start av 2 akvarium. 375 liters och 100 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nailroth
    • July 2012
    • 108

    start av 2 akvarium. 375 liters och 100 liters

    Hej jag vet att många här tycker att jag är helt dum i huvudet för jag hade 18 scalarer i ett 375 liters akvarium, jag kan hålla med att det var lite dumt att skaffa så många på en gång, jag hade tur att det funka utan några problem.

    Nu är det så att jag har börjat starta upp 2 kar ett är mitt gamla scalar akvarium på 375 liter och ett litet 100 liters.
    Dom var nerlagda i ungefär 3 månader av personliga skäl. Men nu har jag flyttat till en egen lägenhet och kan starta upp dom igen.

    Den här gången ska jag inte ha så många stora fiskar som jag hade förr, Just nu så går 4 scalarer i det stora akvariet och mer blir det nog inte. Jag vet att det är ett lekande par och det är ett väldigt bra par, andra gången dom lekte så fick dom ynglerna att leva 3 dagar som frisimmande bland 18 scalarer och andra yngelätare. Hade kanske levt längre om jag hade lämnat kvar ynglerna men jag fiska upp dom och födde upp dom i ett eget kar. Dom andra 2 scalarerna tror jag är ett par jag vet att en av dom är en hane men dom 2 håller alltid ihop så vi får se i framtiden om dom kanske leker

    Fiskarna till akvarierna

    375 liters
    4 scalarer
    10+ corydoras 5 går där nu
    2 Guldancistrus som jag ska hämta inom snart framtid
    3-4 Nyckelhåls ciklider
    bara i med 3 svärdplantor sen klart med inredning

    Jag vet inte om jag ska ha någon nyckelhåls ciklid tittade på akvariet idag och tyckte det såg väldigt bra ut med bara scalarerna och istället fylla ut med mindre fisk. Vill ha synpunkter på detta.

    100 liters
    Kardinal tetror kanske 20-25 mer om det går
    2-3 av någon apisto får se vad zoo affärerna omkring mig har.
    Kommer vara väldigt tätt planterat

    Här kommer lite bilder som alla gillar.
    100 liters akvariet

    Dom tetrorna som går där nu ska jag göra mig av med i framtiden nu går dom bara för att akvariet ska vara igång så jag inte tar död på fiskarna som ska ner där i framtiden.

    375 liters




    Dom 2 natur färgade scalarerna är ett par där den ensamma är hanen honan är med dom 2 andra på fotona
    Den stora gula vet jag är en hanne tror den marmorerade är en hona med tanke på att dom 2 är alltid med varandra.

    Ge era synpunkter på fiskvalen samt inredningen

    Updatering kommer
Arbetssätt...