Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    Min söndags tur till en av mina favoriter butiker Tibro Akvariefiskodling JEPO
    Senast redigerad av LAncer; 11 April 2021, 18:44.

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Antar att du köpte det som är på bild?
      Kampfiskar hade jag för länge sedan, en facinerande fisk. Antar att du tänker odla på den, vilket är ganska lätt och den är lättsåld i butikerna. Har du koll på hur avkomman kommer att se ut? Den är väl mer eller mindre sönderodlad numera, eller kommer det in vilda exemplar forfarande?
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Ursprungligen postat av c90368
        Antar att du köpte det som är på bild?
        Kampfiskar hade jag för länge sedan, en facinerande fisk. Antar att du tänker odla på den, vilket är ganska lätt och den är lättsåld i butikerna. Har du koll på hur avkomman kommer att se ut? Den är väl mer eller mindre sönderodlad numera, eller kommer det in vilda exemplar forfarande?
        Ja precis köpte det på bilden. Verkar som resten av texten man skrev ej kom med.

        Ja ett blir lite odling på dessa ska bara matas på och fixa iordning lek burken. Odlade kampfisk för ca 5 år sedan. Så var dags igen och prova.


        ​​​​​Ja det kommer in lite vild exemplar ibland. Men mycket är ju odlat och gäller ju som odlare själv att vara noga med vad man föder upp och inte göra videra några dåliga/missbildningar. Vidare.

        Kommentar

        • Superpescado
          • March 2020
          • 715

          Härliga uppdateringar! Tibro var där jag köpte mina corydoras goldstripe

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Ursprungligen postat av Superpescado
            Härliga uppdateringar! Tibro var där jag köpte mina corydoras goldstripe
            Mycket olika corydoras har dom oftast inne. Men blev inga denna gången för mig. Då man har dåligt med plats för nya corydoras sort.

            ​​​​

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              Så en bygg kväll igen. Ett hyllplan under för att kläcka corydoras rom.

              Så ikväll blev det att plocka rom av corydoras elegans.

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                akvarium 840liter 200x60x70 invånare

                2st L091
                4st L014
                2st L600
                2st L200
                5st Thorichthys meeki "Eldbuk"
                4st chalceus erythrurus
                6st Sturisoma aureum
                1st Farlowella acus


                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  Då var min nya ställning på väg hem till mig så helgen är ju räddad.

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Då ställning redan kom fram ikväll så montera jag ihop den och drog lite luftledning. Men ska inhandla lite grejer på byggmax imorgon så jag kan ställa den precis där den ska vara.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Du är som en naturkraft! Jag fattar inte hur du orkar och hinner men är djupt imponerad!

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Du är som en naturkraft! Jag fattar inte hur du orkar och hinner men är djupt imponerad!
                        Ja du jag förstår ej heller hur jag orkar. Men detta med odling och akvarium och uppbyggnad är min tillflykt ställe i livet när det är tungt. För att slippa tänka på allt jobbigt.

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          Ikväll är det jag och mitt glasborr som har lite att göra. Men tar bar 4st kar idag av 18st. Då jag måste inhandla lite slang imorgon för att koppla till avloppet.

                          Så imorgon blir det en tur till Örebro. då jag ska hjälpa en annan akvarist att frakta hem en ställning med 105liter akvarium I och ett 375liter alltid roligt att hjälpa andra med att bygga upp.

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Okej. Det är ju inte kul att du har det tungt men jag uppskattar alltid att läsa om dina projekt. Trevlig helg!

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                Då var man hemma snart igen. Hjälpt polaren att köra hem 9st 105liter kar med ställning och ett 375liter kar. Som ska vidare till en Annan person i Mariestad.

                                Så har jag inhandlat lite slang. Nu är det bara färg eller bakgrund jag behöver till alla kar.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...