Flera liter sött vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • heba
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 169,1 KB
ID: 2363399Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 177,3 KB
ID: 2363400Klicka på bilden för större storlek  Namn:	         Visningar:	1 Storlek:	117.4 kB ID:     	2363398 Ja, bilder... inga direkt skrytbilder här inte
    växtakvariet ser ut som en djungel då jag inte vill slänga några växter innan jag startat det nya, och det nya - ja, ni ser, inget vatten



    Senast redigerad av heba; 29 November 2016, 20:17.

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av KJE

    Kul att det blev guldmedlemskap, ser fram emot bilder

    Jag har inga direkta tips, men kanske ett rejält stim av någon mindre tetra, Kolglödstetrorna tar inte mycket plats och är fina tycker jag
    Det jag redan har i fiskväg är ett gäng endlers och några få små rasboror som nu går i ett "övergångskar" då jag tömt akvariet dom var i, så dom ska ner i det nya långa karet. Vad gäller kolglödstetror så har jag ett stim i växtakvariet, så det blir nog inga sådana.
    Får fundera vidare, tiden finns då det inte ännu är vatten i akvariet

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Du hittar det i denna artikel (som alla kan se) https://www.zoopet.com/index.php?opt...article&id=618
    Tack Kjell, jättefina bilder och dom jag gillade bäst var dom på dom enskilda fiskarna!
    Vad är det för sort/art i översta raden i mitten - galet vacker fisk!

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke L

    Ja då får du kolla in länken, väldigt långt kar med zebrafiskar.
    Guldmedlem, då kommer bilderna som jag väntat på i 1,5 år
    Ja, nu kom jag in på länken - vilket läckert kar!!

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av heba

    Nu har jag äntligen betalat in guldmedlemskapet, så bilder kommer så småningom
    Ja, visst är jag igång - 3 akvarier - ett 200 liters växtkar, ett 60-liters som nu mest är ett övergångskar, och ett 80-liters saltvatten.
    Ang planer så är jag inne på att inte köra high-tech iallafall, men vad gäller fiskarna så är jag ännu mer osäker, har dock ett gäng endlers som ska ner i det här karet och även några små rasboror. Har du något tips?
    Kul att det blev guldmedlemskap, ser fram emot bilder

    Jag har inga direkta tips, men kanske ett rejält stim av någon mindre tetra, Kolglödstetrorna tar inte mycket plats och är fina tycker jag

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Du hittar det i denna artikel (som alla kan se) https://www.zoopet.com/index.php?opt...article&id=618

    Lämna en kommentar:


  • Micke L
    svarade
    Ursprungligen postat av heba

    "Sommaren är (inte) kort"
    Åh, jag kommer inte in på länken ännu, får vänta till mitt medlemskap är registrerat!
    Ja då får du kolla in länken, väldigt långt kar med zebrafiskar.
    Guldmedlem, då kommer bilderna som jag väntat på i 1,5 år

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke L

    Du njöt av ännu en sommar(och höst)
    Har du kollat in Kjells bilder från Malmö akvarieförenings utställning?
    Där fanns ett kar med mått som påminner om de på ditt senaste, fast ännu värre 300x20x20

    Jag antar det är ok att länka till bilden som Kjell tagit:

    "Sommaren är (inte) kort"
    Åh, jag kommer inte in på länken ännu, får vänta till mitt medlemskap är registrerat!

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av KJE

    Kul att du fortfarande är i gång Nu blir man ju nyfiken på att få se lite bilder på dina akvarier, särskilt det där med udda måttet, så långt och lågt, grunt? Vad har du för planer för det?
    Nu har jag äntligen betalat in guldmedlemskapet, så bilder kommer så småningom
    Ja, visst är jag igång - 3 akvarier - ett 200 liters växtkar, ett 60-liters som nu mest är ett övergångskar, och ett 80-liters saltvatten.
    Ang planer så är jag inne på att inte köra high-tech iallafall, men vad gäller fiskarna så är jag ännu mer osäker, har dock ett gäng endlers som ska ner i det här karet och även några små rasboror. Har du något tips?

