100L Axolotl

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xanadu
    • January 2013
    • 157

    100L Axolotl

    Skapar en tråd för mitt kar jag hade axolotlar i. Hade tre fina exemplar. Två ljusa och en vildfärgad. Nu i slutet mätte dom mellan 15-17cm så det var hög tid för dom att komma till ett större kar. Det var också därför jag tyvärr sålde dom nu i helgen.


    Men jag vill ändå slå ett slag för dessa fantastiskt märkliga och underhållande djur. I karet hade jag ljus sand. Då de är glupska djur så är grovt grus direkt farligt och kan leda till att de dör. Då jag bara hade en temp på mellan 15-18 grader så hade jag inrett med plastväxter. En dag såg jag fullt av fastklibbade ägg på alla växter i karet. Tyvärr var jag och min flickvän mitt uppe i att flytta så det fanns inte på kartan att satsa på att få dom att överleva. Annars hade det nog varit väldigt skoj att föda upp.
    De vuxna djuren matade jag med frysta mygglarver, mask och andra insekter.
    Här är en länk med lite information om axolotlar. Jag kan verkligen rekommendera dessa helt akvariska salamandrar. http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=3079050




    Ok nu till varför jag startade en projekttråd.

    Nu har jag ett 100L kar som står tomt. För eller senare ska ju detta startas upp igen. Men då ska jag ha fiskar. Någon som har några tips? Om ni hade haft ett 100L över vad skulle ni stoppat i där då?


    Klicka på bilden för större version

Namn: img_6434_orig_SE.jpg
Visningar: 1
Storlek: 26,5 KB
ID: 2184277

    Klicka på bilden för större version

Namn: img_6415_orig_SE.jpg
Visningar: 1
Storlek: 38,2 KB
ID: 2184276

    Klicka på bilden för större version

Namn: img_5464_orig_SE.jpg
Visningar: 1
Storlek: 35,6 KB
ID: 2184278
    Senast redigerad av xanadu; 10 October 2013, 14:04.
    Projekt:
  • xanadu
    • January 2013
    • 157

    #2
    Är lite sugen på ett stort räkkar med mycket växter och ett fint stim Danio Margaritatus. Vad tror ni om det? Några andra förslag kanske?
    Projekt:

    Kommentar

    • Jens79
      • September 2013
      • 200

      #3
      Ursprungligen postat av xanadu
      Är lite sugen på ett stort räkkar med mycket växter och ett fint stim Danio Margaritatus. Vad tror ni om det? Några andra förslag kanske?
      Danio Margartitatus är min favoritfisk just nu. Har ett litet stim på tio stycken i mitt 31-liters.

      /Jens

      Kommentar

      • xanadu
        • January 2013
        • 157

        #4
        Ursprungligen postat av Jens79
        Danio Margartitatus är min favoritfisk just nu. Har ett litet stim på tio stycken i mitt 31-liters.

        /Jens
        Det är en fantastiskt fin fisk. Har själv haft ett stim i ett nano kar. Är lite inne på dvärgciklider. Vi får se, är fortfarande i planeringsstadiet.
        Projekt:

        Kommentar

        Arbetssätt...