Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    Ursprungligen postat av Ekenberg
    God fortsättning. Önskar jag hade lite av din energi. Kul att hör att du trotts lite bakslag kör på.

    God fortsättning


    Ja då man måste ju titta framåt då det nu är ett nytt år så är det bara att köra på fast det är tungt ibland.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av LAncer


      God fortsättning


      Ja då man måste ju titta framåt då det nu är ett nytt år så är det bara att köra på fast det är tungt ibland.
      Exakt. Försöker mig ju också på att dra nytta av det nya året med att köra på igen.... lycka till

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        En liten film iallafall från idag
         
        Senast redigerad av LAncer; 02 January 2021, 17:26.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ja du, ett par luckor kvar.....hur många kar har du kvar inne i huset nu, är det bara tre eller har du fler?

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Ursprungligen postat av Ekenberg
            Ja du, ett par luckor kvar.....hur många kar har du kvar inne i huset nu, är det bara tre eller har du fler?
            Ja du finns några luckor. Kvar ännu skulle nog kunna få in ca 70st om man bygger några med egna mått.


            Inne finns det bara 3 akvarium igång.
            540liter. 840liter 54liter..

            Så många kar att byta vatten på

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Att du orkar....

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Det lilla karet på 54liter jag starta tuggar på. Håller på att bekämpa lite alger. Men det är på god väg att försvinna . Och växter börjar sätta fart lite iallafall

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Otroligt väl inrett, man får ju känslan av att det är ett stort kar. Vad skall du ha i detta lilla fina 54 liters då?

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Ursprungligen postat av Ekenberg
                    Otroligt väl inrett, man får ju känslan av att det är ett stort kar. Vad skall du ha i detta lilla fina 54 liters då?
                    Jo jag är nog nöjd med hur det ser ut när alla växter växer förfullt.

                    Nu gå det lite oranga räkor som nog får gå kvar. Sedan får det bli någon liten fisk kanske Boraras micros
                    ​​​​​​

                    Kommentar

                    • ICC
                      • November 2006
                      • 1310

                      Ursprungligen postat av LAncer
                      Det lilla karet på 54liter jag starta tuggar på. Håller på att bekämpa lite alger. Men det är på god väg att försvinna . Och växter börjar sätta fart lite iallafall
                      Snyggt!
                      Du är en mästare på att hitta snygga rötter...och inreda med dem som om de var skapta för dess position. Har sett i några av dina andra kar att du placerat rötter med känsla.

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Ursprungligen postat av ICC

                        Snyggt!
                        Du är en mästare på att hitta snygga rötter...och inreda med dem som om de var skapta för dess position. Har sett i några av dina andra kar att du placerat rötter med känsla.
                        Rötter är alltid svårt att hitta bra.
                        ​​​​​Man tackar försöker så gott jag kan att planera rötter på ett bra sätt så man helst ej ser vart den börjar eller slutar.

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          Här har vi mitt Malawi kar inne på 540liter. Händer ej så mycket i detta just nu. Men rätt skönt att ha ett kar så man bara byter lite vatten i och det tuffa på för fullt ändå. Ännu är alla fiskar ungdjur så ett bar tag fortfarande innan det blir mer liva och färg i karet.

                          Kommentar

                          • Superpescado
                            • March 2020
                            • 715

                            Dina kar inne i huset. Vad har du där? Blir nyfiken på vilka fiskar av alla du har som du väljer att ha inne i huset

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Ursprungligen postat av Superpescado
                              Dina kar inne i huset. Vad har du där? Blir nyfiken på vilka fiskar av alla du har som du väljer att ha inne i huset
                              Min kar inne i huset är just nu .
                              varför just dessa går inne har jag kanske inget bra svar på.

                              540Liter Malawi alla egen uppfödd.. rolig att dra upp till nya lekgrupper
                              10st Labeotropheus Trewavasae Chiofu f1
                              10st Pseudotropheus sp. 'acei'
                              10st Labidochromis sp. 'hongi'

                              840Liter Detta är för mina skalare från början som ligger mig varmt. men sedan har det åk i lite mera fisk som jag tycker är fina.
                              men detta kar kommer att göras om någon gång detta året.
                              Diskus 15st
                              Dantum scalarer 6st
                              L014 4st
                              L091 2st
                              L147 8st
                              Sturisoma aureum 2st
                              Corydoras Eques 20st
                              Colobiatetror 20st

                              54Liters växtekar
                              Räkor

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                igår kunde jag ej hålla mig så åkte en sväng till min nya favorit butik
                                4st stiphodon sp. / undio blue fått flytta in i54 liters karet
                                Som vanligt blev det lite mer än vad man tänkt sig så en ny grupp Corydoras adolfoi 10st så blir nästa odlings försök så nu går dom på tittväxt i garaget

                                Kommentar

                                Arbetssätt...