Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    Fredag och dax att plocka lite rom

    Första gången på mina VF corydoras melini .blev hela 8 ST ägg

    Sen corydoras panda men bara 1 ögg. Och såklart hade mina corydoras cw10 lekt igen hoppas på att denna gång att något ägg kläcks då ingen gjorde sist . Denna gången 10st ägg

    Mina corydoras Venzuela black ägg kläcks det många av och går nu och äter för fullt i en på gångs bredder box .

    Kommentar

    • ICC
      • November 2006
      • 1310

      Kul med Corry-ägg!! Någon teori varför de inte kläcks?

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Ursprungligen postat av ICC
        Kul med Corry-ägg!! Någon teori varför de inte kläcks?
        Tyvärr har jag ingen teori varför dom ej kläcks . Men. Har alltid haft svårt med den gruppen med cw10 .har hållit på med Den i ca 3år . Har fått ut kanske .5st av dom på den tiden. Men hoppas på att fixa lite mer till gruppen .så kanel det kan börja leka mer och att allt är befruktat.

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846

          Så hitta en gammal bild på datorn som hur allt började för 9år sedan . Då var man nybörjare på allat . 150liter kar hade man då i något hemma bygge som jag ej skulle lita på idag.

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Idag blev det en lite roadtrip till trolTrollhä då jag inte hade något för mig köpte in en grupp VF corydoras Arcuatus. 17st men tyvärr klara ej alla resan då 6st inte villa var med i livet riktigt jobbigt men höra ju några kvar än då . En bild tagen precis då dom kommit i karet

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              Äsch vad trist. Absolut inte den starten men vill ha med nyköpt fisk. De ska ju inte dö INNAN man stoppat dem i akvariet. Var dom svaga redan innan transport eller?
              Hoppas du kan odla upp ett gäng nya som tröst på förlusten.

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Ursprungligen postat av ICC
                Äsch vad trist. Absolut inte den starten men vill ha med nyköpt fisk. De ska ju inte dö INNAN man stoppat dem i akvariet. Var dom svaga redan innan transport eller?
                Hoppas du kan odla upp ett gäng nya som tröst på förlusten.
                Dom var riktigt pigga och i bra vid köp. Men corydoras är ju lite känsligare i frakt av dom.. men det är löst med säljaren så det slipper jag betala för dom som ej klara resan. Men många kvar ändå .

                Bara kämpa på. blir att mata på så ska man nog få lek på dom här med tillslut.

                Men nu får det ej bli mer inköp av fisk då jag ska åka med min Akvarieförening till Danmark den 12 april. Sen är det ju Örebro akvarie auktion den 27 april med

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Vad tråkigt med förlusten men hoppas att de lekar snart så att de blir fler!
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Då jag inte fått sålt mot lido 120l . Så fick det flytta ner i källaren till tv rummet. Ska se vad man kan hitta på för roligt i detta. Kan tänka mig massa grenar och löv och någon snygg tetra och apistogramma av något slag.. men finns mycket att välja på. Får se om man kan hitta något i Danmark eller i Örebro om jag kan hålla mig så länge.

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Så här blev det igår av dom sakerna jag hade hemma just nu. Bara fixa lite mera sten och löv/grenarna.

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Detta med att ha akvarium som står i garaget som man försöker sälja och ingen är intresserad. Det tycker jag är jobbigt att se tomma akvarium..

                        Så jag fick ställa in dom och hitta en plats åt dom så länge .så blev 3st 105liter till .
                        ​​​​jag som inte skulle ha så många akvarium igång .

                        Igår köpte jag med mig lite mer led belysning för att mina förbrukningen. 18w istället för 30watt .gör ju lite skillnad kanske. Lite gult ljus men funkar än då bra. Hoppas dom får in flera så man kan byta ut på mera Akvarium.

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Önskar verkligen att jag hade plats med för ett sådant projekt.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Alltid roligt med projektet . Då jag aldrig tiktihr blir nöjd med allat. Gillar att hitta lösningar och nya grejro. ..

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Nu är man i danmark och kollar i butiker. Och blå planeten.. än så länge har det blivit ett inköp

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Ursprungligen postat av LAncer
                                Alltid roligt med projektet . Då jag aldrig tiktihr blir nöjd med allat. Gillar att hitta lösningar och nya grejro. ..
                                Förstår det!
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...