Mina akvarieprojekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #16
    I det där nanot har du fått till stenarna riktigt bra tycker jag.
    Skitsnyggt

    Det andra akvariet ser också fint ut

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #17
      Fina bilder, på fina kar! Det skall bli spännande att följa utvecklingen!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #18
        Ser riktigt fint ut. Vilket Co2 system körde du med till nanot?
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Alderheim
          • October 2013
          • 15

          #19
          Tack!

          Det är AquaGro Starter kit jag köpte (kostade 199 kr egentligen men det var 20% rabatt så landade på endast 159, därav att jag inte kunde motstå att prova) - och när jag väl installerat det upptäckte jag varför det var så billigt: det är helt manuellt och man måste själv fylla på med CO2 i diffusern (några gånger per dag, vilket är ohållbart i längden för mig som bara är hemma på kvällarna i princip), och det finns inget sätt att styra hur mycket koldioxid som tillsätts. Jag använder det nog tills koldioxiden tar slut men sen får det bli endast PMDD igen. Förmodligen får jag prova med en lite enklare växt istället för den som är planterad till vänster (som jag inte lyckats identifiera).

          Kolglödstetrorna verkar i alla fall trivas

          Kommentar

          • Alderheim
            • October 2013
            • 15

            #20
            Färsk bild på kuben:

            Klicka på bilden för större version

Namn: Kuben4.jpg
Visningar: 1
Storlek: 337,1 KB
ID: 2156236

            Det var visst ett tag sen jag uppdaterade, men det har inte hänt så mycket på akvariefronten. Är mycket nöjd med kuben nu, både när det gäller växtlighet och scapen, akvariet är som ett litet smycke på kassaskåpet Jag kopplade ur det värdelösa CO2-systemet och fick plocka bort en av växterna som inte trivdes, men de andra växterna växer så det knakar på en dubbeldos PMDD.

            Är också väldigt förtjust i kolglödstetrorna, men skulle vilja komplettera med något mer eftersom det ser lite tomt ut, vet inte riktigt vad bara? Funderar på någon söt räka. Eller fler tetror bara

            SA:t tuffar på som vanligt. Tanganyika-projektet ligger nästan bokstavligt talat på is eftersom jag väntar på att stenstränderna ska smälta fram lagom till april nån gång. Det var egentligen ganska lägligt att jag inte startade upp det eftersom jag har haft så mycket att göra de senaste måndaderna; jag väntar otåligt på våren!

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              #21
              Den där kuben gillar jag som f*n

              Kommentar

              Arbetssätt...