Flera liter sött vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Nämen se där! Vad roligt!
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • heba
      • September 2013
      • 847

      Ja, eller hur !
      Det är dom 2 randiga (tror jag) som lagt rom, men den tredje är väldigt nyfiken men jagas bort allt som oftast.
      /Helene

      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

      Kommentar

      • Micke L
        • December 2013
        • 456

        Ursprungligen postat av heba
        Jag har också en förkärlek för öppna kar - det är inte bara mer lättskött utan det ger också ytterligare en inblick då du kan titta ner i karet, sedan att växter och rötter kan peta upp ur karet är bara en bonus.
        På detta kar sitter frostad solskyddsfilm på bakrutan, min vision med det varvat lägga en lampa bakom karet och få bakgrundsbelysning
        Det skulle jag vilja se! Ett akvarium som är svagt upplyst bakifrån. Kan inte visualisera det. När petar du dit belysningen och vilken typ har du tänkt dig?

        Kommentar

        • heba
          • September 2013
          • 847

          Ursprungligen postat av Micke L
          Det skulle jag vilja se! Ett akvarium som är svagt upplyst bakifrån. Kan inte visualisera det. När petar du dit belysningen och vilken typ har du tänkt dig?
          Jag hade tänkt att lägga dit någon form av led-list, men har inte lagt så mycket krut på att hitta någon ännu. Men utrymmet finns och nu går det också att "se igenom" akvariet, så det är väl dags
          /Helene

          180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

          Kommentar

          • heba
            • September 2013
            • 847

            Och idag är rommen borta . Ja, dom gör väl om det så småningom.
            /Helene

            180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

            Kommentar

            • heba
              • September 2013
              • 847

              Lite nya bilder tagna ikväll.

              Först ut dom adopterade vuxna scalare där hanen fortfarande står kvar vid bladet där rommen satt.
              Klicka på bilden för större version

Namn: 14071701.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,5 KB
ID: 2162541 Klicka på bilden för större version

Namn: 14071702.jpg
Visningar: 1
Storlek: 111,0 KB
ID: 2162542
              I barnkammarkaret går det nu ett gäng kakaduaciklidyngel tillsammans med dom växande scalareynglen och ancistrusynglen. Alla dessa små växer så det knakar, men främst scalareynglen. Jag matar med skalad artemia och torr nykläckt artemia (dvs jag kläcker inte själv utan har frystorkat på påse).

              Klicka på bilden för större version

Namn: 14071701.jpg
Visningar: 1
Storlek: 65,4 KB
ID: 2162543 Klicka på bilden för större version

Namn: 14071702.jpg
Visningar: 1
Storlek: 123,9 KB
ID: 2162544 Klicka på bilden för större version

Namn: 14071703.jpg
Visningar: 1
Storlek: 80,9 KB
ID: 2162545 Klicka på bilden för större version

Namn: 14071704.jpg
Visningar: 1
Storlek: 79,8 KB
ID: 2162546
              En förutsättning för att få se äpplena på nära håll är att ha skitiga rutor . Jag ansluter mig också till "svansklubben" med hjälp av L333 och L200, och slutligen en helbild som visar att tiden står still
              Klicka på bilden för större version

Namn: 14071701.jpg
Visningar: 1
Storlek: 68,6 KB
ID: 2162547 Klicka på bilden för större version

Namn: 14071702.jpg
Visningar: 1
Storlek: 71,7 KB
ID: 2162548 Klicka på bilden för större version

Namn: 14071703.jpg
Visningar: 1
Storlek: 87,3 KB
ID: 2162549 Klicka på bilden för större version

Namn: 14071704.jpg
Visningar: 1
Storlek: 208,8 KB
ID: 2162550
              I 112-literskaret växer det så det knakar där med. Kör fortfarande med mäsk däri, men har regulator och tillbehör liggande och ska ta tag i det snart. Första bilden har jag endast lagt upp pga att jag är så fascinerad av färgen hos dessa Microdevario Kubotai, men dom är värre än guppy att fota !
              Klicka på bilden för större version

Namn: 14071701.jpg
Visningar: 1
Storlek: 21,7 KB
ID: 2162551 Klicka på bilden för större version

Namn: 14071702.jpg
Visningar: 1
Storlek: 55,6 KB
ID: 2162552 Klicka på bilden för större version

Namn: 14071703.jpg
Visningar: 1
Storlek: 165,4 KB
ID: 2162553 Klicka på bilden för större version

Namn: 14071704.jpg
Visningar: 1
Storlek: 153,9 KB
ID: 2162554
              /Helene

              180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

              Kommentar

              • Likan
                • April 2012
                • 2611

                Flera liter sött vatten

                Kul med bilder! Att du ens lycka fota de där små. Jag försöker ju med tetrorna ibland men känns rätt hopplöst. :P

                Kul att de små växer och frodas. härligt med lite nykomlingar också! Vilket kar ska de till senare tro?

