Flera liter sött vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Micke L
    svarade
    Härligt!
    Det är ju bästa tänkbara lösningen så du kan använda allt du fixat till
    Ska bli spännande att följa...

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ja, projektet går vidare
    Terrariet är inlämnat till säljaren jag köpte av så han skulle limma det i helgen och testfylla det, så jag hoppas få tillbaka det nu i veckan, sedan går jag vidare med att plocka tillbaka alla grejor - pumpar, doppvärmare, bakgrund, botten osv.
    Jag ska så småningom också koppla in ett regnsystem är det tänkt, så den slangen ska på plats från början.
    Håller nu tummarna för att det ska fungera

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Fy vad trist för dig .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Lider med dig

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Usch vad trist. Vilken pyspunka

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Nej vad surt.

    Lämna en kommentar:


  • Micke L
    svarade
    Å vad trist efter allt jobb du lagt ner!
    Går projektet vidare?

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Inga fiskar, helt rätt - ingenting i för att vara helt korrekt
    Gjorde i dag en test av vattentätheten - dessa terrarier ska ha "waterproof bottom" enl tillverkaren - vilket visade sig vara tur för terrariet läcker i botten .
    Jag har köpt det begagnat och det var använt 6 månader till en gecko (ökenlevande), så jag trodde i min enfald att det var tätt... Så nu går projektet i stå ett tag och jag får se vad jag ska göra. Har kontaktat föregående ägare (som har terrariebutik) och får se vad han säger, men känner mig tveksam till produkten/tillverkaren öht nu.

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Aha. Så inga fiskar i? Isf hänger jag med. [emoji5]️

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Är man smart eller?
    Japp!

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Detta projektet är spännande att följa
    Just nu står det lite still då jag är inne i en jobbperiod, men ska i helgen fylla med vatten för att försäkra mig om att terrariet är tätt, och därefter blir det att ställa det på plats och pussla med stenar till vattenfallet

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Detta projektet är spännande att följa

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Är man smart eller?

    Lämna en kommentar:


  • heba
    svarade
    Ursprungligen postat av Likan
    Med risk att idiotförklara mig så undrar jag om gallret och plaströren? Vad fyller de för funktion på bilderna?
    Dubbelbotten Vatten under gallret och rören är endast för att få gallret att ligga kvar. På gallret ska det vara en duk och på den sedan lecakulor, spagnummossa och torv.
    Dubbelbottnen ger vatten till bevattningen av bakgrunden - en pump ligger i framkant bakom den blå filtermattan och kommer att styras av en timer och gå på ca 30 sekunder/1-2 timmar får se hur mycket som behövs och i framkant till vä. också bakom blå filtermatta finns en pump som leder upp till en slang (som du ser mynningen på) som kommer att fungera som vattenfall
    Till vä kommer jag lägga sten som vattnet får rinna över (vattenfall) och ha en del akvarieväxter som kan växa emerst.
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Gissar att det är till Niagara falls....
    Så rätt så

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Gissar att det är till Niagara falls....

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Med risk att idiotförklara mig så undrar jag om gallret och plaströren? Vad fyller de för funktion på bilderna?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...