Projekt: 375L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Vika otroligt söta små nyckelhål du har, och exakt likadana tofsalger som jag har du också ser jag!

    Idag slängde jag ut fjärilscikliderna ur SA-karet förresten, otroligt jobbiga små fiskar egentligen!
    Om det skall vara någon annan ciklid än bolivianer där så blir det nog nyckelhål, men jag tror inte det blir så. Karet känns fullt ändå!

    Kommentar

    • Mysan__
      • February 2008
      • 407

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Vika otroligt söta små nyckelhål du har, och exakt likadana tofsalger som jag har du också ser jag!

      Idag slängde jag ut fjärilscikliderna ur SA-karet förresten, otroligt jobbiga små fiskar egentligen!
      Om det skall vara någon annan ciklid än bolivianer där så blir det nog nyckelhål, men jag tror inte det blir så. Karet känns fullt ändå!
      Ja dom är söta Och små. Men de växer med ganska bra fart ändå
      Ja, dessa alger.. Jag känner så här att mollysarna får göra sitt jobb, och jag plockar bort manuellt. Sen får resten vara där. Någon gång måste de väl ge sig.

      Har haft fjärilsciklider förut. Nja, jag är nog redo att hålla med dig. Mina var känsliga, lekte ungefär hela tiden. Och var små sur och grinig. De var inte sen att bitas om jag skulle röra nått i karet. Och inte för att tala om hur sur de kunde vara mot andra fiskar.
      Har någon bild på en lek någonstans.
      Bolivianerna gillar jag skarpt

      Nyckelhålen upplever jag som mycket trevliga. Många påstår att de är blyga och försiktiga. Dock stämmer inte det på mina i alla fall, de är alltid framme och tittar på mig. Och de kan ha ett ruggigt humör om det vill sig så Charmiga krabater faktiskt.
      Mvh/ My

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Jag gillar stuket på ditt "skit"-akvarium fast glöm doppisen så blir det ännu bättre
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Jättefina bilder på både kar, växter och fiskar. Jag gillar också dit "skitkar", det är ju skitsnyggt. Det skulle inte se så tokigt ut, med några lågväxande cryptocoryner instuckna lite här och där, mellan dom smala rötterna.
          My, jag tycker att det är dags, att skicka in bilder till kommande fototävlingar.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mysan__
            • February 2008
            • 407

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Jag gillar stuket på ditt "skit"-akvarium fast glöm doppisen så blir det ännu bättre
            Tack
            Det har som hamnat lite i "skymundan" när jag väl började stöka med det stora karet. Men ska göra en insatts i detta med
            Doppisen bestämde jag att jag skulle tabort för ungefär ett halv år sedan.. Så ja, det sitter fast lite för mig
            Men kul att du gillade det.
            Mvh/ My

            Kommentar

            • Mysan__
              • February 2008
              • 407

              Ursprungligen postat av Inger H
              Jättefina bilder på både kar, växter och fiskar. Jag gillar också dit "skitkar", det är ju skitsnyggt. Det skulle inte se så tokigt ut, med några lågväxande cryptocoryner instuckna lite här och där, mellan dom smala rötterna.
              My, jag tycker att det är dags, att skicka in bilder till kommande fototävlingar.

              //Inger
              Tack
              Ja jag har funderat på det jag med. Har ingen monster belysning i det karet precis. Så tror bara såna växter klarar sig där.
              Ska även ta och plocka lite eklöv och dumpa ner där

              Neeeej, det kan jag inte göra! Känner mig på sandlådenivå när jag ser korten som är med i tävlingarna :P
              Mvh/ My

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mysan__
                Tack
                Ja jag har funderat på det jag med. Har ingen monster belysning i det karet precis. Så tror bara såna växter klarar sig där.
                Ska även ta och plocka lite eklöv och dumpa ner där

                Neeeej, det kan jag inte göra! Känner mig på sandlådenivå när jag ser korten som är med i tävlingarna :P
                Man behöver inte vara så petig med belysningen till cryptisarna, dom blir gröna och fina ändå.
                Det där med "sandlådenivå" håller jag inte riktigt med om - träning ger färdighet!

