Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Munin
    • December 2020
    • 658

    Jäkligt tråkigt att se/höra men om man har så många akvarium etc igång är det väl oundvikligt att någonting händer förr eller senare. Förstår att ställningen kanske inte är så lockande precis nu men det går ju alltid att ha den ståendes en stund för att fundera lite?

    Tur i oturen att ancistrus är hårda typer.

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      Ursprungligen postat av admin
      Sätt kolfiltret direkt via vattenkranen så du inte kan glömma det. Jag har exakt samma problem hos mig. Jag har detta: https://www.jula.se/catalog/bygg-och...filter-438008/

      I varje ände har jag skruvat fast en gardenakoppling. Denna sitter alltid på kranen via en slang. Tar aldrig vatten från kranen utan kopplar alltid på denna.
      Jag väntar just nu på min vvs montör som ska komma och dra ut vatten till garaget. Då jag tar vatten i från min källare i dagens lägge så. Men kolfilter finns iallafall hemma men i all stress så har man råkat missa detta.. så nu får det sitta fast monterat jämt.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846

          Nu så har jag gjort första vända med bil och släp.
          Alla pumpar doppvärmare och filtermattor. Sedan ett gäng med lysarmaturer . Alla luckor och lister . Sen en helvetes massa grus.
          ​​​​​

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Imorgon får jag hjälp av en att lyfta ur alla akvarium som vi ska får med oss på två släp. Hoppas att kunna få med ställning med annat får det bli en vända på torsdag med .

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              Igår så fick jag med mig det sista hem..

              Så nu står det hemma iallafall så får man se om man kan få ihop detta fram över.

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Bjuder på en lite film på lite palettciklider yngel ingen avancerad fisk att hålla men dom har riktigt trevlig yngel vård. Här kan man se ett yngel har sina magar fulla med artemia.
                 

                Kommentar

                • admin
                  Christian Alfredsson

                  • November 2004
                  • 11215

                  Bygg sakta, smart och noggrant när du sätter upp allt. Jag är inne på fjärde akvarierummet och det blev bättre än de innan då jag var långsammare än jag ville.
                  Christian Alfredsson
                  Tekniskt ansvarig Zoopet

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Ursprungligen postat av admin
                    Bygg sakta, smart och noggrant när du sätter upp allt. Jag är inne på fjärde akvarierummet och det blev bättre än de innan då jag var långsammare än jag ville.
                    Detta kommer bli en sakta uppbyggnad. Då alla just nu ligger lite på is. Då man har ett jobb nu som man gör flera timmar övertiden i veckan. Så kommer uppbyggnad ta tid och väntan på delar och ny belysning och lite genomföringar.

                    Kommentar

                    • admin
                      Christian Alfredsson

                      • November 2004
                      • 11215

                      Då blir det som bäst.
                      Christian Alfredsson
                      Tekniskt ansvarig Zoopet

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Nu har dom fått gått in säg lite. Börjar färga mera och hannar börjar locka på honor .

                        Men efter filmen så bytta jag utan mina pumpar så blev 2st kraftigare så det blir mer fart i vattnet. Ett på 2500liter och ett på 1500liter så nu vart dom ännu gladare.

                        ​​​​​​
                         

                        Kommentar

                        • Munin
                          • December 2020
                          • 658

                          Häftigt, är det ett artakvarium? Kan nada om afrikanska ciklider.

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Ursprungligen postat av Munin
                            Häftigt, är det ett artakvarium? Kan nada om afrikanska ciklider.
                            Just nu är det ett artakvarium . Jag brukar ofta hålla mina troffar så. Men i detta kar är jag sugen på att fylla på med någon mer fisk som håller sig på botten .

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Äntligen efter ett par flyttar så har man börjar se små gula räkor igen. Hoppas att det går få upp ett bra gäng igen av denna stabila stam

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                Delar en snabb film på mitt rum inne i huset . Det låga karet som står tomt nu är sålt och väntar på att nya ägaren ska hämta . Så där det står vill jag ha tag i ett 720liter så det kan få bli malawi akvarium. Så har man lite av varje inne
                                 

                                Kommentar

                                Arbetssätt...