har sett att det dykt upp lite lugna medetativa filmatiseringar här på zoopet och man hänger bara på

                          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            #28
                            Det gör du rätt i!
                            Snygga alger du har! Och är det den omtalade svärdsplantan som ligger och flyter? Hur upplever du att den klarar sig oplanterad?

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13126

                              #29
                              Jo den klarar sig men man ser ju lite bristsymptom på den. Den växer så det knakar, nya blad i parti och minut men de gamla bladen blir ganska fort fula. Dem utvecklar ju normalt ett väldigt stort rotsystem men i flytande form har rottillväxten mer eller mindre avstannat. Den är vackert röd om man tittar ovanifrån, 1.53 in i filmen kan du sen den. https://www.youtube.com/watch?v=KK1ZcxR-Ox8
                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                #30
                                Nämen, det är ju en osiris, min favorit!
                                Gillar inte namnet, men det kanske är lite mycket begärt att de skall ändra på det bara för min skull...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...