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mysan__
                  • February 2008
                  • 407

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Man behöver inte vara så petig med belysningen till cryptisarna, dom blir gröna och fina ändå.
                  Det där med "sandlådenivå" håller jag inte riktigt med om - träning ger färdighet!

                  //Inger
                  Nu fick jag inspiration! Tror jag måste fara i veckan och inhandla lite cryptisar
                  Ja, det är ju så. Får öva Men tävling vet jag inte om det blir
                  Mvh/ My

                  Kommentar

                  • Jesper Broman
                    • November 2012
                    • 3445

                    Sv: Projekt: 375L

                    Ja skaffa dig några cryptisar. Dom skulle ju göra sig väldigt bra i ditt kar
                    Jag tycker också att du ska ställa upp i fototävlingen

                    Kommentar

                    • Mysan__
                      • February 2008
                      • 407

                      Ursprungligen postat av Jesper Broman
                      Ja skaffa dig några cryptisar. Dom skulle ju göra sig väldigt bra i ditt kar
                      Jag tycker också att du ska ställa upp i fototävlingen
                      Jag tror också det Lite cryptisar, lite eklöv och lite mindre små stenar.. Plus en karl till ap. baenschi honan jag har där i. Dock måste han vara hårdhudad. Hon har ruggig PMS..

                      Angående fototävling, jag säger så här: Vi får se. Inte ja eller nej.
                      Ska försöka mig på att få till nått bra kort
                      Mvh/ My

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Projekt: 375L

                        Tycker också karen är riktigt fina. Sedan kan jag gott tänka mig en snygg mossa i det fina " skitkaret".

                        Apropå det där med att ta en bild så ska du veta att även för de du tycker är duktiga här i forumet så klämmer de iväg en 50-100 bilder för att få en riktigt ok bild. Så smattra på du och släng det du inte gillar. Tids nog har du en bild som du är stolt över
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Mysan__
                          • February 2008
                          • 407

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Tycker också karen är riktigt fina. Sedan kan jag gott tänka mig en snygg mossa i det fina " skitkaret".

                          Apropå det där med att ta en bild så ska du veta att även för de du tycker är duktiga här i forumet så klämmer de iväg en 50-100 bilder för att få en riktigt ok bild. Så smattra på du och släng det du inte gillar. Tids nog har du en bild som du är stolt över
                          Härligt med inspiration! Har varit hel less på skitkaret, men nu börjar jag känna peppen igen för att få till det
                          Javamossa, klarar den sig med "dunkel" belysning?

                          Ja, 100 bilder smäller jag lätt iväg för att eventuellt få till en halv bra bild. Jag får streta på. Är riktigt roligt att ta bilder då jag har någonting bättre än mobilkameran att använda mig av
                          Mvh/ My

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Projekt: 375L

                            Japp det gör det, men det finns många andra vackra mossor såsom Taiwanmossa, Feather moss etc. En mossa lindad runt de där grenarna. Det du. Det blir mumsfilibabba för ögonen
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Mysan__
                              • February 2008
                              • 407

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Japp det gör det, men det finns många andra vackra mossor såsom Taiwanmossa, Feather moss etc. En mossa lindad runt de där grenarna. Det du. Det blir mumsfilibabba för ögonen
                              Ja det blir det nog. Ska forska i lite mossor och se vad det blir
                              Mvh/ My

                              Kommentar

                              • Maria S. Edström
                                • November 2012
                                • 95

                                Jag måste bara instämma och tycka att grundscapen i "skitkaret" är himla mysig! Vill du ha javamossa kan du få tussen som jag har i ett hörn i mitt akvarium, den verkar ju onekligen trivas ihoprullad under en rot trots att jag bara lade den där för att jag inte ville ha den kvar Men jag tycker att du ska kika lite på andra mossor också, javan sprider sig rätt duktigt (skulle ju inte ens ha den i mitt stora kar, men nåt litet fragment måste ha följt med rötterna) och det finns nog andra mossor som ser lite mer spännande ut
                                Mitt mål i livet är att aldrig sluta lära mig saker. Därför är jag akvarist och lärarstudent!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...