Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Tropheus mori är nio plus några unga.
    Firefish är bara fyra men ynglar konstant.
    Låter mycket intressant har ju inte haft Mori förut. Firefish var det länge sedan jag hade med , så klart mycket intresserad.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av LAncer

      Låter mycket intressant har ju inte haft Mori förut. Firefish var det länge sedan jag hade med , så klart mycket intresserad.
      Fire fish arna är dina. Tropheus Mori kollar jag upp imorgon

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Plockade i mer sten hos mina små diskus igår. Börjar bli bättre på höger sidan bara vänster kvar att fixa

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av LAncer
          Plockade i mer sten hos mina små diskus igår. Börjar bli bättre på höger sidan bara vänster kvar att fixa
          Tycker det ser riktigt fint ut även fiskarna i karet

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            en ny lek grupp med corydoras splendens (Brochis splendens)

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              Sen har Hanne börjat dumma sig igen på mina L-015 och puttra ut romen men får för söka kläckning jämter .

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Idag så var Ekenberg på besök och kolla min mina kar och tog med sig ett 540liter kar hem och jag fick några aulonocara FF.

                Sen nu på kvällen kunde jag ej hålla mig från att tömma en hona chindongo saulosi. Blev 25st små godingar. .

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Tack för ett jättetrevlig lördag. Är fortfarande lite avundsjuk på dina otroligt fina diskusar och alla spännande corydoras. Karet är på plats men du, glömde ju fråga dig. Vad är det för svart färg du målar med som bakgrund, den som bara går att dra av sedan som plastfilm?

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Ursprungligen postat av Ekenberg
                    Tack för ett jättetrevlig lördag. Är fortfarande lite avundsjuk på dina otroligt fina diskusar och alla spännande corydoras. Karet är på plats men du, glömde ju fråga dig. Vad är det för svart färg du målar med som bakgrund, den som bara går att dra av sedan som plastfilm?
                    Ja det jag brukar använda är Biltemas gummifärg på spryburk.

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av LAncer

                      Ja det jag brukar använda är Biltemas gummifärg på spryburk.
                      Kanon, tackar

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        idag börjar man dage att plocka rom fårn min nya lekgrupp av corydoras splendens (Brochis splendens) riktigt roligt att dom leker så här snabbt..
                        så snart får man nog fixa lite uppväxt burkar om man bar får till allt alla kläcks och växer upp. men det får nig bli efter min köks renovering.

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Jättekul, många järn i elden

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Idag vid matning hos mina yngel av corydoras sterbi. Så kom det fram.en albino .

                              Kommentar

                              • stefant
                                • January 2009
                                • 783

                                Ursprungligen postat av LAncer
                                idag börjar man dage att plocka rom fårn min nya lekgrupp av corydoras splendens (Brochis splendens) riktigt roligt att dom leker så här snabbt..
                                så snart får man nog fixa lite uppväxt burkar om man bar får till allt alla kläcks och växer upp. men det får nig bli efter min köks renovering.
                                Japp, Corydoras splendens är det nuvarande vetenskapliga namnet, om man får tro Wikipedia.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...