nybörjare med 60 liters med yngel och ett 260 liters sällskapsakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jotrix
    • November 2013
    • 8

    nybörjare med 60 liters med yngel och ett 260 liters sällskapsakvarium

    Hej jag skulle vilja ha lite tips för jag ska sköta mina akvariumen, Jag kan inte så mycket om akvarium och fiskar och ännu mindre om pumpar och filtering. Så om någon vill ge lite tips så är jag jätte glad..

    I mitt 60 liters så har jag black molly och gula molly yngel + guppy yngel vet inte vilken sort av guppy och det skulle jag också bli glad och veta vad den heter om jag postar upp en bild. så kanske jag kan få ett svar. Och så har jag tio st neon tetror + 3 st Siameiska algätare och så lite växter som jag knappt kan namnet på men skulle gärna vilja se om någon kan hjälpa mig med det.



    Sedan har jag ett litet problem med små sniglar i akvariet är det någon som har ett tips hur jag ska lösa det?



    I mitt 260 liters så har jag 5 st siameiska algätare, 3 st Black molly (1 hane 2 honor) och så har 2 st Gula molly, Och några guppys och + 4 st Svärdbärare yngel som är mellan 10-15 mm stora och så har jag 10 st Sorgmanteltetra. Sedan har jag lite växter som jag inte eller kan namnen på och några rötter och en sten..

    Känns ganska tomt någon som har något tips?

    Sedan skulle jag vilja ha lite tips och råd på hur jag ska få ett fullt fungerande akvarium och jag vill kunna skaffa mer akvarium.

    hur lägger man upp bilder?


    mvh Jonas
Arbetssätt...