    Lämna en kommentar:


  • Micke L
    svarade
    Ursprungligen postat av heba
    Ja, jag kan inte skryta med att jag är särskilt aktiv i min tråd, men akvariumen tuffar på !
    200-liters karet är igång sedan en tid och det växer så det knakar! Hade en del problem i början med penselalger som jag fick bukt på med hjälp av Easy carbo i högre doser, sedan gjorde nog tiden sitt
    Jag lyckades komma över ett kar med härligt udda mått (170 x 30 x 30) för en ringa penning, och detta håller jag på att förbereda nu. Jag tänker mig denna gång mer åt "low tech"-hållet, och det ska bli spännande.

    Jag har fastnat lite i dessa udda mått-akvarium och jag vet inte vad det är som triggar mig när jag hittar dom (på blocket), men roligt är det
    Jag har fortfarande inte förnyat mitt medlemskap så jag kan lägga in bilder
    Du njöt av ännu en sommar(och höst)
    Har du kollat in Kjells bilder från Malmö akvarieförenings utställning?
    Där fanns ett kar med mått som påminner om de på ditt senaste, fast ännu värre 300x20x20

    Jag antar det är ok att länka till bilden som Kjell tagit:


    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av heba
    Ja, jag kan inte skryta med att jag är särskilt aktiv i min tråd, men akvariumen tuffar på !
    200-liters karet är igång sedan en tid och det växer så det knakar! Hade en del problem i början med penselalger som jag fick bukt på med hjälp av Easy carbo i högre doser, sedan gjorde nog tiden sitt
    Jag lyckades komma över ett kar med härligt udda mått (170 x 30 x 30) för en ringa penning, och detta håller jag på att förbereda nu. Jag tänker mig denna gång mer åt "low tech"-hållet, och det ska bli spännande.

    Jag har fastnat lite i dessa udda mått-akvarium och jag vet inte vad det är som triggar mig när jag hittar dom (på blocket), men roligt är det
    Jag har fortfarande inte förnyat mitt medlemskap så jag kan lägga in bilder
    Kul att du fortfarande är i gång Nu blir man ju nyfiken på att få se lite bilder på dina akvarier, särskilt det där med udda måttet, så långt och lågt, grunt? Vad har du för planer för det?

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ja, jag kan inte skryta med att jag är särskilt aktiv i min tråd, men akvariumen tuffar på !
    200-liters karet är igång sedan en tid och det växer så det knakar! Hade en del problem i början med penselalger som jag fick bukt på med hjälp av Easy carbo i högre doser, sedan gjorde nog tiden sitt
    Jag lyckades komma över ett kar med härligt udda mått (170 x 30 x 30) för en ringa penning, och detta håller jag på att förbereda nu. Jag tänker mig denna gång mer åt "low tech"-hållet, och det ska bli spännande.

    Jag har fastnat lite i dessa udda mått-akvarium och jag vet inte vad det är som triggar mig när jag hittar dom (på blocket), men roligt är det
    Jag har fortfarande inte förnyat mitt medlemskap så jag kan lägga in bilder

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Sakta men säkert börjar sakerna komma på plats men det är fortfarande en hel del kvar att fixa innan uppstart av det nya 200-liters karet.
    Belysningen har kommit och det var en positiv "överraskning" - jag skickade efter 4 stycken 40 cm ramper av dom jag länkade till här ovan (Chihiros) och tänker sätta ihop dom 2 och 2 så det blir 2 stycken 80 cm ramper a' 48 w. Dessa ramper är väldigt slimmade och snygga, bara 1 cm tjocka, så jag hoppas det blir bra.
    "Möbeln" karet ska stå på kommer maken hjälpa mig att få till under semestern, sedan är det bara CO2-systemet jag behöver - var korkad nog och sålde mitt gamla, något jag ångrar nu .

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Jo, det är nog växtinriktat kar även denna gång - jag saknar den biten.

    Lämna en kommentar:


  • Micke L
    svarade
    Ursprungligen postat av heba
    Haha! Ja det blir nog bilder framöver.
    Detta med att hitta ljus till 80 cm var inte så lätt som jag trodde! 60 och 90 verkar vara "standard" på ebay, tittar man på t.ex econolux så är man raskt uppe i större summor. Kan det räcka med två 60 cm armaturer a' 39 w LED - osäker om ljuset räcker ut i kanterna? Jag har tittat på denna typen av belysning vilken är "slim" och ser bra ut, men finns inte 80 cm, utan den längsta är 60 cm.
    Förslag mottages tacksamt
    Vad ska du ha i karet? Något som bara behöver ljus för att kunna se in i det, eller värsta växtkaret? Jag gissar på mer åt det senare alternativet efter att ha sett dina tidigare kar

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...