Projekt: 375L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mysan__
    • February 2008
    • 407

    En fråga, eller två.
    Är det vanligt att Windelöv går ner sig för att sedan komma igen? Mina verkar göra så. De har blivit bruna och fula. Men nu när jag satt och kikade ser jag att det är nya blad på väg upp från rotstocken.

    Och Stellatan (stjärnväxt), kan man kapa den "stängeln" och plantera om toppen? En av dem börjar bli ruggigt höga.
    Mvh/ My

    Kommentar

    • Maria S. Edström
      • November 2012
      • 95

      Vad fint det ser ut! Tetrorna är verkligen hur läckra som helst. Kul att du provar amano, hoppas att du kommer tycka att de gör nån nytta En av mina har precis ömsat skal idag, så jag vet ju att de lever

      Min windelöv fick ju en hård start i livet (torrlagt på diskbänk) och var alldeles brun och tråkig, men den levde upp och är hur fin som helst nu utan att jag rörde en fena (hehe). Så jag skulle tro att den kommer att komma tillbaka bara den får vara

      Var det en av växterna som du fick från Moving Waves? För han klippte ju bara av några stänglar till dig så det verkar ju onekligen fungera.
      Mitt mål i livet är att aldrig sluta lära mig saker. Därför är jag akvarist och lärarstudent!

      Kommentar

      • Mysan__
        • February 2008
        • 407

        Ursprungligen postat av Maria S. Edström
        Vad fint det ser ut! Tetrorna är verkligen hur läckra som helst. Kul att du provar amano, hoppas att du kommer tycka att de gör nån nytta En av mina har precis ömsat skal idag, så jag vet ju att de lever

        Min windelöv fick ju en hård start i livet (torrlagt på diskbänk) och var alldeles brun och tråkig, men den levde upp och är hur fin som helst nu utan att jag rörde en fena (hehe). Så jag skulle tro att den kommer att komma tillbaka bara den får vara

        Var det en av växterna som du fick från Moving Waves? För han klippte ju bara av några stänglar till dig så det verkar ju onekligen fungera.

        Tetrorna är jag mycket nöjd med Vackra små krabater!
        Amanosarna har jag inte sett skymten av, hoppas de överlever. Fjärilarna var på dem duktigt då jag stoppade ner dem.

        Ja, jag hoppas den repar sig. För de långa "löven" nu är bara bruna och tråkiga. Och fulla med alger. Men sitter på händerna och ser vad som sker

        Ja, det är det. Jag kom på efter jag hade skrivit att han gjorde ju faktiskt så. Ska göra ett ryck i morgon och plantera om en av topparna.
        Förövrigt mycket vacker växt
        Mvh/ My

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Projekt: 375L

          Amanosarna håller sig undan dagtid om de känner sig angripna och håller igång på nätterna istället. Ibland kan detta ändra sig när de blir vuxnare och kaxigare. Hur stora är de nu?
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mysan__
            • February 2008
            • 407

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Amanosarna håller sig undan dagtid om de känner sig angripna och håller igång på nätterna istället. Ibland kan detta ändra sig när de blir vuxnare och kaxigare. Hur stora är de nu?
            Okej. Ja, de är väl lite längre än en tumnagel. Så de är relativt små än.
            Mvh/ My

            Kommentar

            • liberty.)
              • July 2013
              • 198

              Snyggt kar.

              Kommentar

              • Mysan__
                • February 2008
                • 407

                Tackar
                Mvh/ My

                Kommentar

                • Mysan__
                  • February 2008
                  • 407

                  Ett test på mitt tålamod är då:
                  - Ytterfilter läcker, jag förstår vart och varför det läcker. Men får inte till det
                  - Och i samma stund som jag håller på med filter får en av scalarerna spatt och hoppar ur akvariet. Då jag står med locket till ytterfiltret i handen, svetten lackar av frusturation och hunden blir smått galen av fisken som sprattlar på golvet ( Den lever, räddade den i sista sekund)
                  - Jag ska blanda ny mäsk och inser att jag inte har något socker
                  - Allt är gjort och jag sätter mig för att kika på karet, då jag ser att jag glömt rengjort rutorna (inte hela världen att göra det efteråt, men tänk er först det som jag skrivit ovan och sen detta)..

                  Bra dag för vattenbyte.. Njet..

                  Fortsätter nog med att göra tacos och struntar i karet ett tag..

                  Oh en sak till. Jag skäms lite för att säga det (med tanke på hur mycket jag velade ifrån början).. Men börjar ångra mig, älskar scalarerna och nyckelhålen. Men blåciklider vore roligt!

                  Idag är en sån dag som man egentligen bara ska ligga i soffan och äta salta pinnar.
                  Mvh/ My

                  Kommentar

                  • Jesper Broman
                    • November 2012
                    • 3445

                    Sv: Projekt: 375L

                    Ja det är nog inte meningen att du ska gå nära akvariet idag

                    Kommentar

                    • Mysan__
                      • February 2008
                      • 407

                      Nej det verkar vara en sån dag då jag ska gå en och en halv meter ifrån karet. Ifall jag råkar vingla och sätta mig där haha
                      Mvh/ My

                      Kommentar

                      • Jesper Broman
                        • November 2012
                        • 3445

                        Sv: Projekt: 375L

                        Ja men då är du ju på behörigt avstånd

                        Kommentar

                        • Mysan__
                          • February 2008
                          • 407

                          Haha! Ja, det skulle inte förvåna mig om jag dratta på arslet och lyckades med nått sånt idag. Är inte bara akvariet som har varit elände, skurit mig, petat in lök i ögat, nästan kör över sambons fot med bilen.. Ja jag kan göra listan lång
                          Bäst att sitta still bara :P
                          Mvh/ My

                          Kommentar

                          • Jesper Broman
                            • November 2012
                            • 3445

                            Sv: Projekt: 375L

                            Haha
                            Ja vissa dagar är det bättre att bara gå och lägga sig

                            Kommentar

                            • Mysan__
                              • February 2008
                              • 407

                              I helgen blir jag gräsänka. Och jag har redan helgen fullt planerad
                              Akvarierna. Yes.
                              Det växer som fan i karet nu. Verkar ha fått en riktig kick.
                              Ska plantera om lite svärdsplantor som verkar ha fått fnatt och skjutit i höjden.
                              Flytta om lite rötter som någon (jag) har lyckats knuffa omkull vid vattenbyten.
                              Känns som en lovande helg

                              Min nyckelhålsciklid som inte hängde med i växten har lämnat in.
                              Förstod det nästan. Flyttade den till det andra karet för att mata upp den. Men verkade inte fungera i alla fall..
                              Sen att han/hon fick sällskap av en tre cm as förbannad Ap. baenschi hona gjorde kanske inte saken bättre.

                              Ska även försöka mig på lite foton i helgen, tänkte låna moderns systemkamera.
                              Mvh/ My

                              Kommentar

                              • Jesper Broman
                                • November 2012
                                • 3445

                                Sv: Projekt: 375L

                                Det låter som att du kommer få en trevlig helg, ser fram emot lite bilder

                                Kommentar

                                Arbetssätt...