Äntligen kan jag ha neontetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Neon4ever
    • January 2014
    • 1

    Äntligen kan jag ha neontetror

    Så, nu var det äntligen dags!
    Jag har under en väldigt lång period drömt om att skaffa neontetror. Problemet har bara varit att jag haft ett för litet akvarium (det jag har nu är bara 100liter) Så i helgen införskaffade jag mig ett 720 liters akvarium! Är så himla glad!
    Kan knappast vänta att fixa i ordning allt. Jag har hört att de är aggressiva och så och gör revir men det ska nog inte vara något problem hoppas jag.

    Detta blir spännande!
  • Dopply
    • December 2012
    • 485

    #2
    Jag förstår inte.. Neontertror är väl den fredligaste fisken som finns?

    Jag har 25stycken i mitt 180liters, och dom är hur tråkiga som helst..

    Du får gärna utveckla vad du har för planer? Hur många hundra du tänkt ha tex?

    Kommentar

    • Knax
      • November 2012
      • 1148

      #3
      Ursprungligen postat av Neon4ever
      Detta blir spännande!
      Verkligen! Jag väntar också med spänning på fortsättningen...

      Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
      // Mats, a.k.a. Knax



      "All's well that ends." - Unknown

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        #4
        Ett 720 är det bästa jag köpt. Lycka till.
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • tommy_g
          • February 2010
          • 473

          #5
          Tycker du inte de är lite för stora för ett 720?

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            Men tommy då I så stort kar hoppas jag du tar i med antalet. Har 46 st. kardinaltetror i mitt 450 men hade velat haft minst 60 st. Men handlarn hade inga fler...
            Jag tänker på Mats som har någon film med 100 kolglödstetror i ett stort kar. Så själv så hade det varit minst 100 st.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #7
              Ursprungligen postat av Bluewing
              Men tommy då I så stort kar hoppas jag du tar i med antalet. Har 46 st. kardinaltetror i mitt 450 men hade velat haft minst 60 st. Men handlarn hade inga fler...
              Jag tänker på Mats som har någon film med 100 kolglödstetror i ett stort kar. Så själv så hade det varit minst 100 st.
              200 st. Glödbandstetror i ett 960 var det den gången, Johnny - och nej, jag skippar att lägga in filmen.

              Kommentar

              • HWH
                • March 2013
                • 2310

                #8
                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                200 st. Glödbandstetror i ett 960 var det den gången, Johnny - och nej, jag skippar att lägga in filmen.
                Snålt av dig tycker jag. Får väl leta på yt då. Även om jag för tillfället är på avgiftning från maxabbey. Jag är så ledsen att jag lyckades mörda 60 av mina 90 Rödmunstetror. Ska köpa nya nästa gång de är månadens fisk.
                /Helena,
                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #9
                  Ursprungligen postat av HWH
                  Snålt av dig tycker jag. Får väl leta på yt då. Även om jag för tillfället är på avgiftning från maxabbey. Jag är så ledsen att jag lyckades mörda 60 av mina 90 Rödmunstetror. Ska köpa nya nästa gång de är månadens fisk.
                  Aha! Snål vill man ju inte vara - så, då får det bli 200-filmen iallafall. Här från från uppstarten av 960-baljan i ett tidigt skede.

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    #10
                    He he ja det något speciellt med stimfisk.
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • Fissure
                      • July 2013
                      • 153

                      #11
                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Aha! Snål vill man ju inte vara - så, då får det bli 200-filmen iallafall. Här från från uppstarten av 960-baljan i ett tidigt skede.

                      http://www.youtube.com/watch?v=ZK4o3jGT4jQ
                      Haha oj, det är något som inger ett mysigt lugn i mig när jag ser det där
                      Skaffade själv precis 20st Nannostomus rubrocaudatus skulle gärna haft fler med de kostade 120kr st (då fick jag ändå dem 50kr billigare). Blev inte mindre sugen nu
                      Projekt : Rötter (450L Omstart)
                      Sällskapsakvarium 450L (Avslutat)

                      Kommentar

                      • ecco
                        • November 2010
                        • 500

                        #12
                        Ursprungligen postat av Neon4ever
                        Så, nu var det äntligen dags!
                        Jag har under en väldigt lång period drömt om att skaffa neontetror. Problemet har bara varit att jag haft ett för litet akvarium (det jag har nu är bara 100liter) Så i helgen införskaffade jag mig ett 720 liters akvarium! Är så himla glad!
                        Kan knappast vänta att fixa i ordning allt. Jag har hört att de är aggressiva och så och gör revir men det ska nog inte vara något problem hoppas jag.

                        Detta blir spännande!
                        Det går inte att ta detta på allvar.
                        Första inlägget på Zoopet och dom säger att neontetror är aggresiva??
                        Nej.. det finns ingen möjlighet i välden att jag kan ta detta för annat än ett forumstroll....
                        Sambons blogg om våra akvarium.
                        http://mizan3.bloggsida.se/
                        Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          #13
                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          200 st. Glödbandstetror i ett 960 var det den gången, Johnny - och nej, jag skippar att lägga in filmen.
                          Ok. Typ 50% fel då. Ok jag snittar kanske på den siffran ibland. Tur att du är svag för trevliga kvinnor och tänkte om gällande filmen.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            #14
                            Ursprungligen postat av ecco
                            Det går inte att ta detta på allvar.
                            Första inlägget på Zoopet och dom säger att neontetror är aggresiva??
                            Nej.. det finns ingen möjlighet i välden att jag kan ta detta för annat än ett forumstroll....
                            Du kan ha rätt faktiskt. Tänkte samma sak
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              #15
                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Ok. Typ 50% fel då. Ok jag snittar kanske på den siffran ibland. Tur att du är svag för trevliga kvinnor och tänkte om gällande filmen.
                              Kallar man mig snål, så...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...