#Overflow nano

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13127

    #Overflow nano

    Hehe det kliade i fingrarna efter jag kläckte idén om att lösa filtreringen i ett litet 3,5L med hjälp av ett overflow av karet helt enkelt. Så jag drog ihop ett på direkten av de grejer jag hade hemma och det blev en gratängform och en tulpanvas Jag tror att det kommer bli ungefär så här fast med mer sten och ett mörkt grus som jag har ligger och sen ev. lite mossa på stenarna. Ska kanske fixa en snyggare skål att ställa det i framöver och fixa lite beysning, även om solen kommer få sköta det mesta av belysningen. Jag ställde karet på lite filtermatta för att få upp höjden och ta bort de små vibrationerna från pumpen och så kommer gruset få agera filter har jag tänkt. Så här ser du ut hittills iallafall ! http://s32.photobucket.com/user/suka...2ddff.mp4.html


    .....1 Tim senare, nu har jag även lagå på en rot på toppen och den tycker jag funkar så nu är det bara inreda tulpanvasen och lite runt om
    Senast redigerad av åheim; 23 November 2013, 01:12.
    Viva Leo Buscaglia
  • Jacob T
    • November 2013
    • 13

    #2
    Ursprungligen postat av åheim
    Hehe det kliade i fingrarna efter jag kläckte idén om att lösa filtreringen i ett litet 3,5L med hjälp av ett overflow av karet helt enkelt. Så jag drog ihop ett på direkten av de grejer jag hade hemma och det blev en gratängform och en tulpanvas Jag tror att det kommer bli ungefär så här fast med mer sten och ett mörkt grus som jag har ligger och sen ev. lite mossa på stenarna. Ska kanske fixa en snyggare skål att ställa det i framöver och fixa lite beysning, även om solen kommer få sköta det mesta av belysningen. Jag ställde karet på lite filtermatta för att få upp höjden och ta bort de små vibrationerna från pumpen och så kommer gruset få agera filter har jag tänkt. Så här ser du ut hittills iallafall ! http://s32.photobucket.com/user/suka...2ddff.mp4.html


    .....1 Tim senare, nu har jag även lagå på en rot på toppen och den tycker jag funkar så nu är det bara inreda tulpanvasen och lite runt om
    Fint! Vart satt pumpen?

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      #3
      Jag tycker det där är skitläckert så nu vet jag vad nästa projekt blir

      Snyggt med roten på

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Det blev riktig fint!
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13127

          #5
          Tack ska ni ha! tja det blev inte så tokigt tycker jag men jag vet inte om jag känner för att gå vidare med det här och skaffa räkor osv. känns för fjuttigt och ointressant på nå vis Jaja vi får se... Så här ser det ut nu åtminstone http://s32.photobucket.com/user/suka...52c73.mp4.html
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            Tycker lätt att du ska utveckla detta .
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              #7
              Tycker jag också.
              Kliar ordentligt i fingrarna här också och det blir definitivt något nanoprojekt framöver och detta blev jag väldigt inspirerad av

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13127

                #8
                Kul att det smittar av sig! Jag har dock fått ett problem med den otroliga avdunstningen iom överrinningen och den låga skålen med pumpen. Jag är tvungen att fylla på vatten minst varannan dag annars riskerar jag att pumpen går torr, lösningen på det är väl att skaffa en djupare skål. Ett annat problem är placeringen, det är för kallt i fönstret så det blir 17gr i karet och jag vill hålla åtminstone 20 så det måste ställas nån annanstans. Aah vi får den vart det barkar hän!
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                Arbetssätt...