Juwel Lido 120l SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wiie
    • May 2006
    • 124

    Juwel Lido 120l SA

    Har nu länge gått och suktat efter ett Lido kar pga den fina höjden och kubkänslan. Har följt många kub projekt här på sidan och fastnat för höga kar. Djurmagazinet hade specialerbjudande på Lido den här månaden så slog till på ett när jag var ute och fönstershopppade .

    Tanken är väl att akvariet ska gå åt SA hållet men har inte bestämt några fiskar säkert än men kommer bli Btn amazonas slimline som bakgrund och kommer även "klä in" tekniken så man slipper se det. Kommer nog köra med Julas blästersand med för den har funkat riktigt bra i mina andra kar.

    Har än så länge bara skruvat ihop bänken och vattenfyllt karet för att kolla efter läckor men inte hittat nåt så nu är det bara att börja planera och öppna upp plånboken.


    Senast redigerad av Wiie; 06 February 2013, 00:07.
  • Yokas
    • August 2011
    • 136

    #2
    Det här ska bli väldigt intressant att följa. Tycker själv det karet är grymt snyggt.
    shoop da whoop...

    Kommentar

    • Ferengi
      • August 2008
      • 399

      #3
      Dito - skall följa och se vad du hittar på

      Kommentar

      • Wiie
        • May 2006
        • 124

        #4
        Kul att det är några som följer redan

        Var idag iväg och köpte en säck med julas blästersand och hoppas det räcker. Fick också tag i en riktigt fin redmoore rot som jag tänkt ska hänga ner/stå på nån sida och binda fast lite javaormbunke på den.


        Kommentar

        • Guppy_jocke
          • December 2012
          • 45

          #5
          Lätt ett av de snyggaste karen jag sätt Polaren har oxå samma även det i vitt.
          Vad fick du ge för det?

          Niklas

          Kommentar

          • Wiie
            • May 2006
            • 124

            #6
            Ursprungligen postat av Guppy_jocke
            Lätt ett av de snyggaste karen jag sätt Polaren har oxå samma även det i vitt.
            Vad fick du ge för det?

            Niklas

            Det är riktigt snyggt och därför det fick bli ett köp . Jag gav 1995:- för det komplett med allt så var inget att tveka på

            Kommentar

            • Dr.Dork
              • December 2012
              • 263

              #7
              Sv: Juwel Lido 120l SA

              Två laxar var ju inte farligt! Jag fick för mig det kostade runt 3000:-

              Ska bli roligt att följa detta, det är ju lite roligare mått på Lido!

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13124

                #8
                Ursprungligen postat av Wiie
                Det är riktigt snyggt och därför det fick bli ett köp . Jag gav 1995:- för det komplett med allt så var inget att tveka på
                Det var nästan en stöld för sjutton... I butik ligger de ju oftast lite över 4 lax
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Wiie
                  • May 2006
                  • 124

                  #9
                  Ursprungligen postat av åheim
                  Det var nästan en stöld för sjutton... I butik ligger de ju oftast lite över 4 lax
                  Därför det bara var att slå till

                  Kommentar

                  • Wiie
                    • May 2006
                    • 124

                    #10
                    Igår kom paket ifrån Guldfisken med lite btn bakgrunder och lite annat smått och gått. Var lite pill med att såga till alla bitar med sticksågen men blev rätt nöjd till slut och bakgrunden är riktigt snygg. Har nu bara sågat till allt och sen ska det borras för raster och silikonas fast så blir att åka till clas ohlson och köpa silikon.

                    Kommentar

                    • johnsson_82
                      • March 2012
                      • 289

                      #11
                      Ska bli väldigt spännande att följa detta. Har själv ett likadant lido som du som jag funderar på att ominreda. Kan kanske få lite inspiration här.

                      Kommentar

                      • Wiie
                        • May 2006
                        • 124

                        #12
                        Nu har det hänt lite grejer Btn amazonas har sågats till och silikonats fast samt klätt in pumphuset. Blev så sugen att testa om allt funkade som det skulle så slängde i sand och vatten också

                        Kommentar

                        • johnsson_82
                          • March 2012
                          • 289

                          #13
                          Ursprungligen postat av Wiie
                          Nu har det hänt lite grejer Btn amazonas har sågats till och silikonats fast samt klätt in pumphuset. Blev så sugen att testa om allt funkade som det skulle så slängde i sand och vatten också

                          http://cdn.imghack.se/images/bf49c32...901331a297.jpg
                          Ser riktigt snyggt ut. Ska bli spännande att få se bilder när växterna åker i. Har du bestämt vad du ska ha för fisk däri?

                          Kommentar

                          • Wiie
                            • May 2006
                            • 124

                            #14
                            Ursprungligen postat av johnsson_82
                            Ser riktigt snyggt ut. Ska bli spännande att få se bilder när växterna åker i. Har du bestämt vad du ska ha för fisk däri?

                            Tack!! Alltid kul att höra . Har mycket svårt att bestämma mig vad jag ska ha i karet men lutar nog åt dvärgciklider men ska iväg till den lokala zoohandlaren och se vad de har inne i helgen så får se.

                            Kommentar

                            • Wiie
                              • May 2006
                              • 124

                              #15
                              Idag åkte den i lite valle och två rötter och den stora redmoor roten och är rätt nöjd faktiskt. Får bli att bygga ett stenröse längst bak av någon ljus och fin sten.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...