Flera liter sött vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Du hittar det i denna artikel (som alla kan se) https://www.zoopet.com/index.php?opt...article&id=618
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • KJE
      • August 2013
      • 1066

      Ursprungligen postat av heba

      Nu har jag äntligen betalat in guldmedlemskapet, så bilder kommer så småningom
      Ja, visst är jag igång - 3 akvarier - ett 200 liters växtkar, ett 60-liters som nu mest är ett övergångskar, och ett 80-liters saltvatten.
      Ang planer så är jag inne på att inte köra high-tech iallafall, men vad gäller fiskarna så är jag ännu mer osäker, har dock ett gäng endlers som ska ner i det här karet och även några små rasboror. Har du något tips?
      Kul att det blev guldmedlemskap, ser fram emot bilder

      Jag har inga direkta tips, men kanske ett rejält stim av någon mindre tetra, Kolglödstetrorna tar inte mycket plats och är fina tycker jag
      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

      Kommentar

      • heba
        • September 2013
        • 847

        Ursprungligen postat av Micke L

        Ja då får du kolla in länken, väldigt långt kar med zebrafiskar.
        Guldmedlem, då kommer bilderna som jag väntat på i 1,5 år
        Ja, nu kom jag in på länken - vilket läckert kar!!

        /Helene

        180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

        Kommentar

        • heba
          • September 2013
          • 847

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Du hittar det i denna artikel (som alla kan se) https://www.zoopet.com/index.php?opt...article&id=618
          Tack Kjell, jättefina bilder och dom jag gillade bäst var dom på dom enskilda fiskarna!
          Vad är det för sort/art i översta raden i mitten - galet vacker fisk!

          /Helene

          180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

          Kommentar

          • heba
            • September 2013
            • 847

            Ursprungligen postat av KJE

            Kul att det blev guldmedlemskap, ser fram emot bilder

            Jag har inga direkta tips, men kanske ett rejält stim av någon mindre tetra, Kolglödstetrorna tar inte mycket plats och är fina tycker jag
            Det jag redan har i fiskväg är ett gäng endlers och några få små rasboror som nu går i ett "övergångskar" då jag tömt akvariet dom var i, så dom ska ner i det nya långa karet. Vad gäller kolglödstetror så har jag ett stim i växtakvariet, så det blir nog inga sådana.
            Får fundera vidare, tiden finns då det inte ännu är vatten i akvariet
            /Helene

            180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

            Kommentar

            • heba
              • September 2013
              • 847

              Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 169,1 KB
ID: 2363399Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 177,3 KB
ID: 2363400Klicka på bilden för större storlek  Namn:	         Visningar:	1 Storlek:	117.4 kB ID:     	2363398 Ja, bilder... inga direkt skrytbilder här inte
              växtakvariet ser ut som en djungel då jag inte vill slänga några växter innan jag startat det nya, och det nya - ja, ni ser, inget vatten



              Senast redigerad av heba; 29 November 2016, 20:17.
              /Helene

              180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

              Kommentar

              • Rufus
                • January 2005
                • 866

                Grönt är skönt Vilket härligt kar du har att inreda! Ska bli spännande att se hur det blir.
                // Annicka

                Kommentar

                • KJE
                  • August 2013
                  • 1066

                  Ursprungligen postat av heba
                  Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 169,1 KB
ID: 2363399Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 177,3 KB
ID: 2363400Klicka på bilden för större storlek Namn:	 Visningar:	1 Storlek:	117.4 kB ID: 	2363398 Ja, bilder... inga direkt skrytbilder här inte
                  växtakvariet ser ut som en djungel då jag inte vill slänga några växter innan jag startat det nya, och det nya - ja, ni ser, inget vatten


                  Det ser riktigt bra ut, vilken härlig gräsmatta du har fått till där i växtakvariet
                  Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                  Kommentar

                  • heba
                    • September 2013
                    • 847

                    Ursprungligen postat av Rufus
                    Grönt är skönt Vilket härligt kar du har att inreda! Ska bli spännande att se hur det blir.
                    Ja, det ska bli kul att inreda, det är ju också en utmaning med dom tokiga måtten

                    /Helene

                    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                    Kommentar

                    • heba
                      • September 2013
                      • 847

                      Ursprungligen postat av KJE

                      Det ser riktigt bra ut, vilken härlig gräsmatta du har fått till där i växtakvariet
                      Tackar! Ja det växter som "ogräs" nu när det kommit igång, men det behövs onekligen en ordentlig ansning
                      Jag ska ta en bild när jag rensat upp i akvariet så ni får se hur det egentligen ska se ut !

                      /Helene

                      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                      Kommentar

                      • KJE
                        • August 2013
                        • 1066

                        Ursprungligen postat av heba

                        Tackar! Ja det växter som "ogräs" nu när det kommit igång, men det behövs onekligen en ordentlig ansning
                        Jag ska ta en bild när jag rensat upp i akvariet så ni får se hur det egentligen ska se ut !
                        Det ser vi fram emot
                        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Du är en hejare på inredning Helene, men det visste jag ju redan sen en tid tillbaka. Väldigt snyggt

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • heba
                            • September 2013
                            • 847

                            Tack snälla ni! Förhoppningsvis kommer jag kunna starta upp det nya till helgen, och då blir det också lite mer ordning i växtkaret
                            /Helene

                            180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                            Kommentar

                            • flygrc
                              • June 2006
                              • 2755

                              Vilken känsla för inredning och förmåga att få det dit, Grattis till ett lyckat kar
                              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                              Kommentar

                              • heba
                                • September 2013
                                • 847

                                Ursprungligen postat av flygrc
                                Vilken känsla för inredning och förmåga att få det dit, Grattis till ett lyckat kar
                                Tack !

                                /Helene

                                180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...