Mitt första aldeles egna akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • redglue
    • October 2013
    • 7

    Mitt första aldeles egna akvarium

    I gymnasiet hade vi ett varsitt akvarium i ett år. Det var då jag insåg hur roligt det faktiskt är med fiskar! Jag hade även som projektarbete att starta ett "landskapsakvarium". Målet var att få till något sånt här! Men resultatet vart inte så lyckat. Haha. Men sen har jag velat haft ett eget, dock har jag inte kommit mig för att köpa ett.
    När jag för några veckor sen fick ett sms av en kompis (som gick i min klass och som delade projektarbete med mig) om jag ville ha ett akvarium svarade jag omedelbart att jag ville ha det. Dock lära jag ju övertala sambon. Men nu har jag hämtat det och fått upp det, det har gått i snart en vecka.
    Jag har läst många trådar om olika akvarierum mm. Det har varit jättekul att se hur det ser ut och läsa hur det går. Så nu kände jag att jag vill också dela
    med mig av mitt.

    Så här ser det ut just nu!

    Här är några av invånarna!
    Totalt är det:
    5 Neontetror
    3 ballong/segelfensmolly
    1 kopparbarb
    2 otocinclus
    1 kuhliål (som ligger och trycker i snäckan.)

    Allihop var med när jag fick akvariet
    Senast redigerad av redglue; 27 October 2013, 13:30.
  • redglue
    • October 2013
    • 7

    #2
    Nu ikväll har dessa tre varit väldigt aktiva. Vilket glädjer mig då den ljusa har gömt sig väldigt mycket tidigare.
    Den stora (som jag gissar på är en hane) spänner upp sin ryggfena och ser jättemallig ut
    Det är så roligt att sitta och titta på när de far runt i akvariet.

    Kommentar

    • redglue
      • October 2013
      • 7

      #3
      Var idag och köpte nya växter och en rot. Så kom det med ett par otocinclus till. Tänkte att de behövde lite sällskap. Tog bort snäckan och gjorde lite finare

      Men hur ska jag få bort kalkfläckarna på framsidan?
      Senast redigerad av redglue; 30 October 2013, 22:50.

      Kommentar

      Arbetssätt...