Projekt: 375L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Men för faen! Upp med ett kar nu! Inte skall du låta dem "vinna"!

    Får jag påminna om att jag själv körde sönder ett kar och fick mycket vatten på golvet i ett trähus från 20-talet som inte är mitt.
    Jag har Folksam, och de sa att de ersätter allt förutom själva karet och djuren, oavsett om det gäller 50 eller 5000L, och trotts att jag inte har allriskförsäkring! De kommer aldrig kunna tvinga dig att betala något! Bestrid och neka till ansvar!
    Det värsta är med det här är faktiskt att de verkar ha tagit din hobby ifrån dig!
    Nej! Upp med ett kar av valfri storlek och skratta dem rakt i ansiktet!

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Trevligt att se dig förresten!

      Kommentar

      • Mysan__
        • February 2008
        • 407

        Haha! Underbart! :P

        Jag ska låta detta bli klart först innan jag startar upp nått nytt Folksam är helt inne på att betala, men det är hyresvärden som inte samarbetar. De skickar inte besiktningspapperna och det där. De svarar inte ens då Folksam mailar. Och detta har jag inte svårt att förstå, om bara hyresvärden skickar papperna så är biffen klar. Men det är hos dem det sitter fast, samtidigt som att det är dom som vill ha pengarna (?!) Känns lite så här: ehm..

        Nu när jag klickat runt i olika trådar så känner jag att jag går upp i linningen! Jag måste plocka hem det lilla karet i alla fall.. Känner att lillebror har varit "barnvakt" länge nog nu.......
        (Nu kommenterade min sambo: "Ja, vad var det jag sa?" Jag har visst påstått i ett svagt ögonblick att brorsan ska få det där akvariet)..... Tror att jag ångrar mig.. Mjo, så är det nog..

        Men det stora får stå torrt tills jag känner att allt är löst
        Mvh/ My

        Kommentar

        • Mysan__
          • February 2008
          • 407

          Ursprungligen postat av Mr Woods
          Trevligt att se dig förresten!

          Danke!
          Mvh/ My

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            De försöker blåsa dig!
            De skickar inte dokumenten till FB eftersom det fanns brister i fastigheten är min gissning!
            Stå på dig! Det kommer du att tjäna på!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Kul att du är tillbaka My, hoppas verkligen att det löser sig med allt strul

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mysan__
                • February 2008
                • 407

                Ursprungligen postat av Mr Woods
                De försöker blåsa dig!
                De skickar inte dokumenten till FB eftersom det fanns brister i fastigheten är min gissning!
                Stå på dig! Det kommer du att tjäna på!
                Ja, någonting skumt är det ju. Annars skulle det ju vara klart redan.
                Kommer stå på mig, har fått en riktigt bra handläggare på Folksam. Hon är stenhård
                Är betydligt lugnare angående detta nu än vad jag var i vårvintras. :P
                Mvh/ My

                Kommentar

                • Mysan__
                  • February 2008
                  • 407

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Kul att du är tillbaka My, hoppas verkligen att det löser sig med allt strul

                  //Inger
                  Tack Inger
                  Mvh/ My

                  Kommentar

                  • flygrc
                    • June 2006
                    • 2755

                    Håller med om att de inte ska få ta din hobby ifrån dig. I och med att du har försäkringsbolaget i ryggen är det bara att luta sig tillbaka

                    Ett mindre kar drar inte iväg med så mycket när du har grejorna, bara att köra på.
                    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                    Kommentar

                    • Mysan__
                      • February 2008
                      • 407

                      Ursprungligen postat av flygrc
                      Håller med om att de inte ska få ta din hobby ifrån dig. I och med att du har försäkringsbolaget i ryggen är det bara att luta sig tillbaka

                      Ett mindre kar drar inte iväg med så mycket när du har grejorna, bara att köra på.

