200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Kanske skulle man försöka skjuta en liten film nu när det har mörknat...

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Kanske skulle man försöka skjuta en liten film nu när det har mörknat...
      Tycker du kan stryka kanske.....
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Tycker du kan stryka kanske.....
        Höhö, vi får väl se sedan då! Orkade aldrig plocka fram kameran, men kanske ikväll...

        Kommentar

        • Bisho
          • September 2013
          • 304

          Ursprungligen postat av Mr Woods

          Höhö, vi får väl se sedan då! Orkade aldrig plocka fram kameran, men kanske ikväll...
          Spännande och se
          Mitt tanganyika akvarium
          https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Jag tänkte byta vatten imorgon. Undrar om man inte skulle ta och skrapa rutan också, och få fram den där utlovade fredagsfilmen någon gång!?!

            Cupido-hondjuren småbråkas och gräver för fulla muggar, men än så länge har jag inte sett någon lek eller rom...

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Aaahh, come on, Woody!
              Bockstensmannen här!
              Nu skulle det sitta fint med en fredagsfilm...
              Tur att man har gig imorgon lördag, då blir det lite action!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                När det nu inte blev någon fredagsfilm så skulle det sitta lika bra med en lördagsfilm också, Woods
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Söndagsfilm!

                  Varken vattenbyte eller rutskrapning blev det, men en film tog jag igår!

                  video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    Söndagsfilm!

                    Varken vattenbyte eller rutskrapning blev det, men en film tog jag igår!

                    https://www.youtube.com/watch?v=FMhj5LixICM
                    Äntligen får man se hur du har det i karet. Dina Cupidos är verkligen vackra. En art jag gärna skulle kunna pröva själv. Avspänt och naturligt kar.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      det där var ju hur mysigt som helst =D väldans trivsamt

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Helskön film! Jädrans fin, kaosig inredning och precis sådär lagom med alger och "småskit". Topp-stuff, Woody!

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Sitter här och glor på mina löjligt skygga cupidos.
                          För några timmar sedan rensade jag ut en spann cryptocoryne, skyfflade tillbaks sanden mot bakrutan, skrapade framditon och gjorde ett vattenbyte. Honorna har härvid, i vanlig ordning påbörjat grävandet av lekkratrar...

                          Jag älskar verkligen den här fisken, som förvisso är fenomenalt vacker, men jag kan ju inte begära att familjen skall smyga förbi akvariet varje gång de går förbi! Börjar fundera på om jag skall ge upp detta och skaffa någon annan jordätare, för maken till skygg fiskdjälvel har jag sällan skådat! Tramsigt är det! De slår halvt ihjäl sig om någon gör en plötslig rörelse på andra sidan rummet!

                          Vad skall jag göra, slänga i några slöjstjärtar? Är cupidos tillräckligt dumma för att gå på det gamla tricket?!?

                          Kommentar

                          • åheim
                            • April 2006
                            • 13123

                            Jag tror du kan komma tillrätta med deras skygghet faktiskt! Du har på tok för ljust i karet och du bör nog se till att skapa mer svårgenomträngliga gömtällen och se till att ge lite mer skydd uppifrån med flytväxter, stora rötter som går upp längs vattenytan eller så kan jag tipsa om konstgjorda terrarieväxter som man kan lägga över ytan. Där tror jag lösningen ligger

                            Du kan se min konstgjorda "flytväxt" i form av en fikus i filmsnutten https://www.youtube.com/watch?v=yc_abfaSxaU
                            Viva Leo Buscaglia

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Ursprungligen postat av åheim
                              Jag tror du kan komma tillrätta med deras skygghet faktiskt! Du har på tok för ljust i karet och du bör nog se till att skapa mer svårgenomträngliga gömtällen och se till att ge lite mer skydd uppifrån med flytväxter, stora rötter som går upp längs vattenytan eller så kan jag tipsa om konstgjorda terrarieväxter som man kan lägga över ytan. Där tror jag lösningen ligger

                              Du kan se min konstgjorda "flytväxt" i form av en fikus i filmsnutten https://www.youtube.com/watch?v=yc_abfaSxaU
                              Jag uppskattar verkligen ditt råd, speciellt som du är mästare på att åstadkomma mysigt murriga miljöer i dina akvarier. Och visst har jag för ljust, jag hade ju mycket växter innan jag började med jordätare, så belysningen är anpassad efter det.
                              Däremot tror jag att det är dagsljuset i rummet, snarare än den ljusa miljön i akvariet som är det största problemet. Även då akvariet är släckt, eller går på "mysbelysning" så kan jordätarna drabbas av akut skräckpanik när någon närmar sig akvariet. När det är mörkt ute, och belysningen är på är de däremot inte alls lika skygga. De drar sig undan om man rör sig framför akvariet, men de kastar sig inte omkring i panik så att de bryter fenstrålarna...
                              Förvisso har jag ju försökt dämpa ljuset med flytväxter, men det räcker liksom inte. Funderar på att skaffa visuellt svagare rör, kanske en kombo av ett grolux och ett marine-glo till exempel?

                              Sedan är det ju som så att dessa fiskar gärna vill ha en lite öppnar scape. Jag ser tydligt hur de uppskattar att jag precis rensat ut en massa växter! Tre av honorna är redan i full färd med att gräva lekgropar.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Men om du gör lite så att i med mer grenar och sätter fast lite javaormbunke på dom så är botten mera "fri" och de har fullt med skugga. Tror helt på att ett kar med jordätare bör vara murriga med gott om skuggor för att se hela registret.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...