Mitt "Akvarierum"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Vad det låter toppen Jesper, lycka till

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ursprungligen postat av tanteva
      Hej , det är så befriande på något sätt när du beskriver din ohälsa. Man känner igen sig i en del annat känns kanske främmande. Men det vikta är ju att komma tillbaka en bit så man kan känna att man har ork att hjälpa sig själv frammåt. Jag har själv depression sedan länge och den vill inte gå sin väg. Sjukvården för mig har vart här får du lite piller nu blir allt bra.
      Men utan djur så hade nog livet vart bra mycket värre. Mina katter och fiskar för mig att le var dag iaf en gång minst. Man får ju faktiskt skratta fast man är deprimerad.
      Borde nog försöka få tag i någon mindfulness terapi, hade ett litet tag nån som pratade om det men han flyttade så det ran ut i sanden. Allt jag minns är hur man skulle försöka lära sig se saker på nytt, men det var ju bara början. Nu skall jag inte sitta här och gnälla om hur det är för mig utan mer vara glad för att du är tillbaka har ju saknat dig =)
      Skall bli skoj se dina bilder och filmer =)

      Hoppas dagen idag på nya arbetsträningen blir toppen =D
      Eva, om du går till min tråd Mindfulness och akvaristik hittar du mycket info:

      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Jag håller med dej Jesper att det är viktigt att prata om psykisk ohälsa och jag var väldigt öppen med min psykiska sjukdom förut. Jag vet att jag öppnade ögon och sinne på några människor i alla fall Numera tänker jag knappt på att jag är sjuk, som väl är. Hoppas att arbetsträningen går bra och tänk på att ta det VÄLDIGT lugnt även om du ska göra nåt som är roligt

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          Halloj igen!

          Nja, ta det lugnt vet i hundan om jag lyckades med då jag troligtvis har åkt på ett diskbråck till. Men det är inte alls lika illa som förra gången så jag kommer att fortsätta att arbetsträna. Och jag känner att psykiskt så har jag bättre förutsättningar denna gången.
          Men jag har inte hunnit komma ihåg att skriva här på zoopet

          Och jag har verkligen hittat rätt ställe, jag har gjort allt möjligt. Men roligast är på torsdagar då fisk och varor kommer, det har jag tagit hand om.
          Och det är det ställe som verkligen är värt ett besök, en stor vacker trädgård med massor av vackra och naturtrogna dammar. Sen en stor butik fullproppad med alla möjliga tillbehör till dammar.
          Det kommer folk från hela Sverige för att handla, förra veckan så kom det folk från Dalarna. Men han säljer även mycket på nätet.

          Sen ett tips till er akvarienördar så är det mycket, mycket billigare med dammtillbehör än akvariegrejer. Ska man till exempel köpa mycket filtermedia så kolla någon butik på nätet som säljer dammgrejer. Det är stor skillnad på pris och då framförallt på filtermatta.

          Trots att han har fullt upp så är det endast ett enmansföretag så det finns nog inte så stora chanser att få ett jobb i framtiden, men det räcker för mig att få va där ett tag för att fylla på själen med bra energi Så får det bli något annat framöver.


          Akvarierna här hemma tuffar på och jag börjar bli översvämmad med endlers. Jag har även gjort ett filter av en blomlåda uppe på akvariet som en herre här på forumet har lagt upp många filmer om. Tror det är åheim om jag inte minns fel.
          Jag vet att jag har lovat en film på mina akvarier och det kommer nog framöver

          Trevlig helg på er alla zoopetare

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Tack detsamma Jesper

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              Försöker läsa ifatt lite, men det är rätt saftigt att ta igen 6 mån läsning här

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                Jag är ju inte guldis för tillfället så jag bjuder på en skakig film med dålig kamera och skitiga rutor. Men det går i alla fall att se hur mina två största akvarier ser ut

                Poecilia velifera Sailfin MollyPoecilia wingei Endlers guppyAncistrus sp.

                Kommentar

                Arbetssätt...