Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Så snyggt att det nästan gör ont, kommer bli kanon när växterna tar sig lite. Ja, du vet ju var det finns smådiskus när du behöver fler jag har ännu inte haft problem med att mina diskusar äter tetror. Men som allt annat i akvarievärlden är det ju olika i olika kar. Otroligt snyggt i alla fall.

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      Idag bjuder jag på mitt kar som mina apistograma Barlowi VF fick flytta till

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Ursprungligen postat av LAncer
        Idag bjuder jag på mitt kar som mina apistograma Barlowi VF fick flytta till



        Jag har sagt det förut och säger det igen. Jag har aldrig träffat någon som har så många kar som du, och dessutom har de så snyggt inredda och så väl städade... makalöst.

        du får sätta igång med allmänna visningar , de är värt att åka långt för att se

        Kommentar

        • Superpescado
          • March 2020
          • 715

          Va snyggt det blev, spännande att få följa dina discus.

          jag är nyfiken på din damm, Hur går det med den och hur ser det ut nu? Vad för fisk?

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Ursprungligen postat av Superpescado
            Va snyggt det blev, spännande att få följa dina discus.

            jag är nyfiken på din damm, Hur går det med den och hur ser det ut nu? Vad för fisk?
            I dammen går det var lite mix som jag hade innan så som guld fisk och slöjstjärtar och någon koi mix. Så har inte hänt mer än att jag fyllt på vatten och väntar på värmen.

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              Ursprungligen postat av Ekenberg




              Jag har sagt det förut och säger det igen. Jag har aldrig träffat någon som har så många kar som du, och dessutom har de så snyggt inredda och så väl städade... makalöst.

              du får sätta igång med allmänna visningar , de är värt att åka långt för att se
              Jag tackar för dina fina ord . Försöker så gott jag kan att få karen snygga trots jag odlar.

              Ja får nog bli lite öpperhus när det nya är klart.
              Men har man vägra få man alltid komma förbi och kolla in i kaos bland alla akvarium

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Jag har ju en del projekt jämt känns det som då jag har svårt att vara Still.

                Byggga upp nytt akvarierum
                Fixa med dammen
                Få ut alla baljor för att odla fisk ute i sommar

                Sen har man ju hus och barn med

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Du är verkligen driftig!

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Lite kaos i 840 karet då 2 par scalarer har lekt . Men förövrigt funkar det kanon. På söndag är ett dags för vatten byta och putsa av framrutan .

                    Och så idag hände det igen.. blev med Akvarium igen men denna gången ett saltvattens akvarium med möbel. Det skulle slängas på soptippen. Så komplett förutom filtermedia och att lampan behöver bytas MH på 150w.


                    ​​​

                    Kommentar

                    • Superpescado
                      • March 2020
                      • 715

                      Hahaha ja du är en riktig akvarium magnet dom bara råkar hamna hos dig.

                      ska du köra saltvatten i det?

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Ursprungligen postat av Superpescado
                        Hahaha ja du är en riktig akvarium magnet dom bara råkar hamna hos dig.

                        ska du köra saltvatten i det?
                        får se om det blir att prova Salt nu ner man har allt någon gång måste man ju prova.

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          igår hämta jag hem 2 st akvarium till med måtten 50*50*50 så kuber är ju alltid trevligt.
                          såg inte så roliga ut när jag hämta dom men efter en tvätt så blev dom bra. tänkte silicona om dom så det blir ännu bättre

                          Jag har ju alltid något på G hela tiden då man gillar att hålla igång.

                          har kollat på lite element igår till nya Lokalen/Garaget. 4m långa så jag få det upp värmt och bra och jämn tempratur så blir nog kana 3st sådanna

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Idag var man hämta 4st 375liter tar det här aldrig slut

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Haha, du håller dig sysselsatt! Härligt!

                              Kommentar

                              • Superpescado
                                • March 2020
                                • 715

                                Haha hur många är du uppe i nu?
                                Hur ser det ut i garaget nu?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...