Max 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rufus
    • January 2005
    • 866

    Fjärilar har jag tyckt varit jättevackra i många år men på grund av att det står i en av mina böcker att de inte lever mer än några år har det aldrig blivit av att skaffa dem. Men det behöver inte vara en nackdel har jag kommit fram till nu, då kan man ju byta till ngt nytt om man vill. De fiskar du valt gör sig nog bra i ditt nya.
    // Annicka

    Kommentar

    • flygrc
      • June 2006
      • 2755

      Ursprungligen postat av Rufus
      Fjärilar har jag tyckt varit jättevackra i många år men på grund av att det står i en av mina böcker att de inte lever mer än några år har det aldrig blivit av att skaffa dem. Men det behöver inte vara en nackdel har jag kommit fram till nu, då kan man ju byta till ngt nytt om man vill. De fiskar du valt gör sig nog bra i ditt nya.
      Ha, jag har läst samma och tänkte precis lika. Planen är att köra på så här ett tag och om/när det blivit några lekar hitta några Apistogramma och fylla på med.
      Fast om jag kommer på/hittar någon fin stimfisk som kan hålla till mer mot ytan utan att vara en sort som kan/vill/får ta eventuella Fjärislarver.. menar yngel så blir det nog ett sådant stim.
      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

      Kommentar

      • Rufus
        • January 2005
        • 866

        Ursprungligen postat av flygrc

        Ha, jag har läst samma och tänkte precis lika. Planen är att köra på så här ett tag och om/när det blivit några lekar hitta några Apistogramma och fylla på med.
        Fast om jag kommer på/hittar någon fin stimfisk som kan hålla till mer mot ytan utan att vara en sort som kan/vill/får ta eventuella Fjärislarver.. menar yngel så blir det nog ett sådant stim.
        // Annicka

        Kommentar

        • Jimmy.P

          • August 2015
          • 28

          Ursprungligen postat av flygrc

          Ha, jag har läst samma och tänkte precis lika. Planen är att köra på så här ett tag och om/när det blivit några lekar hitta några Apistogramma och fylla på med.
          Fast om jag kommer på/hittar någon fin stimfisk som kan hålla till mer mot ytan utan att vara en sort som kan/vill/får ta eventuella Fjärislarver.. menar yngel så blir det nog ett sådant stim.
          Ser fint ut. Kolla in någon variant utav Bilbuk
          dom håller sig bara till ytan och är en väldigt trevlig och fin fisk. Som jag tror inte tar några yngel så länge dom håller sig till botten utav karet.

          Kommentar

          • flygrc
            • June 2006
            • 2755

            Ursprungligen postat av Jimmy.P

            Ser fint ut. Kolla in någon variant utav Bilbuk
            dom håller sig bara till ytan och är en väldigt trevlig och fin fisk. Som jag tror inte tar några yngel så länge dom håller sig till botten utav karet.
            Tack, det är riktigt kul med nyvidgjorda baljor som det händer nytt i hela tiden.
            Bilbuken stod jag och tittade på i akvarieaffären eftersom jag fått det tipset tidigare, skulle gärna vilja hitta en fisk som är mer än grå/svart/vit/silver

            edit, Såg att den vill ha strömt vatten, fjärilarna vill ha stilla vatten.
            Senast redigerad av flygrc; 14 January 2017, 21:47.
            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

            Kommentar

            • flygrc
              • June 2006
              • 2755

              En liten filmsnutt
               
              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

              Kommentar

              • Jimmy.P

                • August 2015
                • 28

                Ursprungligen postat av flygrc
                En liten filmsnutt
                Riktigt fina!
                Vet du om dom är svensk odlade?

                Kommentar

                • flygrc
                  • June 2006
                  • 2755

                  Ursprungligen postat av Jimmy.P

                  Riktigt fina!
                  Vet du om dom är svensk odlade?
                  Sånt kanske man ska fråga
                  https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                  Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                  Kommentar

                  • KJE
                    • August 2013
                    • 1066

                    Ursprungligen postat av flygrc
                    Sorry för jättedåliga bilder(nä jag fiskar inte efter uppmuntran, de är kassa) men jag orkade inte ta fram kameran.

                    Nya VF tuggar ännu på yngel, eller något
                    Scalarerna har lekt igen, denna gången på algmagneten, provade att flytta över den i det då tomma 180 karet men de blev vita alla.
                    Hittat fisk till 180 karet, blev 4 Fjärilar och 8 Adolfi.Plus de 6 L201 som gick i sumpen.
                    Kul grej i det stora, hittade ett en cm odessabarbyngel, fantastiskt att det klarat sig med tanke på annan fisk, typ Scalarer.
                    Kul att få se lite bilder Tycker för övrigt att dom är riktigt bra, särskilt den första
                    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                    Kommentar

                    • KJE
                      • August 2013
                      • 1066

                      Ursprungligen postat av flygrc

                      Sånt kanske man ska fråga
                      Jag vet inte om det spelar så stor roll, det sägs att asiatiska fjärilar är känsligare men jag har då haft problem med svenskodlade också, det känns som om det mest är så att fjärilar i allmänhet är känsliga.
                      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                      Kommentar

                      • Rufus
                        • January 2005
                        • 866

                        Ursprungligen postat av flygrc
                        En liten filmsnutt
                        Aahh de är ju så fina dessa fjärilar och Corys med sin färg gick bra till. Men titeln på din tråd är mycket förståndig....
                        // Annicka

                        Kommentar

                        • Jimmy.P

                          • August 2015
                          • 28

                          Ursprungligen postat av flygrc

                          Sånt kanske man ska fråga
                          Det är nog upp till var och en tycker jag.
                          själv har jag haft fjärilar i omgångar och de var Tjeckiska och de kommer jag aldrig mer att köpa. Då från ena dagen vara helt friska och nästa dag ligga sten döda. Trots mycket mer känsliga fiskar i samma kar som lever och är hur pigga som helst. Skulle det bli någon ny omgång med fjärilar så blir det nog vf eller svensk odlade. Men helt klart sugen igen för det är en mycket fin fisk och som är rolig att studera.

                          Kommentar

                          • flygrc
                            • June 2006
                            • 2755

                            Jag får vara disciplinerad på skötseln och hoppas på det bästa. Kommer så klart att kolla var de kommer ifrån.





                            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                            Kommentar

                            • flygrc
                              • June 2006
                              • 2755

                              Ursprungligen postat av Rufus
                              Men titeln på din tråd är mycket förståndig....
                              Risken är bara att jag räknar en akvarieställning som ett akvarium.... fast det är ju fusk
                              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                              Kommentar

                              • Jimmy.P

                                • August 2015
                                • 28

                                Ursprungligen postat av flygrc
                                Jag får vara disciplinerad på skötseln och hoppas på det bästa. Kommer så klart att kolla var de kommer ifrån.




                                Dom ser riktigt fina ut och äter fint.
                                Gillar verkligen sanden du har i. Vad är det för märke på den och kör du någon form utav näring under? Du får värkligen fram dom fina färgerna på fiskarna, super läckert.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...