Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ett grymt snyggt kar. Exakt samma storlek som det jag försöker inreda.......

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      Nu så har man fixat lite till längst in till höger kommer jag montera en dörr förhoppningsvis till nästa helg om allt går som det ska.

      efter detta blir det innertak. så måste damm fisken flytta ut med snart. men just nu gräver jag ut dammen och den ska bli djupare då den bara är 1,2m just nu.
       

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Dammen ska byggas ut på höger sida med. Sen ska man fixa något vattenfall/bäck ner i dammen.

        Kommentar

        • Superpescado
          • March 2020
          • 715

          Följt tråden och det är väldigt imponerande Hur du hinner med allt! Vad är planerna för dammen? Ska du köpa in nya fiskar till den eller köra på befintliga?

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Ursprungligen postat av Superpescado
            Följt tråden och det är väldigt imponerande Hur du hinner med allt! Vad är planerna för dammen? Ska du köpa in nya fiskar till den eller köra på befintliga?
            jo man har u många timmar på dyngnet. men när man fixat det nya så kommer man under lätta vatten byten mycket mer.

            Dammen kommer jag kanske kör på det jag har i år och seså det funkar bra. sedan köpa in lite nytt nästa år, menkänner jag mig rätt köper jag säkert lite nytt iår med

            Kommentar

            • Superpescado
              • March 2020
              • 715

              Ursprungligen postat av LAncer

              jo man har u många timmar på dyngnet. men när man fixat det nya så kommer man under lätta vatten byten mycket mer.

              Dammen kommer jag kanske kör på det jag har i år och seså det funkar bra. sedan köpa in lite nytt nästa år, menkänner jag mig rätt köper jag säkert lite nytt iår med
              Haha ja efter att ha läst tråden har jag svårt att tro att du inte kommer att "råka" köpa till några fiskar.

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Så då har ännu en helg gått och fått lite mer gjort i nya lokalen/Garaget.
                Monterat in en ny ytterdörr och fixat men isolering så i veckan blir det hämta lite reglar till taket för att montera gips på så går sakta men säkert framåt.

                men nu på måndag ska jag hämta hem ett 375L akvarium då jag fick detta för jag hjälper en polare att starta hans nya Malawikar som jag har fixat filterfickor och Btn bakgrund, så ska vi även flytta detta till hans nya boende. ska bli spännade att flytta det från hans lägenhet då det var rätt tungt helgalskar. tar lite bilder imorgon på detta

                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Full fart som alltid . Det kommer bli ett super rum/lokal och nära hem dessutom

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Ursprungligen postat av Ekenberg
                      Full fart som alltid . Det kommer bli ett super rum/lokal och nära hem dessutom
                      jag tycker det går på lågvarv just nu då det är så mycket som ska fixat nu på våren med hus och trädgård.

                      Men är väl bra att ta det lungt ibland iallafall men kommer ju dröja innan man får ut och igång akvarium där ute som tur är då blir mycket fixa med avlopp och borring av akvarium och genomföringar är inte så billigt så får ta något kar i taget.

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Då fick man hem ett 375litet akvarium till igår kväll

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          Detta akvariumet håller jag på att fixa till en vän som det ska gå malawi i den runt 500liter. Så är det en trä möbel till det som.ska målas. Det ska tona bakruta och limma btn Slim på filterfacken. Blir nog riktigt bar till slut.

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Har du inte nog med egna projekt skall du även ta kompisens

                            Det blir säkert kanon.

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Tycker det är trevligt att du hjälper din kompis. Han kommer garanterat att bli nöjd. Du får fota projektet så vi får ta del.

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                Riktigt roligt att hjälpa andra akvarister både nybörjare och proffs.

                                Kommer mer bilder på detta kar jag fixar åt honom.

                                Men ikväll bär det av till nästa vän som jag hjälp en del att starta upp lite akvarium och dragit luftledning och så

                                Ikväll ska vi böra ner ett 500liters som ska ställa upp på en odlings ställning.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...