Flera liter sött vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • heba
    svarade
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	         Visningar:	1 Storlek:	259.3 kB ID:     	2363605
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	         Visningar:	1 Storlek:	297.9 kB ID:     	2363606Klicka på bilden för större storlek  Namn:	         Visningar:	1 Storlek:	173.7 kB ID:     	2363604
    Lite bilder från dagen!
    Testar belysning i nya karet, och jag gillar led:en och dess kallare ljus (ser nu att ljuset är väldigt blått på fotot, vilket det inte riktigt är i verkligheten)! Stenar är lagda på rötterna och ska placeras om då rötterna behagar ligga kvar, ytterligare en mindre rot med växter på ska i samt mer växter, men jag är på väg
    Växtkaret har tagit stryk efter en tid med dålig skötsel och att det varit så överväxt, men jag hoppas att det hämtar sig. Även här behövs en del ändringar då jag nu tagit bort snabbväxarna, men jag väntar tills jag flyttat filtrets in-och utblås och tagit bort det som ska till det nya.
    Senast redigerad av heba; 04 December 2016, 23:14.

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Påminner mig om hannesc Orinocokar som ju blev väldigt fint!

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av KJE

    Det ser riktigt lovande ut, jag skulle också vilja ha ett sånt där långt, lågt akvarium, känns som om det inte vore alltför svårt att möblera in heller
    Nej, det var inte jättesvårt att möblera in då skåpen är 40 cm djupa ,
    Jag är glad att jag har det och nu ska det bara bli balans i det. Kommer behöva köpa någon cirkulationspump då det är svårt att få till cirkulationen i ett så långt kar. Har tänkt köpa en sådan pump som jag har i saltvattenakvariet, som är smidig och ger ett hyfsat tryck.

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Det är lite av en utmaning då man som jag vill ha rötterna uppstickande ur akvariet, vilket innebär snålt med plats för belysning. Ska nog skicka efter likadan ledbelysning som jag har i växtkaret, vilken är väldigt "slimmad"!
    Nu är det vatten i karet, men har ännu inte installerat filtret, vilket går dubbelt i växtkaret, men det blir nog framåt kvällen eller imorgon.

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av heba
    Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 140,5 KB
ID: 2363552
    Jag har nu påbörjat inredningen av karet, och det blev sjösten i olika grovlek på botten. Rötterna har jag lagt sten på inför fyllningen av vatten (ser trist ut just nu).
    Imorgon blir det till att ansa i växtkaret och fylla det nya, och sedan i med vatten
    Det ser riktigt lovande ut, jag skulle också vilja ha ett sånt där långt, lågt akvarium, känns som om det inte vore alltför svårt att möblera in heller

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 140,5 KB
ID: 2363552
    Jag har nu påbörjat inredningen av karet, och det blev sjösten i olika grovlek på botten. Rötterna har jag lagt sten på inför fyllningen av vatten (ser trist ut just nu).
    Imorgon blir det till att ansa i växtkaret och fylla det nya, och sedan i med vatten

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av flygrc
    Vilken känsla för inredning och förmåga att få det dit, Grattis till ett lyckat kar
    Tack !

    Lämna en kommentar:


  • flygrc
    svarade
    Vilken känsla för inredning och förmåga att få det dit, Grattis till ett lyckat kar

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Tack snälla ni! Förhoppningsvis kommer jag kunna starta upp det nya till helgen, och då blir det också lite mer ordning i växtkaret

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Du är en hejare på inredning Helene, men det visste jag ju redan sen en tid tillbaka. Väldigt snyggt

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av heba

    Tackar! Ja det växter som "ogräs" nu när det kommit igång, men det behövs onekligen en ordentlig ansning
    Jag ska ta en bild när jag rensat upp i akvariet så ni får se hur det egentligen ska se ut !
    Det ser vi fram emot

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av KJE

    Det ser riktigt bra ut, vilken härlig gräsmatta du har fått till där i växtakvariet
    Tackar! Ja det växter som "ogräs" nu när det kommit igång, men det behövs onekligen en ordentlig ansning
    Jag ska ta en bild när jag rensat upp i akvariet så ni får se hur det egentligen ska se ut !

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av Rufus
    Grönt är skönt Vilket härligt kar du har att inreda! Ska bli spännande att se hur det blir.
    Ja, det ska bli kul att inreda, det är ju också en utmaning med dom tokiga måtten

    Lämna en kommentar:


  • KJE
    svarade
    Ursprungligen postat av heba
    Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 169,1 KB
ID: 2363399Klicka på bilden för större version

Namn: 
Visningar: 0
Storlek: 177,3 KB
ID: 2363400Klicka på bilden för större storlek Namn:	 Visningar:	1 Storlek:	117.4 kB ID: 	2363398 Ja, bilder... inga direkt skrytbilder här inte
    växtakvariet ser ut som en djungel då jag inte vill slänga några växter innan jag startat det nya, och det nya - ja, ni ser, inget vatten


    Det ser riktigt bra ut, vilken härlig gräsmatta du har fått till där i växtakvariet

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Grönt är skönt Vilket härligt kar du har att inreda! Ska bli spännande att se hur det blir.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...