Gillestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke L
    • December 2013
    • 456

    Alla fiskar är pigga och friska. Kanske lyser kardinaltetrorna lite mer i rött och blått än vad de gjorde innan
    Slötitta på tv kommer jag aldrig mer att göra, vågar inte helt enkelt!
    Skämt å åsido, allt gick bra men har lärt mig läxan att aldrig mer doppa ner ens några fingrar utan att dra ut kontakterna. Kanske hade jag inte fått en elchock men definitivt en chock om jag stått med händerna i vattnet när det hände.

    Värmaren var av märket Aquarium systems. Jag arbetade tidigare hos den grossist som sålde just dessa värmare, vi sålde tusentals varje år och det var ett av märkena som butikerna fick minst reklamationer på. Alltså en normalt sett mycket pålitlig produkt.

    Kommentar

    • Micke L
      • December 2013
      • 456

      Jag har nu lyckats få tag i lite mer vallisneria och både den vanliga och den bredbladiga har börjat skjuta sidorötter så de verkar trivas.
      Tycker själv att pump och värmare döljs väl och ska jobba vidare med att flytta växter och lägga i några fler rötter för att få till inredningen.

      "Dödskalle som det kommer bubblor från och några röda koraller så blir det riktigt snyggt" fick jag som förslag från en familjemedlem.
      Lyssnar inte på honom i detta fall, fast kanske har han rätt. Själv kör man ju på i gamla inkörda spår och behöver nya influenser!


      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Kom du iväg till Malmömässan - där kanske du i så fall fick lite inspiration.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • KJE
          • August 2013
          • 1066

          Ursprungligen postat av Micke L
          Jag har nu lyckats få tag i lite mer vallisneria och både den vanliga och den bredbladiga har börjat skjuta sidorötter så de verkar trivas.
          Tycker själv att pump och värmare döljs väl och ska jobba vidare med att flytta växter och lägga i några fler rötter för att få till inredningen.

          "Dödskalle som det kommer bubblor från och några röda koraller så blir det riktigt snyggt" fick jag som förslag från en familjemedlem.
          Lyssnar inte på honom i detta fall, fast kanske har han rätt. Själv kör man ju på i gamla inkörda spår och behöver nya influenser!


          Det blev ju riktigt bra
          Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

          Kommentar

          • flygrc
            • June 2006
            • 2755

            Vallisnerian är väl rätt tacksam Har själv slängt i ett knippe nu i veckan.
            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

            Kommentar

            • heba
              • September 2013
              • 847

              Läskigt med doppvärmaren!
              Härliga bilder och dina fjärilsciklider var det verkligen fina färger på
              Familjemedlemmar som vill stoppa ner döskallar och koraller i karen ska man inte lyssna på enligt mig
              /Helene

              180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

              Kommentar

              • flygrc
                • June 2006
                • 2755

                Jag hade gladeligen slängt i döskallar och korall så långe det inte kan skada fiskarna om det ger någon familjemedlem ett akvarieintresse.(även om jag själv tycker det är uggly).
                https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                Kommentar

                • Micke L
                  • December 2013
                  • 456

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Kom du iväg till Malmömässan - där kanske du i så fall fick lite inspiration.
                  Tyvärr var jag tvungen att arbeta hela helgen. Tack för bilder!

                  Kommentar

                  • Micke L
                    • December 2013
                    • 456

                    Ursprungligen postat av KJE

                    Det blev ju riktigt bra
                    Tack, men tycker själv det kändes lite rörigt, därför har jag gjort om i scapen idag. Blider kommer när sikten klarnat.

                    Kommentar

                    • Micke L
                      • December 2013
                      • 456

                      Nu har jag planterat om lite och fått till ett bättre djup tycker jag själv. Väldigt enkelt med vallisneria i olika tjocklekar, några anubias, ett par rötter och lite löv från senaste skogspromenaden

                      video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                      Kommentar

                      • KJE
                        • August 2013
                        • 1066

                        Ursprungligen postat av Micke L
                        Nu har jag planterat om lite och fått till ett bättre djup tycker jag själv. Väldigt enkelt med vallisneria i olika tjocklekar, några anubias, ett par rötter och lite löv från senaste skogspromenaden

                        https://www.youtube.com/watch?v=8eJU...ature=youtu.be
                        Det ser också bra ut, gillar färgen på dina fyndlöv
                        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Absolut, det ser klart bättre ut.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...