Hjälp med en stor vin flaska

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kallstrom_74
    • August 2006
    • 106

    Hjälp med en stor vin flaska

    Jag har hittat en stor vin kanna med smal hals på vinden precis. Skulle tro den rymmer ca 20–30 liter... Den har tyvärr en smal Hansson sagt så det är nog lite petigt eller omöjligt att få ner en pump och belysning.... Är det någon som har lite idéer om hur man skulle kunna göra... Hade tänkt att ha räkor där i så fall... Men det måste vara snyggt och stilrent... Belysningen kanske skulle kunna vara en ledslinga?

    Förslag Förslag tack :-)
    375 liters blandkar
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Ytans storlek är ju den som avgör vattnets syrehalt och för räkor är syrekrävande så jag tror nog att det är en dålig idé att hålla räkor i den
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      #3
      Växter kanske
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • fisheye
        • November 2010
        • 488

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Ytans storlek är ju den som avgör vattnets syrehalt och för räkor är syrekrävande så jag tror nog att det är en dålig idé att hålla räkor i den
        Man behöver ju inte ha vatten ända upp och ha några växter som gillar fuktig luft som sticker upp.
        /H

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Precis - du måste mena en damejeanne och där finns ju en hygglig möjlighet till större vattenyta. En utmaning för den som vill vara petig med inredningen. Men slingerväxter typ hornsärv kan säkert användas.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          Arbetssätt...