200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #91
    Bara slå till, låt inte händelsen rinna dig ur händerna...
    Kommer du på GCG:s auktion förresten?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #92
      Det har jag inte funderat så mycket på, men det kanske skulle vara kul! Antar att det finns en hel del att kolla på även om det inte är läge att handla!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #93
        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Det har jag inte funderat så mycket på, men det kanske skulle vara kul! Antar att det finns en hel del att kolla på även om det inte är läge att handla!
        Definitivt, om inte så är det annars kul att träffa likasinnade...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          #94
          Ja, och så är det ju ca sju minuters bilfärd för mig!

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            #95
            Nämen se på självaste fan! Fick jag inte upp kräken till tetror till sist ändå?
            De två sista plockade jag upp med handen, ina bad man style!

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              #96
              Gött, du verkar ju kunna det där så du får gärna komma och plocka upp min molly åt mig

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                #97
                Haha! Om du vill så kan jag göra ett försök om jag har vägarna förbi, men jag kommer att stressa fisken och grumla ditt vatten!

                Kommentar

                • Jesper Broman
                  • November 2012
                  • 3445

                  #98
                  Det gör inget, men det kanske är lite långt att åka för att fånga en fisk. Men du kan ju få blackmollyn som tack för besväret, haha

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    #99
                    Dags för några bilder! Tänkte göra ett litet inlägg i min egen tråd för en gångs skull!
                    Inget särskilt händer i det här karet förutom att allt utom bolivianerna och en liten L181 har kastats ut. Jag blev trött på att få kull efter kull av frisimmande yngel uppätna av tetrorna, så nu får bolivianerna gå ensamma här ett bra tag. Naturligtvis skulle de ta en paus i lekandet nu, men de ger sig nog på det igen antar jag...

                    För en vecka sedan slutade jag med färdigblandad växtgödning och började med PMDD istället, och jag tycker mig redan se en positiv effekt!
                    Problemet med tofsalger kvarstår, så planen är att bättra på ljuset och börja med co2 från mäsk för att få fart på växterna istället!
                    Såhär ser algsoppan ut i nuläget i alla fall:
                    Klicka på bilden för större version

Namn: 211220132177.jpg
Visningar: 2
Storlek: 135,0 KB
ID: 2155421 Klicka på bilden för större version

Namn: 211220132173.jpg
Visningar: 1
Storlek: 138,3 KB
ID: 2155422
                    Klicka på bilden för större version

Namn: 101020131921.jpg
Visningar: 13
Storlek: 107,6 KB
ID: 2155423 Klicka på bilden för större version

Namn: 221220132181.jpg
Visningar: 5
Storlek: 129,0 KB
ID: 2155424

                    Och så med mysbelysning, det finns åtminstone någon som gillar att jag har alger i karet!
                    Klicka på bilden för större version

Namn: 221220132188.jpg
Visningar: 3
Storlek: 118,7 KB
ID: 2155425 Klicka på bilden för större version

Namn: 221220132202.jpg
Visningar: 3
Storlek: 130,9 KB
ID: 2155426

                    Bilden på hanen är lite äldre, ville bara få med en bild när han har den snygga lekdräkten!
                    Senast redigerad av Mr Woods; 22 December 2013, 23:05.

                    Kommentar

                    • flygrc
                      • June 2006
                      • 2755

                      Förutom att doppvärmaren syns så tycker jag du fått till ett mysigt kar. Ha bara tålamod och håll fast schema så löser det sig med algerna,tro mig

                      Ser att du använder min favoritsand
                      Jag kompletterar PMDD med kattsand (bentonitlera under sanden) lotusen gillar det mest.
                      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Biltemasand ja, jasså du kör också med tofsalger, trevligt!
                        Jag kände mig ju tvungen att köpa en doppvärmare i kolossalformat eftersom det ibland kan bli extremt kallt hos mig på vintern, och den är inte så lätt att dölja, den får ju knappt ens plats...

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Som ni kan se på den senaste bildserien så har bolivianerna varit bleka och tråkigt artiga mot varandra ett tag, men nu börjar de färga ut ordentligt igen, hanarna börjar så smått anta sotade nyanser, och deras härligt spattiga och småagressiva beteende säger mig att det börjar bli lekdags igen. Nu skall det bli kul att se om ynglen överlever när terrortetrorna från helvetet har flyttat!

                          Jag tänkte låta cikliderna ha karet för sig själva ett tag till, men har ändå börjat fundera lite på någon strikt ytlevande stimfisk som sällskap.
                          Bilbukar skulle vara kul att ha, men vad finns det för alternativ? Jag vill ha en extremt ytorienterad stimfisk, helst från amazonas!

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Men kom igen nu då! Fredagskväll på Zoopet och inte ett förslag!?!

                            Kommentar

                            • Micke L
                              • December 2013
                              • 456

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Men kom igen nu då! Fredagskväll på Zoopet och inte ett förslag!?!
                              Ok för att du tjatar och det är fredag kväll
                              Väldigt ytorienterad men långt från SA!

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ursprungligen postat av Micke L
                                Ok för att du tjatar och det är fredag kväll
                                Väldigt ytorienterad men långt från SA!
                                https://www.google.se/search?q=halvn...w=1093&bih=470
                                Det var ett förslag, men som du säger lite väl långt från Amazonas och inte så mycket till stimfisk heller...

                                Jag har varit lite inne på att skaffa marmorbilbukar och det lilla begäret tilltog när de dök upp i en annan tråd här idag!
                                Tänkte det kunde vara kul med lite andra arter att fundera på också, det blir inte aktuellt än på flera månader men det skall vara en sydamerikansk stimfisk som håller sig till ytskiktet!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...