Flera liter sött vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Nej vad surt.
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Usch vad trist. Vilken pyspunka
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        Lider med dig
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Fy vad trist för dig .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • heba
            • September 2013
            • 847

            Ja, projektet går vidare
            Terrariet är inlämnat till säljaren jag köpte av så han skulle limma det i helgen och testfylla det, så jag hoppas få tillbaka det nu i veckan, sedan går jag vidare med att plocka tillbaka alla grejor - pumpar, doppvärmare, bakgrund, botten osv.
            Jag ska så småningom också koppla in ett regnsystem är det tänkt, så den slangen ska på plats från början.
            Håller nu tummarna för att det ska fungera
            /Helene

            180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

            Kommentar

            • Micke L
              • December 2013
              • 456

              Härligt!
              Det är ju bästa tänkbara lösningen så du kan använda allt du fixat till
              Ska bli spännande att följa...

              Kommentar

              • Micke L
                • December 2013
                • 456

                Vad är det förresten för mått på terrariet?

                Kommentar

                • heba
                  • September 2013
                  • 847

                  Ursprungligen postat av Micke L
                  Vad är det förresten för mått på terrariet?
                  Det är 90 x 45 x 60 cm ett exoterra terrarium, jag köpte det beg och det är 6 månader gammalt.
                  i efterhand har jag nu läst mig till att det inte är något ovanligt att dessa terrarier läcker, men tillverkaren skriver att det är "waterproof bottom" - jo hejsan tjena
                  /Helene

                  180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                  Kommentar

                  • heba
                    • September 2013
                    • 847

                    Vattenbyteskväll då jag jobbade i helgen och har nu rensat ut massor med växter i juwelkaret - det växer
                    En del av växterna ser "stympade" ut uppe vid ytan men det är som sagt pga att jag kortat av dom då det täckte en stor del av ytan.
                    Den röda ancistrusen har verkligen en favoritsten - hen ligger där nästan jämt
                    Klicka på bilden för större version

Namn: 1409232.jpg
Visningar: 1
Storlek: 161,7 KB
ID: 2163617 Klicka på bilden för större version

Namn: 1409233.jpg
Visningar: 1
Storlek: 178,5 KB
ID: 2163618
                    Klicka på bilden för större version

Namn: 1409234.jpg
Visningar: 1
Storlek: 113,6 KB
ID: 2163619 Klicka på bilden för större version

Namn: 1409235.jpg
Visningar: 1
Storlek: 184,9 KB
ID: 2163620
                    Klicka på bilden för större version

Namn: 1409231.jpg
Visningar: 1
Storlek: 129,4 KB
ID: 2163621
                    I 275 litern måste jag göra rent rutorna innan det är dags för foton
                    /Helene

                    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Åh fy 17 vad vackert Helene. Nu blev jag tokimponerad och fick ett lätt stråk av avundsjuka och villha-baciller!
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

                        Riktigt tjusigt!!
                        Proud member of Aquascapers of Sweden

                        Kommentar

                        • ElinR
                          • September 2014
                          • 370

                          Helt fantastiskt. Bara så vackert.

                          En liten undran också. Har du någon sorts pansarmal? För jag undrar hur de funkar när det inte finns så mkt fri sand att böka i. Jag älskar corysar, men oj vad fint du har.

                          Kommentar

                          • Rufus
                            • January 2005
                            • 866

                            Vackra kar du har! Jag ser i din tråd att du haft Lido 200l, hur upplevde du att det var att sköta när det är så pass djupt? Fungerade det bra? Skulle vilja ha ett kar till och Lido ger ju ganska många liter på liten yta.
                            // Annicka

                            Kommentar

                            • Likan
                              • April 2012
                              • 2611

                              Så snyggt Heba! Så snyggt... Bra jobbat. Fina småfiskar också, som verkligen gör sig bra i ett kar som ditt.

                              Skönt att de tog tillbaka terrariet och fixar till den.
                              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                              Kommentar

                              • heba
                                • September 2013
                                • 847

                                Tack allihop Kul att få så positiv feedback!
                                Jag har inga corys i detta kar, bara ancistrusar som bottenfisk, har också räkor som "städare". Det är som du säger ElinR inga fria ytor direkt och dessutom soil på botten.
                                jag har inte haft något Lido 200 utan har ett annat 198-liters kar, en kub som är specialbeställd och 55 cm djupt - grundare än Lidot. Skulle dock kunna tänka mig ett Lido 200 då jag gillar Juwelkaren
                                Ja, Likan, det är bara småfisk i detta kar och det börjar bli många - guppysarna förökar sig som sjutton och likaså räkorna, så det är mycket "knytt" i baljan
                                /Helene

                                180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...