200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Men för fasen, jag har ju inga lediga kar igång! Skulle vara i växtburken då, men det är ju sådär kul för mig att dumpa mat i den tre gånger om dagen. Plus att jag inte vet om de fixar pH 6,0...

    Kanske en yngelkasse i den befintliga burken?

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Tja, kanske lyckas de klara ett gäng i det stora karet bara de får nog med mat, det är ju inte så välbefolkat, vad jag förstår?
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Njae, jag tycker ju nästan det är överbefolkat...
        Ett elliottipar, ett skalarpar, tre par bolivianer, fyra L-malar och en miljard corys...

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Hade ett nyckelhålspar som lyckades föda upp ett litet tappert gäng i rätt buffligt sällskap, så man ska aldrig säga aldrig
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Det här verkar ju vara ett rutinerat par, som valt en relativt förnuftig lekplats samt iordningställt en rejäl grotta! Och flyttar de sedan ynglen till den så tror ja nog på riktigt att de på skulle kunna klara de flesta av dem!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Faran är ju när de blir frisimmande, och de börjar simma runt i karet. Scalarer är bra på att äta yngel, men även bolivianerna lär ju försöka om de får chansen.

              Såg idag att Crenicichlahonan har fått ett litet äggläggningsrör, så kanske är det äntligen dags snart.

              Och mina svärdsplantor som för all del sett rätt bra ut (förutom en del tofsalger), och varit hyfsat stora, har helt plötsligt skickat upp rätt rejäla blad.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                De vaktar utomordentligt bra, men är fortfarande snudd på artiga mot resten av fisken!
                Inga som helst problem att hålla i sällskapskar med andra ord! Kanske det beror på att de är i särklass störst, finns väl ingen som vågar utmana ödet...

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Tja, lite surare blir de ju när ynglen blir frisimmande, men ändå inga mördarmaskiner.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Hur går det med äggen/ynglen? Mina bolivianägg överlevde inte natten, men en liten tröst är väl att mina Crenicichla regani äntligen har lekt
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Inte ett romkorn är borta! De vaktar bra, utan att vara överdrivet griniga!

                      Sitter och fnular på någon sorts yngelkasse/avdelning i yngelburken så att jag kan rädda undan en mängd yngel...

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ok Du kan ju låta dem gå kvar i det stora karet ett tag, och se hur det går, och märker du att de börjar minska i antal, så kan du ju vidta åtgärder då.

                        Håll tummarna för mina regani också
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Klart jag gör, men bolivianer är ena jädra yngeltjuvar skall du veta, fast du kanske har dem i ett annat kar?
                          Jag är mer orolig för dem än skalarerna när det gäller mina framtida elliotiyngel...

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Bolivianerna går i mitt 112-liters, och reganiparet går i 240-literskaret, med 13 Brochis splendens, tre L200, och två pygméträmalar som enda sällskap, se'n jag gjorde mig av med scalarerna. Tänkte ju skaffa nå't som fyllde ut de övre vattenregionerna lite, men väntar med det nu när de äntligen har lekt.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Det gör du rätt i tycker jag!
                              Just nu känner jag liksom "fan att jag har bolivianer...", men när jag vet vilket fint äldreboende de kommer få, så vill jag inte bara dumpa dem i butiken! Men de har liksom ingen plats i karet längre. Klart att de har simyta och så, men utrymmen för revir saknas liksom nu när det finns elliotis...

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ja, det blir ett riktigt lyxboende för bolivianer de kommer till, undrar om nå'n bolivian i akvarium har haft den ytan förr. Kul i alla fall att du verkar gilla "mina" ellioti
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...