Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    Ursprungligen postat av LAncer
    Idag hitta jag mitt kampfisk yngel den har växt på bra trodde den var borta roligt att man hitta massa som.man trodde var borta .
    Verkligen! Bra med överraskningar åt det hållet med.
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Jättekul!

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Ikväll .blev det filter mattor i alla kar som har vatten . Och på börjat att tvätta täckglas. Får ta lite varje kväll .på fredag kommer den sista ställningen på plats . Då ska den målas sen så ska 6st 200liter dit .Så är rummet komplett med akvarium tror jag . Sen börjar det roliga att fylla på med fisk

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av LAncer
          Ikväll .blev det filter mattor i alla kar som har vatten . Och på börjat att tvätta täckglas. Får ta lite varje kväll .på fredag kommer den sista ställningen på plats . Då ska den målas sen så ska 6st 200liter dit .Så är rummet komplett med akvarium tror jag . Sen börjar det roliga att fylla på med fisk
          Grymt härligt, ser ju jättebra ut på bilderna. Och det måste vara jätteskönt att kunna njuta av alla karen hemma i ditt fina hus, tycker verkligen du fått in massor med kar.

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Lite corydoras merlini VF Corydoras cw10
            Corydoras Venezuela black

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av LAncer
              Lite corydoras merlini VF Corydoras cw10
              Corydoras Venezuela black
              Stilligt

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Nu var det helg igen ..


                Igår Fredags efter jobbet hämta jag dom sista 200liter nu då jag får köra bil själv igen sen kom dom sista 2 arterna med som in gick i köpte . Astatoreochromis alluaudi . Haplochromis sp rainbow

                Har nu sen i fredags plockat rom från mina corydoras cw10 . Har plockat ca 40st totalt .Riktigt roligt att dom har kommit igpng igen.

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Roligt att få följa ditt äventyr och spännande med både rom och nya fiskar.
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Vad roligt med rom!

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Ikväll har man städat av rummet och börjat fixa alla kablar och buntar fast allt så det blir snyggt och fint. Blir lite varje kväll att greja med ..

                      Imorgon hoppas jag att få ner dom sista Karen och fylla dom med vatten .

                      Fick hem lite mer fisk igår med .
                      Lamprologus ocellatus
                      Callochromis pleurospilus

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        Den ställningen ser trevlig ut. Gillar när de ser mer djupa än höga ut i just en ställning. Vad har du för mått på akvariumen?

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          Ursprungligen postat av ICC
                          Den ställningen ser trevlig ut. Gillar när de ser mer djupa än höga ut i just en ställning. Vad har du för mått på akvariumen?
                          riktigt roliga kar man kan göra mycketmed . måttten L85 h 25 b45

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Nu är även alla 200liter kar ingång och fått lite fisk i dom som ska med till Örebro auktionen

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ja du, vet ingen med din fart och energi.....tycker jag jobbar på så mycket jag hinner men då är det ett till två kar i veckan.....hos dig är det ju de tiofaldiga .
                              kan man ställa upp sig på någon lista för Corydoras när de blir försäljningsmogna

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                Diskusen har fått flytta ner i källaren nu .

                                Lista med Corydoras till försäljning kandke vore något att fixa.

                                Min fart har av tagit lite då man jag jobbat mycket och inväntar Örebro Akvarie auktion den 27april . Men händer lite varje dag ändå i källaren

                                håller på att leta smidig belysning i led som jag kan ha till Karen som inte har något ännu.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...