Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    Så då har man tömt 3st 375liter och 2st 222L akvarium. På vatten då dessa ska få flytta till nya ägare. Så kommer dra ner på akvarium. Ett tag fram över och även på fisk. Då det blir som en lite paus då jag idag. Köpte mig en ställning och ett växt akvarium som ska hämtas i början av januari. Så hoppas då att man har lite bättre tänk och kan starta igång igen.

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      Detta blir det att jag hämtat
      har ju bara stått igång i ca 1 år. Såhär ju som nytt nästan.

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Ursprungligen postat av Nando
        Vad roligt med några nya sorter!
        Alltid roligt med nytt. Fast det ej var något udda så är det alltid roligt att följe deras upp växt

        Kommentar

        • Munin
          • December 2020
          • 658

          Missat dina problem, beklagar såklart, skönt att du verkar fått bukt med det och hyllan ser jättebra ut! Har lite funderingar kirng vad det är för LED-ljus du skrev om för ett tag sedan? Blev det bra?

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Ursprungligen postat av Munin
            Missat dina problem, beklagar såklart, skönt att du verkar fått bukt med det och hyllan ser jättebra ut! Har lite funderingar kirng vad det är för LED-ljus du skrev om för ett tag sedan? Blev det bra?
            Ja den led belysning jag använder blir grymt bra över mina odlingkar med corydoras. Ska även montera denna led belysning på ett kar på som har höjd på 50cm. Få man se hur det funkar.

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              Då var 3kar helt ner stängda och flyttats till ny ägare.. känns ändå lite skönt men några mindre akvarium ett tag . Men ändå kommer man nog att sakna alla större kar .

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Hur känns det nu efter motgångarna? Har lusten återvänt?

                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Hur känns det nu efter motgångarna? Har lusten återvänt?
                  Tyvärr så har lusten ej kommit tillbaka ännu helt. Men jag försöker blicka framåt nu istället och hoppas på mer lust nästa år i hobbyn.

                  Just nu håller jag på att riva ut massa akvarium och tömma på fisk. Just nu har jag bara 33 akvarie igång i garaget. Ska stänga ner 6st till innan nyår är det tänkt så jag får en stor öppen yta i mitten för att kunna planer för annat där .

                  Men att gå från över 90 kar igång till 33 är ju en stor skillnad.. kan meddela att att vatten byte går fortare

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Kommentar

                      • Christer5
                        • July 2015
                        • 915

                        Du kanske skall göra det till en hobby med inte så många kar för att landa i en bättre tillvaro, att odla och sälja fisk är krävande och ställer stora krav.Du kan göra detta i en liten skala men som är rolig och lättare att hantera.

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          Ursprungligen postat av Christer5
                          Du kanske skall göra det till en hobby med inte så många kar för att landa i en bättre tillvaro, att odla och sälja fisk är krävande och ställer stora krav.Du kan göra detta i en liten skala men som är rolig och lättare att hantera.
                          Kommer bli mera hobby ut av det hela men känner jag mig själv blir det ändå i stor skala då jag måste ha något att fixa med. Men just nu är det skönt att dragit ner lite då mitt jobb tar väldigt mycket tid av mig och har gjort det det senaste året och har bara blivit mer och det är nog därför jag tappat allt med lust att ha akvarium . Men snart nytt år nya möjligheter.
                          ​​​​​​
                          ​​​​

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Idag kom det hem 2st små pooler för att kunna förvara lite fisk inne i källaren då man måste riva dom sista 2 375liter karen och dess ställningar. Så detta får funka i några veckor. Ibc tanken är redan full med fisk scalarer och ett stort gäng med Synodontis petricola. .


                            Sedan fick jag hem en led lampa som kan vara bra att ha. Ifall man får lust för nya projekt.

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                Så då har jag fraktat bort lite fisk till en butik blev 3 lådor . Så det blir lättare för mig att tömma akvarium. Men fick med mig lite rötter hem iallafall

                                Kommentar

                                Arbetssätt...