Hank's Tanks - Palmbergs olika akvarieprojekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Palmberg
    Gillar nya utmaningar Inger! Har ju tre olika typer av kar aktiva här hemma nu, och frugan har ett fjärde. Men tror att jag har hittat i rätt riktning nu! Hade ju långt framskridna planer på ett Malawi eftersom "det är så nära saltvatten man kommer med sötvatten", men så tänkte jag, vad fasiken, om saltvatten är slutmålet - varför gå omvägar?
    Helt rätt tänkt, om man gillar salt .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • flygrc
      • June 2006
      • 2755

      Ursprungligen postat av Palmberg
      Gillar nya utmaningar Inger! Har ju tre olika typer av kar aktiva här hemma nu, och frugan har ett fjärde. Men tror att jag har hittat i rätt riktning nu! Hade ju långt framskridna planer på ett Malawi eftersom "det är så nära saltvatten man kommer med sötvatten", men så tänkte jag, vad fasiken, om saltvatten är slutmålet - varför gå omvägar?
      F osså som vi säger här i södern. Du prickar precis in på min tanke men sedan kände jag bromsen behövde slå till, lite väl häftigt att utan erfarenhet börja med ett 900 liters salt.. Nåväl tanken får mogna för ett Jad 128 l salt eller liknande medan jag följer er som håller på med salt. Jag fortsätter ha koll på dina trådar
      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

      Kommentar

      • Palmberg
        • May 2010
        • 164

        Tjipp tjipp! Saltet utvecklas, de söta står still Lite bilder:

        Klicka på bilden för större version

Namn: 12221.jpg
Visningar: 1
Storlek: 85,9 KB
ID: 2156681
        Klicka på bilden för större version

Namn: bild 1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,2 KB
ID: 2156682
        Klicka på bilden för större version

Namn: bild 2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 225,6 KB
ID: 2156683
        Klicka på bilden för större version

Namn: bild 3.jpg
Visningar: 1
Storlek: 145,5 KB
ID: 2156684
        Klicka på bilden för större version

Namn: bild 4.jpg
Visningar: 1
Storlek: 159,5 KB
ID: 2156685
        Klicka på bilden för större version

Namn: 111.jpg
Visningar: 1
Storlek: 137,6 KB
ID: 2156686
        Klicka på bilden för större version

Namn: 222.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,2 KB
ID: 2156687
        Ha det! /Henke
        Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Slut på det söta nu antar jag

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Palmberg
            • May 2010
            • 164

            Nja, jag vet inte. Jag gillar ju dom två sötvattenskaren jag har. Men å andra sidan så kanske man vill lägga tiden och pengarna på ett kar istället Får se vad det blir framöver! Gillar ju egentligen att ha så vitt skilda kar, men det ena tenderar, för min del, att bli lite eftersatt.
            (Men jag tror du är något på spåret Inger!)
            Ha det! /Henke
            Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

            Kommentar

            • Erikderek
              • March 2013
              • 718

              Palmberg, riktigt fint saltakvarium du har! Det väcker starka "vill ha saltvatten" känslor. Jag håller mig än så länge kvar till substitutet Malawi.

              EK
              Vardagsrum akvariet - Malawi
              Projekt; Ny generation - SA

              Kommentar

              • Juni
                • February 2014
                • 613

                Ursprungligen postat av Erikderek
                Palmberg, riktigt fint saltakvarium du har! Det väcker starka "vill ha saltvatten" känslor. Jag håller mig än så länge kvar till substitutet Malawi.

                EK
                Du skriver substitutet Malawi, jag har hört detta innan och undrar vad som menas med det? Är Malawi lika saltv fiskar eller vad syftar ni på?
                Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                Kommentar

                • flygrc
                  • June 2006
                  • 2755

                  Ursprungligen postat av Erikderek
                  Palmberg, riktigt fint saltakvarium du har! Det väcker starka "vill ha saltvatten" känslor. Jag håller mig än så länge kvar till substitutet Malawi.

                  EK
                  Instämmer med föregående talare
                  https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                  Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                  Kommentar

                  • flygrc
                    • June 2006
                    • 2755

                    Ursprungligen postat av Juni
                    Du skriver substitutet Malawi, jag har hört detta innan och undrar vad som menas med det? Är Malawi lika saltv fiskar eller vad syftar ni på?
                    Ja nästan lika snygga
                    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                    Kommentar

                    • Palmberg
                      • May 2010
                      • 164

                      Tack hörrni! Tycker det är riktigt roligt, en spännande del inom akvaristiken. Alla delar har ju sina tjusningar, det gäller att hitta sin. Jag letar fortfarande, men tror det börjar klarna en aning


                      Juni, har också hört det resonemanget (sen vet jag inte om det är rätt eller fel eller om det ens finns något sådan ), jag kan bara hänvisa till hur jag tänkte tidigare: "Hade ju långt framskridna planer på ett Malawi eftersom "det är så nära saltvatten man kommer med sötvatten", men så tänkte jag, vad fasiken, om saltvatten är slutmålet - varför gå omvägar?"

                      Jag tror att det är för att Malawi kan vara så färggranna och karen med mycket sten till viss del har likheter med sötvatten.

                      Ha det! /Henke
                      Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

                      Kommentar

                      • Juni
                        • February 2014
                        • 613

                        Aha! Upplever saltvatten kar som väldigt färgrika, medansvar Malawi kar blir lite karga med all sten och växter som inget får vara ifred. Jag tittade på salt kar men det kändes krångligt med slask och fula slangar. Är det krångligare, dyrare?
                        Både häftigt och vackert!
                        Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...