Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av LAncer
    https://youtu.be/akaJOwD0F6Y

    Tömning av L147 grotta. Blev några flera denna gången.
    Kul. Grattis

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Lek i min 250liter burk.

        4par scalarer med rom/yngel
        1par apistogramma borlowi med ägg

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          xx

          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Peckoltia sp. 'L015'
             

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Så fina!

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Så då har man börjat med att rensa bort massa gammal skit som man sparat på genom åren. detta är en före bild hur det såg ut. kommer flytta alla mina rekondsaker till annat Garage och detta kommer hålla alla mina akvarium istället för min källare är det tänkt

                mycket som sak fixas med innan man kan flytta akvarium
                Gipsa tak
                Monterar en ytterdörr

                Borra för brunn
                fixa in vatten
                Värme
                Målning av golv
                Bygga nya ställningar
                Automatiskt vattenbyte

                Men allt detta kommer ta lite tid att bygga upp då man jobbar som vanligt för mycket och sedan har man ju 2 barn man lägger mycket tid på. Hoppas på det så klart Akvarium garage till vintern ..





                Men förövrigt i min källare leks det i många akvarium och fisken frodas.

                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  Börjat köra bort lite skåp och grejor till annat garage och blir nog att köar lite till idag. men får mer och mer plast där inne. hoppas bar våren kommer fort så damm fisken får flytta ut

                  Kommentar

                  • Plejaderna
                    • March 2007
                    • 347

                    Ursprungligen postat av LAncer
                    Börjat köra bort lite skåp och grejor till annat garage och blir nog att köar lite till idag. men får mer och mer plast där inne. hoppas bar våren kommer fort så damm fisken får flytta ut
                    Vilken fin förändring! Du kan inte komma hit och städa i min mans garage, det ser inte klokt ut just nu och jag hade gärna sett det lika finstädat som ditt är?
                    Senast redigerad av Plejaderna; 09 March 2020, 20:49.
                    Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Ursprungligen postat av Plejaderna

                      Vilken fin förändring! Du kan inte komma hit och städa i min mans garage, det ser inte klokt ut just nu och jag hade gärna sett det lika finstädat som ditt är?
                      städat garage måste man ju ha . men snart bli det fullt med akvarium istället för Bil och övriga grejor

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Hahaha, tyckte ju redan att ditt garage var alldeles för bra för att ha som garage . Kommer bli ett super akvarie rum. Ett tipps bara, lämna god plats för ett par bekväma fotöljer i mitten och fall inte för frestelsen att klämma in akvarium så att det blir gångar.
                        att kunna sitta bekvämt framför akvarium är absolut det bästa tipset om man vill studera vad som pågår. Och som jag känner dig är väl detta projekt snart klart. Skall du ha kvar alla kar inne eller är det några som flyttas till detta nya rum.

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          Ursprungligen postat av Ekenberg
                          Hahaha, tyckte ju redan att ditt garage var alldeles för bra för att ha som garage . Kommer bli ett super akvarie rum. Ett tipps bara, lämna god plats för ett par bekväma fotöljer i mitten och fall inte för frestelsen att klämma in akvarium så att det blir gångar.
                          att kunna sitta bekvämt framför akvarium är absolut det bästa tipset om man vill studera vad som pågår. Och som jag känner dig är väl detta projekt snart klart. Skall du ha kvar alla kar inne eller är det några som flyttas till detta nya rum.
                          jo håller på att kolla hur allt ska få bäst plats så man lätt kan greja med alla akvarium. nej detta kommer ta lite längre tid än vanligt
                          Kommer ej ha kvar så mycket akvarium inne sen kanske blir det ca 4st inne med Diskus ,Malawi tanganika, något kar med scalarer

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Kommentar

                              • Plejaderna
                                • March 2007
                                • 347

                                Lyckliga ni som har så många akvarier! Själv försöker jag övertala mannen om att få ha ett till i vardagsrummet. Det skulle innebära att jag skulle ha två stycken totalt.
                                Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                                Kommentar

                                Arbetssätt...