Inred mitt nanokar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    Inred mitt nanokar!

    Jag har ett nanokar på 18,5 liter. Idag finns där grus, lite svarta stenar samt någon form av mossa, posthornssnäckor och en betta. Men jag tänker mig ett lite mer "lummigt" akvarium. Så, nu har du chansen, inred mitt akvarium! Enda kravet på växter som jag "önskar" är växter som inte kräver någon speciell skötsel då jag inte har tiden eller energin för detta. Jag ogillar även andmat.


    Bilder i min blogg utlovas allt eftersom.

    Skicka mig ett mail på mail@nannica.se så tar vi det praktiska där.
    Räkbiten


  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    #2
    Akvarieleasing är bra om du inte har tid eller lust att ta hand om akvariet samt inte vill inreda själv....
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

    Kommentar

    • Annaica
      • February 2006
      • 1177

      #3
      Ursprungligen postat av henrikl
      Akvarieleasing är bra om du inte har tid eller lust att ta hand om akvariet samt inte vill inreda själv....
      Jättebra förslag. Men inget jag har råd med då jag är arbetslös, ensamstående mamma Jag sköter mitt kar. Men att tänka på korrekt ljus, växtnäring osv. har jag inte tid eller pengar för.
      Räkbiten


      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Med dem önskemålen vill jag föreslå att du köper en red moor-rot som du låter spreta upp ur karet. Du lägger mossan som du har tunnt på grenarna och lindar fast den med svart eller mörkgrön bomullstråd, linda rikligt och du begöver inte knyta tråden utan bara linda på.
        Mossan kommer sen växa fast på grenarna och tråden lösas upp.

        Här är exempel på remoor: https://www.google.se/search?q=red+m...w=1023&bih=687
        Här är mitt 26L med redmoore: http://www.youtube.com/watch?v=EfVXur7cGzo#t=53
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Annaica
          • February 2006
          • 1177

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          Med dem önskemålen vill jag föreslå att du köper en red moor-rot som du låter spreta upp ur karet. Du lägger mossan som du har tunnt på grenarna och lindar fast den med svart eller mörkgrön bomullstråd, linda rikligt och du begöver inte knyta tråden utan bara linda på.
          Mossan kommer sen växa fast på grenarna och tråden lösas upp.
          Tips på var man hittar en riktigt billig rot som passar i mitt pyttelilla kar?
          Räkbiten


          Kommentar

          • david87
            • June 2005
            • 710

            #6
            I en lövskog kanske :-)
            Eller på nån akvariebutik

            Sent from my ST27i using Tapatalk

            Kommentar

            • Annaica
              • February 2006
              • 1177

              #7
              Ursprungligen postat av david87
              I en lövskog kanske :-)
              Eller på nån akvariebutik
              Ja, jo... det förstod jag. Men jag kan för lite för att ta mig ut i skogen och i butiker har jag aldrig hittat en tillräckligt liten rot som inte tar över hela karet :/
              Räkbiten


              Kommentar

              • henrikl
                • November 2012
                • 639

                #8
                Ursprungligen postat av Annaica
                Ja, jo... det förstod jag. Men jag kan för lite för att ta mig ut i skogen och i butiker har jag aldrig hittat en tillräckligt liten rot som inte tar över hela karet :/
                Ormhassel kan vara bra i litet kar. Finns på plantagen och liknande ställen....En rot kan oftast se lite klumpig ut och täcka halva karet.
                2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                Kommentar

                • Annaica
                  • February 2006
                  • 1177

                  #9
                  Ursprungligen postat av henrikl
                  Ormhassel kan vara bra i litet kar. Finns på plantagen och liknande ställen....En rot kan oftast se lite klumpig ut och täcka halva karet.
                  Like på den!
                  Räkbiten


                  Kommentar

                  Arbetssätt...