Äntligen kan jag ha neontetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Det där 960'at var ju redigt nice!

    Neontetror tar faktiskt små revir och slåss under leken, men det är dels väldigt kortvarig (en hona håller revir i kanske en dag eller två), dels är reviren väldigt små (cirka en kvadratdecimeter, kring en växt), dels skadar de inte varandra.
    Deras beteende är intressant att studera, kolla t.ex. hur hanarna signalerar att de vill besöka reviret genom att "fladdra" snabbt med ryggfenan, och därigenom undviker att bli angripna av den revirhållande honan.

    Det stora problemet med neontetror är att som regel dör 50% inom en månad efter köp. De som klarar första tiden brukar däremot bli rätt långlivade.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #17
      Själv gillar jag Kardinaltetror bättre egentligen.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • KJE
        • August 2013
        • 1066

        #18
        Ursprungligen postat av Bluewing
        Men tommy då I så stort kar hoppas jag du tar i med antalet. Har 46 st. kardinaltetror i mitt 450 men hade velat haft minst 60 st. Men handlarn hade inga fler...
        Jag tänker på Mats som har någon film med 100 kolglödstetror i ett stort kar. Så själv så hade det varit minst 100 st.
        Jag har 50 neontetror i mitt 450 men dom är ju tyvärr inte så bra på att stimma, så jag hade hellre tagit Rödmunnar om jag skulle köpa en stimfisk idag
        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

        Kommentar

        • Gobi112
          • December 2011
          • 229

          #19
          Ursprungligen postat av Bluewing
          Du kan ha rätt faktiskt. Tänkte samma sak
          Jag tror också de, säkert bara någon som hade tråkigt o gjorde en troll tråd. Jag menar come on, han heter NEON4EVER och gör sitt första inlägg om neontetror och säger att hans 100 liters akvarium är för litet för neontetror?!
          Det är ju den första fisken som man skaffar sig i princip . Han säger också att han "drömt om att ha neontetror" och då kan man ju tycka att han borde ha läst något om dom. Tycker detta verkar lite tokigt!
          Men men...

          Kommentar

          • HWH
            • March 2013
            • 2310

            #20
            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Kallar man mig snål, så...
            Dvs tur att du är svag för otrevliga kvinnor
            /Helena,
            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              #21
              Ursprungligen postat av Gobi112
              Jag tror också de, säkert bara någon som hade tråkigt o gjorde en troll tråd. Jag menar come on, han heter NEON4EVER och gör sitt första inlägg om neontetror och säger att hans 100 liters akvarium är för litet för neontetror?!
              Det är ju den första fisken som man skaffar sig i princip . Han säger också att han "drömt om att ha neontetror" och då kan man ju tycka att han borde ha läst något om dom. Tycker detta verkar lite tokigt!
              Men men...
              Tanken slog mig, men så kom jag fram till att ingen kan ha så dålig humor så att man startar en ny användare för att trolla om något så sjukt intetsägande som en liten väldigt vanlig stimfisk på ett akvarieforum.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #22
                Ursprungligen postat av HWH
                Tanken slog mig, men så kom jag fram till att ingen kan ha så dålig humor så att man startar en ny användare för att trolla om något så sjukt intetsägande som en liten väldigt vanlig stimfisk på ett akvarieforum.
                Är rätt säker på att det t.o.m finns de som har ännu sämre humor Uttråkade troll som verkar tycka det är kul/ok att driva med folk på nätet har funnits här förr, men har rätt snabbt blivit utsparkade. Vill ju inte beskylla nå'n för att vara troll egentligen, men tanken slog mig också när jag läste första inlägget.

                Hur som helst så tog ju tråden en rätt oväntad och bra vändning, när det började diskuteras tetror, och Mats la upp en av sina fina filmer
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Knax
                  • November 2012
                  • 1148

                  #23
                  Vi trollade trollet!

                  Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
                  // Mats, a.k.a. Knax



                  "All's well that ends." - Unknown

                  Kommentar

                  • Fissure
                    • July 2013
                    • 153

                    #24
                    Min trollradar gick också igång när jag såg tråden första gången xD
                    Projekt : Rötter (450L Omstart)
                    Sällskapsakvarium 450L (Avslutat)

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #25
                      Jo, ingen större idé att försöka trolla här, zoopetarna börjar få rutin på att känna igen trollkarlarna/kvinnorna.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      Arbetssätt...