Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Så är det, fast för att vara rena odlingskar är de ändå väl inredda kul att få en genomdragnimg av alla karen ändå .

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      Ja ska försöka mig på detta . Kanske blir lite korta filmer på karen.

      Men här kommer lite bilder på mina Apistogramma barlowi och ett gäng med corydoras eques. Och så klart är ett gäng med Malawi yngel

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Underbart

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846



          Liten film från nästa alla kar.

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Grymt, men så var det ju diskusarna då

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              lite matning av mina små diskus
               

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Grymt vackra verkligen. Pigga och glupska precis som det skall vara

                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  Ursprungligen postat av Ekenberg
                  Grymt vackra verkligen. Pigga och glupska precis som det skall vara
                  precis. jag kan handmat dom utan problem nästan så man kan ta upp dom med handen.
                  men får nog ta ett tråkigt beslut att avutra några snart då det börjar bli trångt för dom i det karet. skulle om inte annat fixa mer filterring.
                  eller ett 720 Liter kar skulle var perfekt för dom kanske

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av LAncer

                    precis. jag kan handmat dom utan problem nästan så man kan ta upp dom med handen.
                    men får nog ta ett tråkigt beslut att avutra några snart då det börjar bli trångt för dom i det karet. skulle om inte annat fixa mer filterring.
                    eller ett 720 Liter kar skulle var perfekt för dom kanske
                    Ja det är klart att det vore, och snyggare smådiskus har jag aldrig sett.....attans att jag redan har så många.... fast en liten grupp kanske

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Nu idag fick man hem lite mer saker till projektet . 100st led moduler så här ska man sänka förbrukningen på belysning får vi se om det går fixa något bra med dessa.

                      Har även fått hem massa luft kranar med så man kan koppla på mer kar på liftsystemet.

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Hitta en yta att ställa upp ett av mina 112liter kar i vardagsrummet.

                        Så i detta får min lek grupp av corydoras splendens så 12st djur i gruppen.

                        Ska ställa upp ett till jämter med mina fjärilciklider tänkte jag med massa grenar och och eklöv sen någon litet tetra över. Så måsta bara fixa en bänk till.


                        Så förövrigt ska jag hämta hem ett 375liter till som jag ska ställa påhög inför framtiden projekt.
                        finns lite att Greja med vet inte om.jag ska behålla den egengjorda bakgrunden eller riva ut den .då. Den måste putsas igen och lackas.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av LAncer
                          Hitta en yta att ställa upp ett av mina 112liter kar i vardagsrummet.

                          Så i detta får min lek grupp av corydoras splendens så 12st djur i gruppen.

                          Ska ställa upp ett till jämter med mina fjärilciklider tänkte jag med massa grenar och och eklöv sen någon litet tetra över. Så måsta bara fixa en bänk till.


                          Så förövrigt ska jag hämta hem ett 375liter till som jag ska ställa påhög inför framtiden projekt.
                          finns lite att Greja med vet inte om.jag ska behålla den egengjorda bakgrunden eller riva ut den .då. Den måste putsas igen och lackas.
                          Som sagt, vilken energi.....men kanske var du lite snabb på att göra dig av med dina gamla kar, med tanke på att åtta av våra kar kommer från dig....
                          Detta blir ett spännande projekt och känner jag dig rätt är du snart igång

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Ursprungligen postat av Ekenberg

                            Som sagt, vilken energi.....men kanske var du lite snabb på att göra dig av med dina gamla kar, med tanke på att åtta av våra kar kommer från dig....
                            Detta blir ett spännande projekt och känner jag dig rätt är du snart igång
                            Jo men just för det tillfället så var det rätt.
                            Men kommer ta lite längre tid denna gången med att bygga upp det nya. Har väl räknat med att bara i drift vinter 2020 så lång tid dit.

                            ​​​

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              En bra plan

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                Något riktigt roligt ägg på mina Apistogramma barlowi VF. Igen hoppas på det det blir några små denna gången istället lek nr 5 i ordningen.

                                För övrigt rullar det på med vattenbyten och matning av alla fiskar.

                                Sen har man börjat kolla över vad man ska köpa in för matrial för det nya som kommer så som avlopp och uppvärmning av ytan .

                                ​​​​

                                Kommentar

                                Arbetssätt...