                Och skam den som ger sig. snygg L200! Den ser ju ut att ha lite kroppsmassa.
                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                Kommentar

                • Micke L
                  • December 2013
                  • 456

                  Fina bilder och kul med en massa yngel. Vad gör du med dessa när de blir stora? Säljer av eller skaffar fler och fler akvarier

                  Kommentar

                  • heba
                    • September 2013
                    • 847

                    Ursprungligen postat av Likan
                    Kul med bilder! Att du ens lycka fota de där små. Jag försöker ju med tetrorna ibland men känns rätt hopplöst. :P

                    Kul att de små växer och frodas. härligt med lite nykomlingar också! Vilket kar ska de till senare tro?

                    Och skam den som ger sig. snygg L200! Den ser ju ut att ha lite kroppsmassa.
                    Ja, dom små är inte lätta att fota, dom är ständigt i rörelse.
                    Jag vet inte riktigt var dom små ska, troligen får dvärgcikliderna gå i 275:an, men var scalarerna ska gå vete sjutton - visst behövs det ett till kar ?
                    när man får se L200:an så blir man så glad, men det är allt för sällan.

                    Ursprungligen postat av Micke L
                    Fina bilder och kul med en massa yngel. Vad gör du med dessa när de blir stora? Säljer av eller skaffar fler och fler akvarier
                    Ja, vad gör man med dom? Jag hade inte räknat med att scalareynglen skulle överleva, så vad gäller dom har jag inte planen klar, men små cikliderna har jag tänkt ha i 275:an.
                    /Helene

                    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                    Kommentar

                    • Micke L
                      • December 2013
                      • 456

                      Blev ju nyfiken när jag var inne och läste i Likans tråd! Vad är det på G hemma hos dig? Istället för 112:an alltså

                      Kommentar

                      • heba
                        • September 2013
                        • 847

                        Ursprungligen postat av Micke L
                        Blev ju nyfiken när jag var inne och läste i Likans tråd! Vad är det på G hemma hos dig? Istället för 112:an alltså
                        Ja, finns det någon som heter AA dvs anonyma akvarister så får jag gå med där nu, för "så här kan det gå när inte haspen är på"!
                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0087[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,5 KB
ID: 2162574
                        Ett Juwel 180 liter har hittat hit och skall bli uppföljaren till 112:an. Det krävs en del kul jobb först dock

                        Likan, här kommer lite belysningsbilder till dig!
                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0080[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 107,4 KB
ID: 2162575 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0081[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 100,2 KB
ID: 2162576 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0082[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 107,7 KB
ID: 2162577 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0084[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 125,9 KB
ID: 2162578
                        Belysningen är en Maxspect Razor 120w 10000 kelvin och kuben är ju 60 cm bred.
                        /Helene

                        180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Aha, ett nytt kar, det ska bli kul att följa

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Micke L
                            • December 2013
                            • 456

                            [QUOTE=heba;1701083]Ja, finns det någon som heter AA dvs anonyma akvarister så får jag gå med där nu, för "så här kan det gå när inte haspen är på"!

                            HaHa.. AA köper fiskar och gör vattenbyten i smyg eller

                            Schysst belysning du har där.. Kostade ju också lite såg jag. Är du nöjd med den?

                            Kommentar

                            • HWH
                              • March 2013
                              • 2310

                              Detta ser vi fram emot.
                              /Helena,
                              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                              Kommentar

                              • heba
                                • September 2013
                                • 847

                                [QUOTE=Micke L;1701095]
                                Ursprungligen postat av heba
                                Ja, finns det någon som heter AA dvs anonyma akvarister så får jag gå med där nu, för "så här kan det gå när inte haspen är på"!

                                HaHa.. AA köper fiskar och gör vattenbyten i smyg eller

                                Schysst belysning du har där.. Kostade ju också lite såg jag. Är du nöjd med den?
                                Japp! Man köper fiskar, akvarier och gör vattenbyten i smyg , gömmer dessutom akvarieprylar/akvarier där ingen annan hittar dom .

                                Belysningen köpte jag till saltkaret och den hänger med även nu, jag är mycket nöjd då den går att programmera så jag kör aldrig på 100% i sötvattnet. Jag tycker det är en bra LED belysning för dom pengarna, och den finns också i 8500 kelvin har jag för mig.
                                Senast redigerad av heba; 24 July 2014, 17:05.
                                /Helene

                                180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...