                      Mmm, ni har rätt i det ni skriver. Ska prata med min kära lillebror idag. Har ju ändå lovat han akvariet, så känner inte att jag bara kan ta tillbaka det. Men jag har en känsla av att han kan tänka sig att ge igen det. Han har inte direkt samma intresse som mig. Men han är ändå lite insatt (Kan vara så att jag har informerat honom om vattenbyten och så........)
                      Får se vad han säger, annars får jag fara dit och stöka på med det
                      Mvh/ My

                      Kommentar

                      • Mysan__
                        • February 2008
                        • 407

                        Jag har haft en diskussion med min lillebror och kommit fram till att jag ska fullfölja den planen jag hade innan jag snöade tillbaka på att starta upp alla akvarium igen.
                        Han ska behålla mitt 140 liters, mest för att han har blivit helt fäst vid det. Och han sköter det oklanderligt (nästan så jag känner mig som en sämre akvarist än vad han är) ;P Och jag har ju alltid möjligheten att fara dit och kika.

                        Så planen alltså.
                        Jag var inne på detta tidigare och kommer fullfölja det.
                        Pilgiftsgrodor alltså.
                        Detta kommer bli i etapper, pga ekonomin.
                        Men det som är bra med terrarier är ju att man kan hålla på i evighet att göra i ordning dem. Med blomster och sånt kolijox.

                        Ska fara till en kille ikväll har jag tänkt som har en liten affär utanför stan. Och kolla upp priser på vad det skulle kosta att köpa ett paket. Terrarium, regnskogssystem, ev fogger, värmare osv. Har pratat med han förut och han sa att om jag ville så kunde han "flugsäkra" och göra i ordning det. (Varning nu! Virvlar iväg här i ett svammel av tankar) Men, hmm.. Vill man inte pilla på med sånt själv? Jo, fast.. Om jag totalt failar och missar saker som nybörjare har lätt att göra så kanske det bara blir kattpiss av allting. Får ta en fundera på detta. Ska kolla om jag kanske får vara med och hjälpa till när han gör i ordning det om det blir så.

                        Växter är jag osäker på, måste lästa på bättre om vilka som passar.
                        Vet att bromelior är uppskattade, men vet inte riktigt om jag kommer köpa ett terrarium som är nog stort för dem.
                        Annars känner jag instinktivt, orkideer, peperomia (den röda varianten), någon slags klätterväxt, ev anubias, någon slags mossa, vet inte men känns som att java mossan borde klara sig i ett terrarium.
                        Sen något som är givet, rötter och massa eklöv
                        Bark som substrat är nog också en sak som är given, med lekakulor och makaroner under tänker jag.
                        (Nu måste vi komma ihåg här att jag aldrig haft något sånt här tidigare så jag kanske är helt ute och cyklar).

                        Har redan förälskat mig i ett par grodor, detta gjorde jag redan första gången jag var hos han och kikade..
                        Dendrobates azureus. Vackraste djur jag sett!

                        Nu har jag svamlat nog för idag. Ska väl antagligen byta namn på projektet, alternativt starta en tråd i kategorin för ambifier. Om det finns något intresse att följa detta vill säga
                        Mvh/ My

                        Kommentar

                        • Jesper Broman
                          • November 2012
                          • 3445

                          Hej på dig och vad roligt att du är tillbaka.
                          Kör du igång ett terrarium med pilgiftsgrodor så har du en här som kommer att följa den tråden i så fall

                          Kommentar

                          • spångberg
                            • August 2011
                            • 26

                            Kika in på Pilgift.se och kolla säljes och även infon, kanske du redan gjort :-)?
                            Azureus är en ypperligt bra art att starta med.

                            Kommentar

                            • Mysan__
                              • February 2008
                              • 407

                              Ursprungligen postat av Jesper Broman
                              Hej på dig och vad roligt att du är tillbaka.
                              Kör du igång ett terrarium med pilgiftsgrodor så har du en här som kommer att följa den tråden i så fall
                              Tack Jesper
                              Ah härligt! Jag tänkte måste kolla intresset här på sidan om man ska orka köra igång en tråd. Det är ju trots allt mest inriktat på fisk här Men finns det åtminstone en som vill följa så gör jag det
                              Mvh/ My

                              Kommentar

                              • Mysan__
                                • February 2008
                                • 407

                                Ursprungligen postat av spångberg
                                Kika in på Pilgift.se och kolla säljes och även infon, kanske du redan gjort :-)?
                                Azureus är en ypperligt bra art att starta med.

                                Jag har malt den sidan ut och in känns det som Jätte bra info där!
                                Fick även jätte mycket hjälp av killen som äger aquawarehouse i Obbola igår Jag känner att jag har ett guld läge som bor så pass nära han
                                Mvh/ My

                                Kommentar

                                Arbetssätt...