Projekt - bänk/burk/belysning 60x30x36

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #16
    här kabn du köpa adapter tex



    Kommentar

    • Sleaper

      • September 2008
      • 2883

      #17
      Problemet med en sådan reaktor är att impellern plötsligt stannar pga. smuts eller annan orsak. Har testat denna
      http://www.akvarieshopen.com/co2-kol...3-reaktor.html som internreaktor monterad på utblåset från filtret. Den fungerade aldrig riktigt. Ofta samlades det för mycket CO2 i reaktorn (pga. för dålig upplösning) så att impellern stannade av den orsaken.
      Fördelen med en diffusor är att den tar ingen kraft eller påverkar filtret, den är lätt att rengöra osv. När det gäller regulatorn så stör jag mig på engelska måttenhet för tryck.
      Jag kan däremot rekommendera denna : http://www.us-aquaristikshop.com/co2...enzaehler.html som är grymt effektiv och tyst. Men det är ju ett mek med rengöring etc. även för denna.

      Kommentar

      • Matsnork
        • July 2012
        • 119

        #18
        Diffusor kanske är vettigt ändå nu när du lyft fram smutsproblematiken. Tack för infon

        Kommentar

        • Sleaper

          • September 2008
          • 2883

          #19
          Ursprungligen postat av Matsnork
          Diffusor kanske är vettigt ändå nu när du lyft fram smutsproblematiken. Tack för infon
          Jepp, väldigt praktiskt med två diffar också, så att man bara kan byta när det är dags för rengöring. Lägg den smutsiga diffen i ett glas med klorin/vatten ca. 50/50 över natten så blir den som ny igen.

          Kommentar

          • Matsnork
            • July 2012
            • 119

            #20
            Det växer bubblar och har sig. Växterna verkar gilla lågbudget-led´arna.





            * Har bytt ut vita filtermattan i ytterfiltret till fin skumgummi. Hoppas att det kläggar igen långsammare.
            * Försökt ansa bort felplanterad glosso som växte lite underligt.
            * Köpte lite firrar idag - de minsta jag kunde hitta. Svårfotade små jäklar!





            Nu ska jag bara få tummen ur och göra klart eldragning i skåpet och rengöra glasprylar/byta slang med mera.

            Kommentar

            • Palmberg
              • May 2010
              • 164

              #21
              Tycker det ser skitsnyggt ut!
              Ha det! /Henke
              Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

              Kommentar

              • Matsnork
                • July 2012
                • 119

                #22
                Härligt. Lite roligare nu när det bor djur i akvariet också.

                Någon som vet vad det här är för ägg? Snigelavkomma?

                Senast redigerad av Matsnork; 18 June 2013, 15:27.

                Kommentar

                • Matsnork
                  • July 2012
                  • 119

                  #23
                  Några små uppdateringar:

                  Fyllt på populationen rasboror till typ 15st.

                  Glömde ljuset på ett par dygn vilket resulterat i en skön alg eller svamp som stressat sönder en stor del av glosson.


                  Förfilter och trycksatt Co2 har letat sig in i bänken.







                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    #24
                    Fan, hittat en som har mer teknik än mig. Vart hade du köpt förfiltret sade du?

                    Ballt med ADA, såg på PS att det var sommarjobbaren som limmat ditt nya. Jag har också tänkt ADA men jag tror att jag ringer till Benny på Majornas. Jag vet inte, det blir ju i alla fall löjligt fresh med OW. Jag ser en liten ADA-kub på facebook ibland, lösningen blir snygg, till och med när det som är i är helt fel.

                    Jag gillar karet som är igång, det skall bli spännande att se ditt nya!
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Matsnork
                      • July 2012
                      • 119

                      #25
                      Kul att du går igång på tekniken

                      Förfiltret är ett SunSun från ebay. Kostade ca 300 spänn. Ett billigt tillbehör som jag tror underlättar en del.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...