Projekt 90x45x45

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #31
    Ursprungligen postat av Matsnork
    Nu är innerfiltret och inline -värmaren (trasig) borta och nästa projekt blir att göra en mer permanent lösning på eldragning och belysning.
    Funderar på att bocka ett 20mm stålrör och montera på ena kortsidan av bänken.
    Snyggt det, ADA-style.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13124

      #32
      Hur är de där ADA-filtren egentligen? Dom jag har kollat på på youtube har fört oväsen som bara attan...
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Matsnork
        • July 2012
        • 119

        #33
        Ursprungligen postat av åheim
        Hur är de där ADA-filtren egentligen? Dom jag har kollat på på youtube har fört oväsen som bara attan...
        Ingen aning hur ADA-filtren är. Var har du hittat youtube-klipp på dem? Letade som sjutton efter info om dem förut men hittade nästan ingenting, enda videoklippet var en dålig rysk "unboxing".

        Mitt NA-filter är inte direkt ljudlöst men inte så att det stör, och jag har väldigt lite att jämföra med.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13124

          #34
          Aah ja hittade flera klipp när jag irrade runt men vet inte var jag var riktigt men de lät bedrövligt tycker jag. Jag trodde det var ett ADA du hade...
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Matsnork
            • July 2012
            • 119

            #35
            Vad sökte du på? Jag sökte mig tokig utan att hitta något sist...

            Kommentar

            • Matsnork
              • July 2012
              • 119

              #36
              Är det kanske det här klippet du menar?
              エア噛みしているスーパージェットフィルターES-600

              Kommentar

              • Matsnork
                • July 2012
                • 119

                #37
                Saxat från min tråd på PS:

                Några färska bilder efter ansning av flyt- och stängelväxter. Burken är nästan underhållsfri, matar sporadiskt och byter 1/3 av vattnet max varannan eller var tredje vecka. Slängt ner lite mandellöv och en ensam alternanthera reineckii mini nere till höger som verkar överleva och växa utan tillsatt co2.


                Ska försöka hålla nere snabbväxarna i bakre mitten framöver för att se om de kanske breder ut och tätar till sig.








                Kommentar

                Arbetssätt...