Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Superpescado
    • March 2020
    • 715

    Kul med ett bra fynd. Vad är planen för det fina karet?

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      Ursprungligen postat av Superpescado
      Kul med ett bra fynd. Vad är planen för det fina karet?
      vet jag ej ännu då det var ett impulsköp som vanligt :P

      får börja att göra rent och silikon dit bakgrunden igen kanske byta ut mitt 540 jag har i källaren till detta istället för att få bakgrunden annars blir det att bygga ställning och sälja vidare

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Lite bilder från mitt Kar med Räkor corydoras ungdjur och sedan L147 detta är mitt kar för uppväxt av corydoras och L-malar.
        detta filtreras med 2st svampfilter och ett Fluval 406 ytterfilter

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846

          ja dagens arbete ikväll sålt ett 540 Liters och ställt dit den andra man köpte och fått i pumpar och grus. nu ska man bara få tag i någon bra filter media bakom.

          jag har monterat en pump i varje hörn i bakant och dragit sang så dom blåser ut på samma ställe

          sen är det ju frågan vilka invånare ska man ha i ? Malawi blir det så klart .

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ibland har jag fått höra att jag är impulsiv och kör på snabbt...... men när man följer med i din tråd händer ju massor hela tiden. Jättekul, och snyggt som vanligt. Kul med det nya 540 med bakgrund, blir kanon för Malawi .

            Kommentar

            • Superpescado
              • March 2020
              • 715

              Åh kul med malawi kar! Häblir det att köpa nya fiskar då eller har du redan i andra kar?

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Ursprungligen postat av Superpescado
                Åh kul med malawi kar! Häblir det att köpa nya fiskar då eller har du redan i andra kar?
                ja du letar nya arter att ha där i. men hitta inget roligt i närheten. så jag gick ut i garaget och plocka in ungdjur av 2 arter som ska bli nya läsgrupper sedan
                labidochromis sp. hongi 12st
                Pseudotropheus sp."acei"11st

                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  Kommentar

                  • Superpescado
                    • March 2020
                    • 715

                    Snyggt! Inte dumt att ha en egen fiskaffär i garaget ska du ha i mer stan?

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Ursprungligen postat av Superpescado
                      Snyggt! Inte dumt att ha en egen fiskaffär i garaget ska du ha i mer stan?
                      Riktigt bra att kunna ha fiskaffär i garaget

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        i morgon blir det iväg igen hämta ett spontan köp igen en ställning till. kan ju var bra att ha.

                        Kommentar

                        • Superpescado
                          • March 2020
                          • 715

                          Det är väl som man alltid säger. Du kan inte ha en ställning för mycket

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Nu så var allt lastat. Och nu är det bara resa hemma och börja skissa på hur den ska få plats i garaget . Kanske får bygga om eller flytta något nu då denna ställning innehåller 18 kar totalt med luckor och allt så den vill man ju ha in

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846



                              Nu så var dem ny ställningen på plats.. fick flytta en ställning så jag fick in den
                              började idag kl 09:00 klar 17:00 bara luft och belysning var som jag måste handla lite grejor till.

                              Sen måste jag köpa hem 2st kraftiga pumpar till sumparna som bara är avrinning och kommer bara pumpavatten till avloppet.

                              det roliga med den nya ställningen är att jag nu kan få in 2st kar till för lekkuber till diskus

                              Kommentar

                              • Superpescado
                                • March 2020
                                • 715

                                Va fint du har det!
                                Vid sekund 40 har du som en yngellåda som sitter på utsidan. Vad är det för något? Såg spännande ut.

                                Hur gör du med fiskarna i dammen iår. Åker dom in eller ska dom övervintra ute?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...