250 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skoda-15
    • August 2010
    • 456

    250 liters

    Har bytt till mej ett 250 liters vet inte riktig vad jag ska ha i än ska bygga egna btn typ till detta karet med har ni roliga tips på typ malawi eller andra ciklider kom med förslag
    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
    180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
    35 liters cocon kub med guppy och black molly
  • Fischy
    • February 2011
    • 137

    #2
    Jag har själv två akvarier hemma, ett 240 och ett 450 liters. I 240-karet har jag jordätare, eldbukscilkider, scalarer och sajicaciklider. Alla blir inte väldigt jätte stora och det går bra ihop, förutom att de jagar lite pga revir men det är ju ändå ciklider I mitt 450 har jag flaggciklider, jordätare, nyckelhålsciklid och scalarer. Det går även en nästan fullvuxen jack dempsey ciklid där men det kan jag inte rekommendera att du slänger i eftersom de är väldigt aggressiva. Av någon anledning är min väldigt lugn och snäll men jaja...

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      JD är ofta bättre än sitt rykte... Men släng i en JD av motsatt kön, så lär det lugna beteendet om inte försvinna, så i alla fall minska En ensam parbildande ciklid har ju ingen större anledning att försvara ett revir.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Fischy
        • February 2011
        • 137

        #4
        Nä precis, men jag låter nog bli att slänga i en hona åt honom. Det är så lugnt och fint nu..

        Kommentar

        • skoda-15
          • August 2010
          • 456

          #5
          kan man ha ett par jd och ha några andra slags fiskar som dom inte slåss med har jd i mitt stora kar
          375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
          180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
          35 liters cocon kub med guppy och black molly

          Kommentar

          • Fischy
            • February 2011
            • 137

            #6
            Det är nog svårt att säga men jag hade ett par Påfågelciklider med min jd och då var det han som fick stryk. Men om du har ett jd-par så är det nog de nya fiskarna som får passa sig, eftersomd det är jack dempsey parets revir. Men man måste nog testa sig fram, andra stora fiskar, kanske påfågelciklider, olika sorters malar. Ofta funkar det med fiskar som inte är ciklider eftersom de inte utgör ett hot för jd-reviret. Men min är som sagt ensam och är därför väldigt lugn. Hur stort är karet du har dem i?

            Kommentar

            • skoda-15
              • August 2010
              • 456

              #7
              Sv: 250 liters

              Det som dom simmar i nu är 2300 * 450 * 500 ihop med salvini texas o lite andra

              Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
              375 liters egengjord btn texas ciklider bla gibbismalar gökmalar och lite annat
              180 liters juwel btn med pseudotropheus socolofi
              35 liters cocon kub med guppy och black molly

              Kommentar

              • Fischy
                • February 2011
                • 137

                #8
                Okej, men det är ju ganska stort så om du har många gömställen kan du ju slänga i några fler. Men ett tips är ju att inte ha för många olika ciklidarter eftersom alla är revirhävdande.
                Men det finns ju många andra stora fiskar också, som jättegurami kanske eller torpedbarb(vuxen alltså). Redtail malar kanske blir lite stora för 2300 liter men som ungfiskar går det nog bra med dina ciklider.
                Men eftersom både jd och salvini är ganska aggressiva så är det nog lättast att testa sig fram lite med olika fiskar eller andra ciklider. Black ghost knivfiskar är riktigt snygga och fredliga, och den borde egentligen funka med dina om den är tillräckligt stor

                Kommentar

                Arbetssätt...