Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Äsch vad trist. Absolut inte den starten men vill ha med nyköpt fisk. De ska ju inte dö INNAN man stoppat dem i akvariet. Var dom svaga redan innan transport eller?
    Hoppas du kan odla upp ett gäng nya som tröst på förlusten.
    Dom var riktigt pigga och i bra vid köp. Men corydoras är ju lite känsligare i frakt av dom.. men det är löst med säljaren så det slipper jag betala för dom som ej klara resan. Men många kvar ändå .

    Bara kämpa på. blir att mata på så ska man nog få lek på dom här med tillslut.

    Men nu får det ej bli mer inköp av fisk då jag ska åka med min Akvarieförening till Danmark den 12 april. Sen är det ju Örebro akvarie auktion den 27 april med

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Äsch vad trist. Absolut inte den starten men vill ha med nyköpt fisk. De ska ju inte dö INNAN man stoppat dem i akvariet. Var dom svaga redan innan transport eller?
    Hoppas du kan odla upp ett gäng nya som tröst på förlusten.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag blev det en lite roadtrip till trolTrollhä då jag inte hade något för mig köpte in en grupp VF corydoras Arcuatus. 17st men tyvärr klara ej alla resan då 6st inte villa var med i livet riktigt jobbigt men höra ju några kvar än då . En bild tagen precis då dom kommit i karet

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så hitta en gammal bild på datorn som hur allt började för 9år sedan . Då var man nybörjare på allat . 150liter kar hade man då i något hemma bygge som jag ej skulle lita på idag.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Kul med Corry-ägg!! Någon teori varför de inte kläcks?
    Tyvärr har jag ingen teori varför dom ej kläcks . Men. Har alltid haft svårt med den gruppen med cw10 .har hållit på med Den i ca 3år . Har fått ut kanske .5st av dom på den tiden. Men hoppas på att fixa lite mer till gruppen .så kanel det kan börja leka mer och att allt är befruktat.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Kul med Corry-ägg!! Någon teori varför de inte kläcks?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Fredag och dax att plocka lite rom

    Första gången på mina VF corydoras melini .blev hela 8 ST ägg

    Sen corydoras panda men bara 1 ögg. Och såklart hade mina corydoras cw10 lekt igen hoppas på att denna gång att något ägg kläcks då ingen gjorde sist . Denna gången 10st ägg

    Mina corydoras Venzuela black ägg kläcks det många av och går nu och äter för fullt i en på gångs bredder box .

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Diskusen har fått flytta ner i källaren nu .

    Lista med Corydoras till försäljning kandke vore något att fixa.

    Min fart har av tagit lite då man jag jobbat mycket och inväntar Örebro Akvarie auktion den 27april . Men händer lite varje dag ändå i källaren

    håller på att leta smidig belysning i led som jag kan ha till Karen som inte har något ännu.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ja du, vet ingen med din fart och energi.....tycker jag jobbar på så mycket jag hinner men då är det ett till två kar i veckan.....hos dig är det ju de tiofaldiga .
    kan man ställa upp sig på någon lista för Corydoras när de blir försäljningsmogna

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Nu är även alla 200liter kar ingång och fått lite fisk i dom som ska med till Örebro auktionen

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Den ställningen ser trevlig ut. Gillar när de ser mer djupa än höga ut i just en ställning. Vad har du för mått på akvariumen?
    riktigt roliga kar man kan göra mycketmed . måttten L85 h 25 b45

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Den ställningen ser trevlig ut. Gillar när de ser mer djupa än höga ut i just en ställning. Vad har du för mått på akvariumen?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ikväll har man städat av rummet och börjat fixa alla kablar och buntar fast allt så det blir snyggt och fint. Blir lite varje kväll att greja med ..

    Imorgon hoppas jag att få ner dom sista Karen och fylla dom med vatten .

    Fick hem lite mer fisk igår med .
    Lamprologus ocellatus
    Callochromis pleurospilus

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad roligt med rom!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Roligt att få följa ditt äventyr och spännande med både rom och nya fiskar.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...