Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    Nu så kan man se lite helhet i garaget. Fick hjälp av en vän att få in den nya ställning för att känna på hur det blir. Borde nog funka tycker jag allt.

    Kommentar

    • Lusse

      • April 2008
      • 328

      Tjusigt!

      Har inte tänkt så mycket på det..

      Men akvariehobbyn är rätt frustrerande när man bara har ett kar o man bara "väntar" på att det skall "hända något".. typ att växterna skall ta sig eller att fiskarna skall växa till sig osv..

      Frustrerande långsamma processer.
      Man går o bara väntar på nästa DVB tillfälle skall komma snarare än senare så att man kan få rå om dem..

      Men har man många kar så kan man ju fixa varje dag! O det händer massa saker som exekveras parallellt.
      Vilken lycka.

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Idag har dom lekt för andra gången mina små bufflar Hypselecara temporalis "Chokladciklid"

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Grattis LAncer, trevligt med positivt tecken efter senaste formsvackan och bakslaget med CW009´orna.

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Ursprungligen postat av ICC
            Grattis LAncer, trevligt med positivt tecken efter senaste formsvackan och bakslaget med CW009´orna.
            Ja man försöker iallafall se något positivt i det lilla man kan.

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              Lite av mitt näste projekt kanske.
              fick hem några små söta Microsynodontis Sp. Nigeria . Är iallafall in köpta som detta men ska för slakt kolla upp mer info om dom. Men honor finns det iallafall i balans dom
              video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Tjena LAncer.
                det var ju ett tag sedan. Men jag följer dig på youtube och har nu läst ikapp i din tråd här. Du är ju en av mina idoler och fattar inte hur du klarar allt…. Tråkigt med dina motgångar men starkt att resa dig så snabbt. Tyvärr är det ju ofta så att det är små misstag eller fel från oss som orsakar döden i Karen. Men vi kan ju inte var hundra jämt. Och med alla de Karen du har, ja försök bara köra vidare med och hitta glädjen i allt du lyckas med.
                Vi hörs snart igen, jag kommer snart att våld gästa dig igen ….

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Skönt att läsa att du kör på igen med nya projekt. Förstår att de senaste motgångarna har tagit ned lusten men hoppas att du orkar köra på. Det är alltid spännande att se vad som händer i ditt garage!

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Ursprungligen postat av Ekenberg
                    Tjena LAncer.
                    det var ju ett tag sedan. Men jag följer dig på youtube och har nu läst ikapp i din tråd här. Du är ju en av mina idoler och fattar inte hur du klarar allt…. Tråkigt med dina motgångar men starkt att resa dig så snabbt. Tyvärr är det ju ofta så att det är små misstag eller fel från oss som orsakar döden i Karen. Men vi kan ju inte var hundra jämt. Och med alla de Karen du har, ja försök bara köra vidare med och hitta glädjen i allt du lyckas med.
                    Vi hörs snart igen, jag kommer snart att våld gästa dig igen ….
                    Ja man så många kar man har så är det ju inte mycket procentuell som har död för mig. Fast det är motigt ändå.

                    Ja du försöker lägga upp lite små filmer på Youtube så ofta man kan. Tänkte köpa mig någon bättre kamera så man får bättre filmer .

                    Du är välkommen att våldgästa mig när som. Får väl ha lite öppet hus här snart . Om inte är alla medlemmar här välkomna förbi om ni åker förbi Mariestad

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Skönt att läsa att du kör på igen med nya projekt. Förstår att de senaste motgångarna har tagit ned lusten men hoppas att du orkar köra på. Det är alltid spännande att se vad som händer i ditt garage!
                      Ja när jag tappar lusten är det svårt att hitta den ibland. Men brukar ta mig en bil tur ränsa huvudet och sedan svänga förbi min favorit butik i Tibro . jepo akvariefisk odling. Dom som jobbar där brukar alltid ha något roligt att berätta och visa i något av sina kar. Finns allt något udda och ovanligt att prova att odla på sedan alltid roligt att prata med likasinnade över en kaffe.

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Får bjuder på lite bilder idag då. Då man är hemma och har en kraftig mansförkylning. Orkar ej jätte mycket så sitter i min fotölj och läser lite på forumet.

                        På dessa bilder är man mina loricaria filamentosa jag har har yngel på och även burkar det bli ett gäng med vuxna nu . Mycket trevlig lite mal.

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                           

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                Kommentar

                                Arbetssätt...