"Rock"-akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elajsa
    • July 2012
    • 160

    "Rock"-akvarium

    Ett projekt som säkert är litet för många, men i min lilla etta är det ett stooort projekt.

    Jag har fått tag i ett 525L kar med måtten 142x72,5x51cm. Får köpa det för 1700kr inkl armatur och doppvärmare. Ytterfilter ska köpas nytt. Karet är egentligen fräscht men behöver piffas upp lite. Så planen är att sätta ett tunt lager silikon för att försäkra mig om art det inte börjar läcka efter några veckor.. Bänken behöver målas om så det måste också göras.

    Eftersom rockan vill ha bottenutrymme, har jag tänkt ha rätt lite inredning och växter mm i karet, och istället satsa på en bakgrund. Eftersom jag gillar att pyssla på tänkte jag göra den själv med hjälp av frigolit och de klassiska prylarna för att bygga den själv. Har tagit inspiration från filmen Avatar, och dess miljö. Har tänkt försöka bygga något som påminner om de " flygande" bergen/öarna.

    När detta är klart, är det dags för rockan att flytta in! Bara hålla tummarna att den trivs tills den blivit stor och växt ur karet.
    Bilder på skisser mm kommer.
    190L Discuskar - 10Lväxtkar - 500L(tillfälligt) rockor
Arbetssätt...